Het is nu 21 aug 2019 07:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 4 [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zusje hier, zusje daar
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:06 
Bij Kind & Gezin hebben ze vlakaf gezegd tegen mijn dochter dat co-ouderschap niet goed is voor een kind.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:44 
Gast schreef:
Bij Kind & Gezin hebben ze vlakaf gezegd tegen mijn dochter dat co-ouderschap niet goed is voor een kind.

Co-ouderschap is vooral goed voor de ouders, die de gevolgen van hun daden niet willen dragen. Zoals in het geval van gast hier: man wil zijn grenzen verleggen met een jong dingske, maar hij wil geen afstand van doen van zijn kinderen (daarom geen volledige afstand hé). Hij wil evenveel tijd met de kinderen.
Dat de kinderen dan nooit een echte thuis zullen kennen, deert hem niet.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:48 

Gast schreef:

Ja... dààr hebben ze alle wijsheid in pacht ...

BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:54 
Gast schreef:
Gast schreef:

Co-ouderschap is vooral goed voor de ouders, die de gevolgen van hun daden niet willen dragen. Zoals in het geval van gast hier: man wil zijn grenzen verleggen met een jong dingske, maar hij wil geen afstand van doen van zijn kinderen (daarom geen volledige afstand hé). Hij wil evenveel tijd met de kinderen.
Dat de kinderen dan nooit een echte thuis zullen kennen, deert hem niet.

Er zijn studies naar gedaan, het gevoel van welzijn bij co-ouderschap is groter bij de vader, lager bij moeder en kind, dan vroeger met de weekendregeling.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 21:25 
Loverke schreef:
Gast schreef:

Maar Loverke, je moet nu toch geen geleerde zijn om zoiets in te zien?

BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 22:06 
Loverke schreef:
Gast schreef:

Awel Loverke, ik heb dat ook altijd gevonden en juist daarom was ik ook zo verschoten van die uitlating. Ik denk dat het kan werken, maar in veel gevallen lijkt het toch niet zo goed te zijn voor het kind. Een kind heeft vooral een goede thuis nodig hé. Het om de andere week met het koffertje moeten vertrekken ... ik weet het niet. Denk dat de volwassenen (4 dus) elkaar al heel goed onderling moeten verstaan om het voor een kind echt aangenaam te maken.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 10:26 
Gast schreef:
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen : het is intriest voor de kinderen. Mijn man heeft me ingeruild voor een nieuwe vrouw met 2 kinderen. Het gezeul met de kinderen en alles wat er aan praktische zaken bijkomt is een hoop stress en ook mijn kinderen zijn er gigantisch de dupe van. Ze hebben een continu gemis, zijn om de haverklap verdrietig, enz.
Bij deze.

Je moet niet veralgemenen. NIETS is erger voor een kind dan 2 ouders die constant zitten ruzie te maken en op elkaars kap zitten. Dan ben je blij dat ze uiteindelijk uit elkaar gaan. Ik spreek (spijtig genoeg) ook uit ervaring.

Je kan van je man ook niet verwachten dat hij levenslang ongelukkig moet blijven bij jou. Dat recht heb je niet. Dat je man eruit trekt met een ander is heel erg, maar zulke dingen gebeuren nu éénmaal. De relatie zal dan wel niet al te best geweest zijn, anders ga je niet uit elkaar...

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 10:36 
Gast schreef:
Gast schreef:
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen : het is intriest voor de kinderen. Mijn man heeft me ingeruild voor een nieuwe vrouw met 2 kinderen. Het gezeul met de kinderen en alles wat er aan praktische zaken bijkomt is een hoop stress en ook mijn kinderen zijn er gigantisch de dupe van. Ze hebben een continu gemis, zijn om de haverklap verdrietig, enz.
Bij deze.

Je moet niet veralgemenen. NIETS is erger voor een kind dan 2 ouders die constant zitten ruzie te maken en op elkaars kap zitten. Dan ben je blij dat ze uiteindelijk uit elkaar gaan. Ik spreek (spijtig genoeg) ook uit ervaring.

Je kan van je man ook niet verwachten dat hij levenslang ongelukkig moet blijven bij jou. Dat recht heb je niet. Dat je man eruit trekt met een ander is heel erg, maar zulke dingen gebeuren nu éénmaal. De relatie zal dan wel niet al te best geweest zijn, anders ga je niet uit elkaar...

Wel wel wel, nog nooit gehoord dat je moet proberen overeen te komen? Ik voed mijn kinderen toch zo op. De ene keer heeft de ene gelijk, de andere keer de andere. Water bij de wijn doen, een inspanning doen om de andere kant te bekijken. Nee, tegenwoordig is het ego veel belangrijker, alles draait om de eigen persoon. En dan maar ruzie maken omdat geen een van de twee wil toegeven.
Soms denk ik dat de kinderen tegenwoordig veel volwassener zijn dan de ouders.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 10:38 
Water bij de wijn doen. Ik denk ook dat dit de sleutel is die veel mensen niet meer kennen.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 11:57 

Gast schreef:
Loverke schreef:
Gast schreef:

Awel Loverke, ik heb dat ook altijd gevonden en juist daarom was ik ook zo verschoten van die uitlating. Ik denk dat het kan werken, maar in veel gevallen lijkt het toch niet zo goed te zijn voor het kind. Een kind heeft vooral een goede thuis nodig hé. Het om de andere week met het koffertje moeten vertrekken ... ik weet het niet. Denk dat de volwassenen (4 dus) elkaar al heel goed onderling moeten verstaan om het voor een kind echt aangenaam te maken.

Kijk dat noem ik nu een redenering met het hart en het verstand op de juiste plaats. Hoe eenzichtig die uitlating van K&G is, niet te doen. Weten zij toch veel HOE het er aan toe ging in elk gezin dat scheidt ? Voor 't zelfde geld werd het kind mss mishandeld door één van de twee partijen waardoor de scheiding ingezet werd, komaan zeg.
Dat paardenbrilgedoe, dààr krijg ik de kriebels van.
Er zijn NSG waar het voor het kind mss niet zo fijn is, maar er zijn er zeker ook die voor de kinderen optimaal proberen te doen werken.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 12:17 
De kans is zeeeeeeerrr klein dat een kind mishandeld wordt. Zeldzaam. In hoeveel gevlen heb jij weet van mishandeling bij een scheiding???? Ik bij geen een in mijn omgeving. Wel midlifecrisis en overspel....Onvolwassen gedrag van de ouders.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 12:24 
Gast schreef:
In hoeveel gevlen heb jij weet van mishandeling bij een scheiding????

http://www.rosadoc.be/joomla/index.php/ ... eweld.html

Veel meer dan je denkt, 1 op 5 vrouwen worden in de loop van hun leven mishandeld in hun relatie. Maar de meesten lopen hiermee niet te koop, schamen zichzelf hiervoor, proberen het te verbergen.

Reacties hierboven, "water bij de wijn doen" lost niet alles op hoor. Of moet geweld binnen een relatie ook met de mantel der liefde bedekt worden? Mooi voorbeeld voor de kinderen :roll: .

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 12:29 
Ik heb zo d indruk dat men zich liever achter excuus van mishandeling verstopt ipv zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de eigenlijke kinderachtige egocentrisch reden van hun scheiding.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 12:35 
Gast schreef:
Ik heb zo d indruk dat men zich liever achter excuus van mishandeling verstopt ipv zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de eigenlijke kinderachtige egocentrisch reden van hun scheiding.

Tuuuuurlijk, en die blauwe plekken en kneuzingen, da's van altijd maar tegen de deur te lopen en van de trap te vallen :roll: .

Simpele geest.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 12:37 
Loverke schreef:
Gast schreef:

Ik vind dat co-ouderschap alleen maar "goed" is voor de ouders. Zo hebben ze een weekend en een hele week vrijheid! Hoe kan dat nu ideaal zijn voor kinderen? In 2 huizen andere gebruiken plus altijd maar over en weer! Geen ECHTE thuis in feite!

Pagina 2 van 4 [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]