Het is nu 14 dec 2018 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 3 van 5 [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kinderen info geven ivm toestanden zoals pedofilie enz .
BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:52 
Het ging trouwens uit vd politie. Ook van die mensen die van niets weten.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:54 

Ik geloof nooit dat er zo'n infoboekje bestaat, dat scholen hun leerlingen waarschuwen voor hun ouders, dat ouders meer overschrijdend gedrag zouden vertonen tegenover hun kinderen dan anderen.
En aangezien je met cijfers uit Nederland afkwam (zonder te zeggen waar je die gevonden had), ga ik er vanuit dat jij degene bent die niet weet waarover ze bezig is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:56 

En als jij denkt dat incest alleen maar kan gebeuren door een ouder, dan heeft het al helemaal geen zin meer om met jou in discussie te gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:59 
Emmeke schreef:
Ik geloof nooit dat er zo'n infoboekje bestaat, dat scholen hun leerlingen waarschuwen voor hun ouders, dat ouders meer overschrijdend gedrag zouden vertonen tegenover hun kinderen dan anderen.
En aangezien je met cijfers uit Nederland afkwam (zonder te zeggen waar je die gevonden had), ga ik er vanuit dat jij degene bent die niet weet waarover ze bezig is.

Doe jij nu alsof, of weet je echt niet dat je tegen verschillende gasten bezig bent. Ik kom dagelijks in contact met misbruikte kinderen. Jij ook? Waarom zouden scholen niet mogen wijzen op het feit dat seksueel misbruik door ouders vaak, veel te vaak, voorkomt?

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:59 
Die cijfers komen niet eens van mij.
Wat kan het mij nu eigenlijk schelen of je dat gelooft of niet. Goed voor jou,hè.

Je zou niet de eerste moeder zijn die uit de lucht valt bij eventuele incest.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:05 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Doe jij nu alsof, of weet je echt niet dat je tegen verschillende gasten bezig bent. Ik kom dagelijks in contact met misbruikte kinderen. Jij ook? Waarom zouden scholen niet mogen wijzen op het feit dat seksueel misbruik door ouders vaak, veel te vaak, voorkomt?

Ik neem aan dat jij dan niet die gast bent die zei dat de leerlingen gewaarschuwd werden voor hun ouders en dat hen gezegd werd dat ze meer kans hadden om misbruikt te worden door hun ouders dan door anderen? Dát is hetgene waar ik van zei dat ik het niet geloofde.
En neen, ik geloof ook niet dat ouders op de eerste plek staan bij het misbruik van hun eigen kinderen. Incest komt véél te vaak voor, maar incest gebeurt niet enkel door ouders zoals die andere gast suggereert.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:09 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Ik neem aan dat jij dan niet die gast bent die zei dat de leerlingen gewaarschuwd werden voor hun ouders en dat hen gezegd werd dat ze meer kans hadden om misbruikt te worden door hun ouders dan door anderen? Dát is hetgene waar ik van zei dat ik het niet geloofde.
En neen, ik geloof ook niet dat ouders op de eerste plek staan bij het misbruik van hun eigen kinderen. Incest komt véél te vaak voor, maar incest gebeurt niet enkel door ouders zoals die andere gast suggereert.

Maar het gebeurt wel voornamelijk door de ouders. Meestal de vader dan.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:13 
Ach gast, geef het op, iedereen is dom in haar ogen. Allen zij weet het allemaal beter.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:27 

Gast schreef:

Maar het gebeurt wel voornamelijk door de ouders. Meestal de vader dan.

Daar ben ik dus niet van overtuigd: de kans dat je misbruikt wordt door een broer, neef, nonkel, "vriend" is volgens mij veel groter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:32 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Nederlandse cijfers: 1 op 9 vrouwen is ooit verkracht geweest.1 op 8 is incestslachtoffer, niet noodzakelijk met verkrachting. Hallucinante cijfers. Incest tssn ouder en kind komt ontzettend vaak voor.

