Het is nu 21 aug 2019 08:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 3 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Borstvoeding
BerichtGeplaatst: 24 jul 2010 09:27 

Gast schreef:
kikii schreef:
Ik was net aan het denken,...als je alles eens leest moet je eens zien hoeveel tegenstrijdigheden hier staan op die paar blz.
:wn:
:D

Nogmaals: neem contact op met LLL, dan ben je zeker van de juiste informatie!
Als je liever niet belt of mailt kan je ook altijd het handboek bv van LLL lezen. De nieuwste versie kan je kopen, maar bibliotheken hebben meestal wel de oudere versie van het handboek in hun collectie.
Nog 2 goede boeken met juiste info:
-Borstvoeding natuurlijk eenvoudig Nancy Mohrbacher & Kathleen Kendall-Tacket (vertaald door de Bakermat)
-Borstvoeding Stefan Kleintjes en Mary Broekhuysen

Ga ik ook doen hoor.
Bedankt trouwens voor de info voor de boeken.
Ik vind het steeds leuk als ik thuis zelf dingen kan te weten komen. :ok:

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 09:53 
Mijn ervarin is dat je best voor voldoende rust zorgt voor jezelf. Mijn eerste was een onrustig kindje, dat om de 2,5 uur wou drinken, ze had veel krampjes, ik wist niet berer om haar ook telkens weer aan te leggen, en op den duur had ik geen melk meer van pure oververmoeidheid, de melk schoot gewoon niet toe als ik haar aan wou leggen. Da's maar gebeterd toen ik tussendoor de boel de boel liet en mee ging dutten op het ritme van de baby en we rekening gingen houden met verborgen reflux (langer recht houden na de maaltijd, zeker boertje laten komen, bedje schuin zetten) ;-)
Bij nummer twee en drie was dat al routine en bij hen is alles veel vlotter verlopen. Zij dronken wel netjes om de 3 à 4 uur (op vraag). 't Is soms een beetje zoeken bij een eerste kindje, maar voldoende rusten en drinken (want dat vergeet ik rap) zijn al een goede basis.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 21:50 

Voldoende rust en drinken is idd een must. Beschouw de voedingen als rustmomenten voor jou (in die zin is een traag drinkertje eerder een voordeel dan een nadeel) én zorg ervoor dat je bij elke voeding minstens 1 glas water of (borstvoedings)thee drinkt.
Verder vraag bv extra energie, denk eraan om dus ook voldoende (gezond) te eten.
O ja, en behalve alcohol, nicotine en drugs is het een fabeltje dat je bepaalde dingen per definitie niet mag eten of drinken als je bv geeft.
Kijk hoe joùw kindje reageert, probeer dingen uit en als je merkt dat de kleine erop reageert schrap je die tijdelijk uit je menu maar dus niks op voorhand gaan uitsluiten ;)

Contempla qua vadis adagium (Freddy)
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 21:52 

Krop schreef:
Voldoende rust en drinken is idd een must. Beschouw de voedingen als rustmomenten voor jou (in die zin is een traag drinkertje eerder een voordeel dan een nadeel) én zorg ervoor dat je bij elke voeding minstens 1 glas water of (borstvoedings)thee drinkt.
Verder vraag bv extra energie, denk eraan om dus ook voldoende (gezond) te eten.
O ja, en behalve alcohol, nicotine en drugs is het een fabeltje dat je bepaalde dingen per definitie niet mag eten of drinken als je bv geeft.
Kijk hoe joùw kindje reageert, probeer dingen uit en als je merkt dat de kleine erop reageert schrap je die tijdelijk uit je menu maar dus niks op voorhand gaan uitsluiten ;)

:ok:
Borstvoedingsthee? Wat moet ik daaronder verstaan Krop? :scratch: ;)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 21:56 
Borstvoedingsthee kan je bij de natuurvoedingswinkel krijgen, en het is inderdaad heel goed.
Wist je trouwens dat vrouwenmantelthee helpt om op tijd te bevallen?
Dus als je elke de week voordat je moet bevallen start met dagelijks vrouwenmantelthee te drinken heb je grote kans om op tijd te bevallen.
Het vergemakkelijkt de ontsluiting.
Bij mij heeft dat geholpen.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 21:59 

Gast schreef:
Borstvoedingsthee kan je bij de natuurvoedingswinkel krijgen, en het is inderdaad heel goed.
Wist je trouwens dat vrouwenmantelthee helpt om op tijd te bevallen?
Dus als je elke de week voordat je moet bevallen start met dagelijks vrouwenmantelthee te drinken heb je grote kans om op tijd te bevallen.
Het vergemakkelijkt de ontsluiting.
Bij mij heeft dat geholpen.

Ok bedankt.
Dat van die vrouwenmantelthee wist ik.
Mijn vriendin heeft dit ook gedronken voor haar bevalling en het heeft volgens haar ook goed geholpen. :ok:
Ik kan meer proberen he. ;)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:29 

Gast schreef:
Mijn ervarin is dat je best voor voldoende rust zorgt voor jezelf. Mijn eerste was een onrustig kindje, dat om de 2,5 uur wou drinken, ze had veel krampjes, ik wist niet berer om haar ook telkens weer aan te leggen, en op den duur had ik geen melk meer van pure oververmoeidheid, de melk schoot gewoon niet toe als ik haar aan wou leggen. Da's maar gebeterd toen ik tussendoor de boel de boel liet en mee ging dutten op het ritme van de baby en we rekening gingen houden met verborgen reflux (langer recht houden na de maaltijd, zeker boertje laten komen, bedje schuin zetten) ;-)
Bij nummer twee en drie was dat al routine en bij hen is alles veel vlotter verlopen. Zij dronken wel netjes om de 3 à 4 uur (op vraag). 't Is soms een beetje zoeken bij een eerste kindje, maar voldoende rusten en drinken (want dat vergeet ik rap) zijn al een goede basis.

Idd gast dat is het voornaamste, rust, alles rustig aandoen (en ligt het niet gelikt, dan ligt het er maar een beejte overhoop bij ;) ) en zéker veél drinken, water, thee, melk, geen pikante dingen.
Och, alles wijst zichzelf een beetje uit.

Kikje, één goeie raad, jaag je niet op :!: Loopt het de eerste weken niet, zoals je wenst, wel laat de boel de boel, en denk alleen aan je kleintje, want die is het belangrijkste !!

Ligt je huisje wat overhoop en geeft er iemand commentaar, wel geef ze een borstel of een dweil en dat ze het zelf doen ;).
Van dan af is het alleen nog jullie gezinnetje dat telt. ;) ;)
Als je kindje wat groter is, heb je nog tijd genoeg om alles weer in normale banen te leiden :)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:39 

Ik zal mijn best doe abuelake. :D :ok:
Nu mag ik van geluk spreken dat ik een prachtmoeder heb die me zal helpen daarin waar ze kan.
Ze heeft nu al gezegd dat ze gerust wil poetsen of strijken.
Een engel op aarde is het. :)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:41 
Goh, ik krijg precies zin in een tweede als ik het allemaal lees én ik zou zelfs borstvoeding eens proberen ;)

kikii, inderdaad héél lief van je mama dat ze voor jou klaarstaat :ok:

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:43 

lou' schreef:
Goh, ik krijg precies zin in een tweede als ik het allemaal lees én ik zou zelfs borstvoeding eens proberen ;)

kikii, inderdaad héél lief van je mama dat ze voor jou klaarstaat :ok:

:D ;)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:46 
lou' schreef:

:ok:
En als je toch nog bv zou willen proberen: informeer je bij de juiste personen en laat je goed begeleiden na de bevalling.
Bij veel vrouwen mislukt de bv door verkeerde info en begeleiding en lukt het wel wanneer je die goede begeleiding wel hebt.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:53 
Nu ja, bij ons zal het niet zo makkelijk zijn om zwanger te worden, maar moeilijk gaat ook...en als het lukt, zullen mijn ouders tijdelijk in ons tuin wonen (altijd heen en weer vliegen is moeilijk :mrgreen: )

Wat de borstvoeding betreft: ik wou het bij mijn zoontje echt proberen en heb het ook gedaan, maar omwille van wat bijkomende problemen had ik de moed niet om het vol te houden bij de moeilijke momenten. Ik kreeg ook geen goede begeleiding, de keuze om naar flesjes over te stappen was dus snel gedaan...

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 22:58 

lou' schreef:
Nu ja, bij ons zal het niet zo makkelijk zijn om zwanger te worden, maar moeilijk gaat ook...en als het lukt, zullen mijn ouders tijdelijk in ons tuin wonen (altijd heen en weer vliegen is moeilijk :mrgreen: )

Wat de borstvoeding betreft: ik wou het bij mijn zoontje echt proberen en heb het ook gedaan, maar omwille van wat bijkomende problemen had ik de moed niet om het vol te houden bij de moeilijke momenten. Ik kreeg ook geen goede begeleiding, de keuze om naar flesjes over te stappen was dus snel gedaan...

Moest het voor jullie zover komen (wat ik je zeker toewens), dan is he mss niet slecht om een zelfstandige vroedvrouw te nemen.
Die staat je bij tijdens de bevalling en nadien komt ze als je dat wenst ook thuis om je te helpen met de BV.
Ik heb er ook ééntje.
Volgende week ga ik voor de eerste kaar naar haar toe om kennis te maken.
Zij geeft ook zwangerschapszwemmen dat ik samen met mijn man ga volgen.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 23:02 
kikii schreef:
lou' schreef:

Moest het voor jullie zover komen (wat ik je zeker toewens), dan is he mss niet slecht om een zelfstandige vroedvrouw te nemen.
Die staat je bij tijdens de bevalling en nadien komt ze als je dat wenst ook thuis om je te helpen met de BV.
Ik heb er ook ééntje.
Volgende week ga ik voor de eerste kaar naar haar toe om kennis te maken.
Zij geeft ook zwangerschapszwemmen dat ik samen met mijn man ga volgen.

Jij hebt het allemaal goed voor mekaar Kikske :ok:

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 23:02 
Kikii, ik had een zelfstandige vroedvrouw. Bij de bevalling mocht ze niet bijzijn (het mocht niet van het ziekenhuis). Ze was erg goed tijden mijn zwangerschap, maar op vlak van borstvoeding...bwa....ik heb mijn twijfels....Volgende keer naar mijn mama luisteren :ok:

Pagina 3 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]