Het is nu 16 jun 2019 05:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: koemelkallergie
BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 15:15 
Krop schreef:
Je hebt ook twee soorten KMA hé: lactoseïntolerantie is levenslag, allergie op koemelkeiwit groeit meestal uit tegen einde kleutertijd ;)

Kma en lactose-intollerantie zijn 2 heel verschillende zaken!!!!
Kma is een allergie tegen koemelkeiwitten.
Lactose-intollerantie is het niet kunnen verwerken van lactose (melksuiker) en komt heel weinig voor bij baby's. Wanneer een baby lactose-intollerant is, kan deze baby ook geen moedermelk verdragen, want in moedermelk zit veel lactose.

Lactose-intollerantie bij volwassenen komt dan wel weer veel meer voor. De merendeel van de wereldbevolking (oa grote delen van Azië) is lactose-intollerant, aangezien zij geen koemelkproducten gebruiken en dit dus niet meer kunnen verdragen. Enkel een deel van de (westerse) bevolking kan als volwassene koemelk verdragen omdat ons lichaam zich daar aan aangepast heeft. Een mens die lang geen koemelk of koemelkproducten eet kan lactose-intollerant worden. Op zich is dit niet erg, maar omdat in onze maatschappij in zowat alles koemelk verwerkt zit, kan het wel erg vervelend zijn.

BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 16:09 
Krop schreef:
Gast schreef:
Ik ben geneigd je voorbeeld te volgen.
Kun/wil je ook even vertellen hoe die allergie geëvolueerd is? Reageert je oudste nu nog allergisch? Heeft je jongste ooit allergisch gereageerd?
Volgens de artsen moeten wij er niet op rekenen dat de allergie ooit echt helemaal verdwijnt. Daarvoor reageert hij nu nog te fel op het kleinste spoortje melk.

Mijn oudste mocht van de KA (degene die éindelijk zocht tot hij vond wat er scheelde :roll: ) geen KM hebben tot hij zes jaar was en daarna langzaam terug introduceren. Dat ging redelijk goed, hij is nu 13 en kan alles eten. Hij is wel heel lang gevoelig gebleven aan zijn luchtwegen (schijnt verband te houden met KMA)

De jongste kreeg na de BV tot z'n twee jaar sojamelk en kreeg toen beetje bij beetje KM, ook hier eigenlijk geen probs mee gehad.

Je hebt ook twee soorten KMA hé: lactoseïntolerantie is levenslag, allergie op koemelkeiwit groeit meestal uit tegen einde kleutertijd ;)

Het is wel degelijk op eiwitten dat mijn zoon zo allergisch reageert. En ja, ik weet dat de meeste kinderen eruit groeien, maar de dokters zijn daar bij mijn zoon niet optimistisch over.

BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 21:28 
Ik ben bij mijn jongste idd op dieet geweest tijdens zwangerschap. (dit werd me drie jaar geleden aangeraden door allergologe)
De laatste adviezen en onderzoeken raden dit echter af. (nieuwe onderzoeken, nieuwe inzichten)
Wel beperkt, dus niet elke dag glas melk, niet extra melk innemen tijdens zwangerschap, maar wel een normale voeding. Dus beperken, maar zeker niet volledig mijden.

Alleen voor pinda is het nuttig het wel te mijden.

Pagina 2 van 2 [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]