Ook in Nederland: "Bijna een op de vijf 15- en 16-jarigen maakt soms lichamelijk ongewenst seksueel gedrag mee. Een procent zegt te zijn gedwongen tot fysieke seksuele handelingen." Volledig artikel: http://www.seksueelmisbruik.info/stichting/?p=550

Dat cijfer ligt dus veel hoger dan dat van incestslachtoffers. En incest hoeft niet te gebeuren door een ouder.

Dat is ook de leeftijd waarop ze aan het experimenteren slaan en achteraf gezien soms dingen doen of toelaten waarbij ze zich niet zo lekker voelen. Ik vind dat dus niet vreemd.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 20:30 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Eender wie zo'n gedrag vertoont, dat hoort niet. Maar dat een school haar leerlingen zou waarschuwen voor hun ouders en zeggen dat dat meer voorkomt, dat geloof ik niet.

Tja dan zal dat infoboekje verkeerd zijn, hè. Ik zal het doorgeven dat het hmopperhoofd anders zegt.

:lol:

BerichtGeplaatst: 22 jun 2012 08:16 
Axelle schreef:
Gast schreef:
Ik vind Axelle magistraal, zoals ze jullie elke keer weer in het ootje neemt met haar fake topics.

Beter magistraal dan marginaal !!!! :party2:

Daar ga ik volledig mee akkoord Axelle, keep up the good work, ik amuseer me kostelijk als ik zie hoe ze er allen intrappen.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2012 08:27 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Nooit over incest gehoor Emmeke?

Ik blijf ervan overtuigd dat men eerder schrik zou moeten hebben voor iets verdere familie en oudere vriendjes. Dat een ouder aan zijn eigen kind komt, is zo mogelijk nog ziekelijker en komt volgens mij toch minder voor.
Ik reageer hier vooral op die gast die beweert dat ze op school de kinderen zouden waarschuwen voor hun ouders. Het lijkt me normaal dat ze dat vermelden, maar niet dat ze beginnen waarschuwen voor de ouders en zeggen dat ongewenst gedrag door hen veel meer voorkomt dan dat door anderen.

Ik dacht tot ook dat incest het meest voorkomt tussen biologische vader en dochter, meer dan dan stiefvaders en nonkels.
Maar dan gaat het specifiek over incest, ik weet niet welk percentage dat van het kindermisbruik in het algemeen uitmaakt, al dacht ik dat het meeste misbruik binnen het gezin plaatsvindt.
Misschien moeten we even gaan googelen.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2012 08:33 
Klasse:
Eén op tien kinderen is het slachtoffer van een of andere vorm van mishandeling. In Vlaanderen is kindermishandeling de tweede oorzaak van kleutersterfte. Toch heeft slechts 14 procent van de leerkrachten in zijn carrière een geval opgemerkt. Meer dan 80 procent van de kindermishandeling gebeurt binnen het gezin.

http://www.klasse.be/leraren/eerstelijn ... handeling/

Of nog:
Suzanne Van Malderen en *** Achtergaele van de vzw Incest Misbruik Limburg, die - in tegenstelling tot wat de naam suggereert in heel Vlaanderen actief is - wezen er op dat 85% van het seksueel misbruik binnen het gezin gebeurt.

http://www.gva.be/nieuws/experts/johnde ... gezin.aspx

BerichtGeplaatst: 22 jun 2012 08:35 
Good old Wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Incest

In de sociologie is gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw veel onderzoek gedaan naar incest. Vader-dochterincest komt verreweg het meeste voor, gevolgd door incest in de tweede lijn als oom-nicht of stiefvader-stiefkind; broer-zus of moeder-zoonincest zijn zeldzaam. Sociale klasse speelt een beperkte rol; 'intellectuele' vaders zijn bijvoorbeeld vaker dader dan men misschien zou verwachten. De geslotenheid van het gezin is altijd een factor evenals de passieve rol van de moeder, die 'afwezig' is, wordt gedomineerd door de vader of van niets weet

Pagina 3 van 5 [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur