Het is nu 21 aug 2019 08:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Buggy.
BerichtGeplaatst: 24 sep 2015 13:05 
Als alles goed gaat wordt begin volgend jaar mijn eerste kleinkind geboren. Omdat ik minstens 1 dag per week het kleintje ga verzorgen ben ik op zoek naar een eigen buggy. Liefst eentje met een onderstel waarop ik in het begin de maxi cosi kan vastklikken. Graag zou ik de buggy in verschillende standen kunnen zetten. Hij zou ook gemakkelijk moeten rijden op onverharde wegen. Alle tips die mij helpen de juiste keuze te maken zijn welkom.

Berichttitel: Re: Buggy.
BerichtGeplaatst: 24 sep 2015 15:43 
Wij zijn heel tevreden over de stokke buggy. OK misschien iets duurder in aankoop, maar het is een heel handig ding.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 00:46 
Gast, bedankt voor je antwoord.

Nog iemand tips of info?

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 00:47 
Ik was heel tevreden van de Urban Jungle.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 09:20 

Schoondochter heeft haar nu ook een Stokke gekocht. Rijden superhandig, is verstelbaar, kindje zit op jouw hoogte en ook de andere kindjes, als die er al zijn, kunnen er mee rijden wegens verstelbare handgreep.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 18:16 
Ik vind die Stokke's er nogal wiebelig uitzien als ik ze in 't stad over oneffen bestrating zie rijden. Het kind zit hoog, dat geeft een ander zwaartepunt en meer geschud naar wat ik zie en de wielen lijken me te klein om dat echt op te vangen.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 18:31 
Ik vraag me af of je de Stokke kan neerklappen zodat een iets groter kind makkelijk een dutje kan doen in de buggy. Het lijkt me een plastic kuipje dat altijd stijf rechtop staat. Ik had een buggy die misschien minder blits was, maar een rugleuning had die volledig naar beneden kon. Dat is vaak goed van pas gekomen. Verder denk ik dat zo'n plastic kuipje totaal niet meegeeft, dus elke schok doorgeeft aan het kind dat erin zit, en dat de rugleuning niet overdreven lang is - dus rap te klein voor een grote peuter. Als je graag gaat wandelen op iets anders dan een effen voetpad (bv. over een bospad, ...), kom je met de wielen van zo'n buggy ook niet ver. Dan kies je beter voor grote luchtbanden en een wagen met assen (en onderbak) die voldoende hoog boven de grond staan, of je blijft hangen aan elk bultje in de weg.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:15 

Gast schreef:
Als je graag gaat wandelen op iets anders dan een effen voetpad (bv. over een bospad, ...), kom je met de wielen van zo'n buggy ook niet ver. Dan kies je beter voor grote luchtbanden en een wagen met assen (en onderbak) die voldoende hoog boven de grond staan, of je blijft hangen aan elk bultje in de weg.

Zoiets ?

Bijlage:
heel praktische buggy.jpg
heel praktische buggy.jpg [ 137.03 KiB | 4482 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:17 
Wil je aub eens normaal doen, het is niet omdat jij uit de kinderen bent dat je moet spotten met een vraag van anderen. Wat is dat met u de laatste tijd, penopauze? :roll:
Als je niet normaal kan antwoorden zwijg dan.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:20 

Gast schreef:
Wil je aub eens normaal doen, het is niet omdat jij uit de kinderen bent dat je moet spotten met een vraag van anderen. Wat is dat met u de laatste tijd, penopauze? :roll:

Waar spot ik ? Ben jij altijd zo verzuurd ? Moeten we hier altijd bloedernstig zijn ?

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:29 
Het gaat niet alleen hierom, je trekt alles in het belachelijke. Sommige mensen willen nog eens een normaal antwoord krijgen.
Word volwassen en reageer op zaken die voor jou niet belachelijk zijn. Of zwijg gewoon.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:37 
Carrera schreef:
Gast schreef:

Waar spot ik ? Ben jij altijd zo verzuurd ? Moeten we hier altijd bloedernstig zijn ?

Jij bent niet verzuurd maar bekakt.
Hou jouw cynische opmerkingen voor jezelf onnozel vintje.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:49 

Gast schreef:
Het gaat niet alleen hierom, je trekt alles in het belachelijke. Sommige mensen willen nog eens een normaal antwoord krijgen.
Word volwassen en reageer op zaken die voor jou niet belachelijk zijn. Of zwijg gewoon.

Ik ga in elk geval niet zwijgen voor jou. Ik trek alles in het belachelijke ? Dan lees je toch maar een heel klein deel van mijn posts. En ik herhaal : ik had hier niet de bedoeling om iets of iemand belachelijk te maken. Eet wat minder citroen, je zult dan misschien ook nog es kunnen lachen. Manmanman....

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 20:08 
ik zou eens gaan kijken op tweedehandsbeurzen van de Gezinsbond bij jou in de buurt.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 20:22 

Ik vind het eigenlijk een domme kost om als grootouder zo'n dure buggy te kopen omdat je kleinkind één dag per week bij je gaat zijn. Gebruik gewoon de buggy die je kinderen al gekocht hebben. Het kind wordt toch vervoerd in de maxi-cosy en dat onderstel is gemakkelijk mee te nemen in de koffer of als ze op wandelafstand wonen, kunnen ze zelfs met de buggy komen :D !
Eens de baby wat groter is, kan je een eenvoudige plooibuggy kopen.

Profiel  

Pagina 1 van 2 [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]