Het is nu 24 jan 2018 02:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 4 van 4 [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Psychosomatische klachten
BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 14:50 
Mijn oudste heeft zichzelf de diagnose van licht autistisch gegeven...

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 15:05 
Manmanman, het niveau stijgt hier met de dag. Zichzelf de diagnose geven???

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 15:34 

Gast schreef:
Gast schreef:
Haar zoon zou hier moeten komen schrijven, iedereen is/was hier hoogsensitief. Verklaart waarom er nog zo weinig overschieten mss. ;)

http://www.happymama.be/viewtopic.php?f ... &hilit=HSP

Ik zie er hier maar één overgevoelig reageren (en dan nog compleet ongevoelig voor anderen)...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 16:05 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Haar zoon zou hier moeten komen schrijven, iedereen is/was hier hoogsensitief. Verklaart waarom er nog zo weinig overschieten mss. ;)

viewtopic.php?f=8&t=15959&hilit=HSP

Ik zie er hier maar één overgevoelig reageren (en dan nog compleet ongevoelig voor anderen)...

Mensen die doen alsof hoogsensitiviteit een ernstige aandoening is als autisme of die hier doodleuk komen beweren dat hun kind zichzelf de diagnose 'licht autisme' gaf, dat zijn nu net de mensen die ervoor zorgen dat kinderen die écht autisme of een problematische ontwikkelingsstoornis hebben niet meer serieus genomen worden.
Die Axelle schreef hier in het verleden al hoe vreselijk ongerust ze was omdat haar kinderen op scoutskamp gingen en ze schrik had voor pedofielen, nu doet ze zo overdreven over hoogsensitiviteit (mijn oudste vertoont daar ook veel kenmerken van, maar ik zie niet in hoe ik dat in combinatie met de 'kogel is door de kerk' zou kunnen gebruiken), dan komt iemand hier doodserieus vertellen dat haar kind zz als autistisch diagnotiseerde...
En als je daar dan wat kritisch op reageert moet jij weer op de vingers komen tikken. Typisch.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 16:31 
Gast schreef:
Manmanman, het niveau stijgt hier met de dag. Zichzelf de diagnose geven???

Jep, want ze zien dat in hun opleiding met de testen enal. Dus ja, als ze daar dingen in herkent...
Ik geef haar geen ongelijk want ik heb dat ook eigenlijk al een beetje gedacht. Het enige probleem is dat ze ongelooflijk sociaal is.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 16:32 
Gast schreef:
Of een persoonlijkheidskenmerk dat volgens de hulpverleners die wij ooit zagen voor onze zoon eigenlijk onder het autismespectrum valt. HSP was volgens hen gewoon een andere bewoording voor autisme, in het leven geroepen door en voor ouders die dergelijke diagnose niet zagen/zien zitten. Die overgevoeligheid is nl. iets dat typisch voor problemen zorgt bij mensen met autisme, iets tastbaars waarvoor men effectief hulp zoekt. Ik zou er een en ander over lezen, zowel over HSP als over autisme bij normaal begaafde mensen, want ik heb al meermaals mensen die zwaar afstreden dat autisme mogelijk was, en hun kind enkel HSP wilden noemen, na verloop van tijd toch aangaven dat het kind in kwestie toch een autismediagnose kreeg en eindelijk op een correcte manier geholpen werd.

Dat denk ik er ook over.

Ik heb ook een kennis die haar kind zelf de diagnose HSP heeft gegeven, maar dat kind verschilt amper van mijn auti-kinderen.
Moeder behandelt haar kind ook (onbewust) als een kind met autisme.
Maar als ik haar daarop wijs dan 'wil kind zich niet laten testen op autisme' en 'heeft kind geen probleem zo lang iedereen er maar rekening mee houdt', ja op die manier mankeert niemand iets natuurlijk :roll:

En inderdaad is autisme bij kinderen met een gemiddeld/hoger IQ en met een relatief hoge zelfredzaamheid zwaar onderkend.
Terwijl die kinderen het best wel zwaar hebben: de wereld draait op een manier die niet de hunne is, maar door hun zelfredzaamheid wordt de lat voor hen even hoog gelegd én hun problematiek/eigenheid wordt vaak niet of zeer laat onderkend.

Dat - excusez-le-mot - gezever over HSP vind ik dan ook een zeer kwalijke zaak, het klinkt bijna als iets hips, naast de bakfiets en de borstvoeding-tot-eerste-leerjaar, maar het zet die zogenaamde HSP-kinderen wel de in kou.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2016 17:25 

Gast schreef:
Emmeke schreef:
Gast schreef:

http://www.happymama.be/viewtopic.php?f ... &hilit=HSP

Mensen die doen alsof hoogsensitiviteit een ernstige aandoening is als autisme of die hier doodleuk komen beweren dat hun kind zichzelf de diagnose 'licht autisme' gaf, dat zijn nu net de mensen die ervoor zorgen dat kinderen die écht autisme of een problematische ontwikkelingsstoornis hebben niet meer serieus genomen worden.
Die Axelle schreef hier in het verleden al hoe vreselijk ongerust ze was omdat haar kinderen op scoutskamp gingen en ze schrik had voor pedofielen, nu doet ze zo overdreven over hoogsensitiviteit (mijn oudste vertoont daar ook veel kenmerken van, maar ik zie niet in hoe ik dat in combinatie met de 'kogel is door de kerk' zou kunnen gebruiken), dan komt iemand hier doodserieus vertellen dat haar kind zz als autistisch diagnotiseerde...
En als je daar dan wat kritisch op reageert moet jij weer op de vingers komen tikken. Typisch.

Je reageert niet kritisch, je reageert aanvallend en denigrerend.

Ik ben het eens met de inhoud die je schrijft, maar absoluut niet met de manier waarop je het brengt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 nov 2016 00:24 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Gast schreef:

viewtopic.php?f=8&t=15959&hilit=HSP

Angststoornissen en autisme zijn erfelijk, en worden bij kinderen versterkt of extra getriggerd door ouders die er zelf last van hebben. Mijn oudste heeft net een lezing gekregen van een dochter van... De moeder had dwangneuroses en angststoornissen en ze mocht als kind niet verroeren, werd zodanig ingepeperd dat alles vies en onhygiënisch was dat ze op een bepaald moment wel 200 keer per dag haar handen waste. En toen ze zelf doorhad dat dit problematisch was, mocht ze van haar moeder niet in behandeling gaan, want dat was dikke zever en geldklopperij. Ze heeft het gelukkig wel gedaan, en heeft haar angsten grotendeels onder controle gekregen. Andere kinderen in het gezin hadden die problemen niet, zij had blijkbaar een gevoeligheid geërfd die door neurotische het gedrag van haar moeder werd getriggerd en gevoed. Denk dat ook overdreven bezorgdheid een kind serieus in de problemen kan brengen. Denk maar aan dat meisje met anorexia dat gestorven is in UZ Gent doordat een voedingssonde verkeerd gestoken was. Kwam zogezegd uit een 'warm en liefhebbend gezin'. Ofwel was men daar blind, ofwel werd dat kind zo doodgeknuffeld dat het een eetstoornis ontwikkelde om toch maar iets te controleren in de ruimte die ze kreeg toegemeten. Ik zeg niet dat ouders alles zomaar veroorzaken, maar een kind dat laat ons zeggen 'gevoelig bezenuwd is', kan het volgens mij extra moeilijk krijgen door zijn ouders. Je moet kinderen ruimte geven om zichzelf te zijn en je eigen angsten niet aan hen opdringen. Als dat ook meespeelt, ga je beter zelf ook in therapie.

Pagina 4 van 4 [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur