Het is nu 19 okt 2019 00:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Borstvoeding
BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 14:53 

Op aanraden van een gast. ;)
Wie kan me raad geven ivm borstvoeding?
Hoe lang mag het duren?
Tot wanneer hebben jullie het gegeven?
Afkolven ja of nee en vanaf wanneer?
...
Ben benieuwd. :D SOS :D

Berichttitel: Re: Borstvoeding
BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 14:58 

De beste raad kan je krijgen van LLL, via zappy kan je hen vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:00 

gastje schreef:

En wat is LLL? Een nick daar?

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:02 

Gevonden.!
Bedankt! ;)

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:02 

kikii schreef:
gastje schreef:

En wat is LLL? Een nick daar?

een organisatie. La leche league.
Ze zijn echt goed, geven correcte info die altijd haalbaar is en als je problemen hebt krijg je info op maat van je kindje en jezelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:05 

Ik denk dat ik zeker eens contact ga opnemen.
Kwaad kan het zeker niet, en het ziet er zeer goed uit. :ok:

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:19 

kikii schreef:
Ik denk dat ik zeker eens contact ga opnemen.
Kwaad kan het zeker niet, en het ziet er zeer goed uit. :ok:

Het is ook zeer goed. Ze weten er echt alles over, zullen nooit iets opdringen. Hun raad is echt afgestemd op jouw noden, in tegenstelling tot "gewone" mensen die met goede bedoelingen raad geven maar vooral vertrekken van hoe het bij hen zelf was. Maar elk kind en elke situatie is anders, en wat voor de één goed was, is dat niet automatisch voor iedereen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:20 

Wel dat denk ik dus ook.
Een handleiding kan me niet geven bij kinderen he. ;)

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:26 

Je zal veel tegenstrijdige info krijgen, zelfs kinderartsen spreken elkaar soms tegen op gebied van bv. Wat LLL zegt is ook niet altijd hetzelfde als wat kind en gezin zegt, maar zelfs binnen kind en gezin spreken ze elkaar soms tegen. Dat hangt af van welke verpleegster je hebt.
Dan is er ook nog het mammacafé. Ik denk dat die ook wel goede info geven, maar die zijn iets fanatieker. Denk maar aan heel die heisa van die mevrouw in het ziekenhuis en dan zoveel mogelijk pers laten inzoomen op die borsten.
Mijn raad is echt om te luisteren naar wat LLL zegt en alle andere adviezen straal te negeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:29 

Bedankt voor je advies gastje. ;)
Met kind en gezin heb ik het precies nu al niet zo hoog op. Wat ik daar allemaal van hoor. man man.
En dat mamacafe,...wel die vriendin van me gaat daarnaartoe en voeld zich daar goed. Maar zij is ook redelijk fanatiek.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 15:53 

Over bepaalde zaken zijn er verschillende visies en bestaat er niet één juiste, dan moet je gewoon je eigen gevoel volgen en je gezond verstand gebruiken.
Ik ben direkt beginnen afkolven, al van in het ziekenhuis, hoewel sommigen daar ook tegen zijn. Mijn baby kon dus zowel aan een speentje als aan een borst zuigen.
Sommigen leggen de baby aan op vraag maar omdat ik rap terug beginnen werken ben, moest ik daar wel een beetje eens schema insteken. Een baby schikt zich daar ook naar en kan ook 'wachten' op zijn mama, dat is mijn ervaring dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 16:25 

Je zal idd zelf moeten ontdekken hoe het het beste gaat voor jou. Ik zou je niet aanraden om al te snel beginnen afkolven, maar wacht er ook niet te lang mee. Mijn oudste had geen problemen met een flesje, maar de middelste wou dat nooit hebben: enkel water wou hij daaruit drinken...
De reden waarom ze afkolven in het begin afraden, is omdat je lichaam best eerst afgestemd geraakt op de behoefte van je baby. Maar eens die vlot op gang is, is er geen enkele reden waarom je dat niet zou doen.
Mijn jongens hadden ook al snel een tutje, enkele dagen na hun geboorte, dat heeft nooit problemen gegeven. Als je een baby hebt die graag tuttert, is dat volgens mij beter dan ze aan je borst te laten 'hangen'. Het ene kindje eet 10 minuutje en wilt 2 uur daarna erug eten, het andere is een half uur aan het eten en zal er langer tegenkunnen. Dat is ook iets dat je al doende zal ontdekken. Een baby die langer dan een half uur aan je borst ligt, zal dit waarschijnlijk niet doen om te eten, eerder omdat hij wilt tutteren en zich zo geborgen voelt. Je kan dat toelaten, maar de ene mama zal er al sneller last van krijgen dan de andere (gevoelige tepels, kloven, gespannen borsten,...). Een fantastisch zalfje tegen kloofjes is Lansinoh, ik had dat meegekregen in het moederhuis.
Je laat je best geen tepelhoedje aansmeren, tenzij wanneer je kloven hebt om je tepels wat te sparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 16:33 
Tip, boek borstvoeding van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen.
Véél goede raad, mooie prenten, duidelijke uitleg.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 17:15 

paardebloempje schreef:
Over bepaalde zaken zijn er verschillende visies en bestaat er niet één juiste, dan moet je gewoon je eigen gevoel volgen en je gezond verstand gebruiken.
Ik ben direkt beginnen afkolven, al van in het ziekenhuis, hoewel sommigen daar ook tegen zijn. Mijn baby kon dus zowel aan een speentje als aan een borst zuigen.
Sommigen leggen de baby aan op vraag maar omdat ik rap terug beginnen werken ben, moest ik daar wel een beetje eens schema insteken. Een baby schikt zich daar ook naar en kan ook 'wachten' op zijn mama, dat is mijn ervaring dan.

Wel, ik zou ook liever op schema geven.
Niet omdat ik geen tijd heb, maar gewoon om er wat structuur in te hebben.
Zowel voor mezelf als mijn kindje.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2010 17:18 

Emmeke schreef:
Je zal idd zelf moeten ontdekken hoe het het beste gaat voor jou. Ik zou je niet aanraden om al te snel beginnen afkolven, maar wacht er ook niet te lang mee. Mijn oudste had geen problemen met een flesje, maar de middelste wou dat nooit hebben: enkel water wou hij daaruit drinken...
De reden waarom ze afkolven in het begin afraden, is omdat je lichaam best eerst afgestemd geraakt op de behoefte van je baby. Maar eens die vlot op gang is, is er geen enkele reden waarom je dat niet zou doen.
Mijn jongens hadden ook al snel een tutje, enkele dagen na hun geboorte, dat heeft nooit problemen gegeven. Als je een baby hebt die graag tuttert, is dat volgens mij beter dan ze aan je borst te laten 'hangen'. Het ene kindje eet 10 minuutje en wilt 2 uur daarna erug eten, het andere is een half uur aan het eten en zal er langer tegenkunnen. Dat is ook iets dat je al doende zal ontdekken. Een baby die langer dan een half uur aan je borst ligt, zal dit waarschijnlijk niet doen om te eten, eerder omdat hij wilt tutteren en zich zo geborgen voelt. Je kan dat toelaten, maar de ene mama zal er al sneller last van krijgen dan de andere (gevoelige tepels, kloven, gespannen borsten,...). Een fantastisch zalfje tegen kloofjes is Lansinoh, ik had dat meegekregen in het moederhuis.
Je laat je best geen tepelhoedje aansmeren, tenzij wanneer je kloven hebt om je tepels wat te sparen.

Waarom best geen tepelhoedje Emmeke? Is daar een specifieke reden voor?
Bedankt voor de naam van dat zalfje! Is iets dat ik op voorhand (preventief zeg maar) in huis w :ok: ou hebben.

Pagina 1 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]