Het is nu 19 okt 2018 16:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Vetborsten
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 09:53 

Hallo
Misschien een raar onderwerp, maar zit toch met vragen ....
Mijn zoon is 10 jaar, is nog geen puber, maar hij heeft wel Vetborsten. Overgewicht heeft hij ook niet echt. Een paar kilotjes. Maar niet overdreven. Ze pesten hem in school dat hij een meisje is enz.....
Hij sport veel. Maar krijgt die Vetborsten niet weg. Wat zou ik daar kunnen aandoen ? Veel gaan zwemmen ofzo ? Zijn hier nog mensen met dit probleem ?

Profiel  

Berichttitel: Re: Vetborsten
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 10:31 
Een paar kilootjes is voor een kind van 10 al te veel. Als hij veel sport maar toch veel vet heeft, zal het aan zijn voeding liggen.
Sommige mannen/jongens hebben ook aanleg om vetophoping ter hoogte van de borsten te hebben. De kans is groot dat eens hij effectief pubert en zijn hormonenspiegel de normale waardes gaat bereiken, hij terug plattere borsten krijgt.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 13:29 

Als je het echt niet vertrouwt: bij dokter hormoonwaardes laten controleren.

“I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.” ― Marilyn Monroe
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 20:14 
Ik zou het ook eens checken bij de huisarts. Als het hormonaal bepaald is, moet je misschien wel verder gaan. Verder toch opletten met extra kilootjes op die leeftijd. Men zegt altijd dat die wel verdwijnen in de puberteit, door uit te groeien. Maar de hoeveelheid vetcellen die je aanlegt als kind bepalen hoe dik je later op middelbare leeftijd wordt, beïnvloedt dus indirect je risico op hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten op latere leeftijd. Mollig staan in de kinderjaren is dus wel degelijk iets om in de gaten te houden.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 20:12 
Gast schreef:
Ik zou het ook eens checken bij de huisarts. Als het hormonaal bepaald is, moet je misschien wel verder gaan. Verder toch opletten met extra kilootjes op die leeftijd. Men zegt altijd dat die wel verdwijnen in de puberteit, door uit te groeien. Maar de hoeveelheid vetcellen die je aanlegt als kind bepalen hoe dik je later op middelbare leeftijd wordt, beïnvloedt dus indirect je risico op hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten op latere leeftijd. Mollig staan in de kinderjaren is dus wel degelijk iets om in de gaten te houden.

Ik was mollig in mijn kinderjaren maar ik heb niks van dat alles en ben naar de 50 aan het gaan. Mijn zoon heeft een paar kg te veel omdat hij zijne groeischeut nog niet gehad heeft. Hij eet vrij gezond, omdat ik dat ook doe, hij sport en speelt redelijk veel.... Ik kan hem niet veel meer laten doen of het wordt ongezond. Vetborsten heeft hij wel niet. Ik ben niet te dik, niet te mager, maar ik ben op latere leeftijd zwanger geworden en die kgs zijn eraan gebleven.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 21:13 
Ik was mollig tot mijn 6 jaar, daarna eerder uitgemergeld, tot mijn puberteit. Mijn oudste was als baby/peuter ook eerder aan de mollige kant, daarna eerder mager tot zeer mager nu. Mijn jongste moet nog 3 worden en is zeker niet mager te noemen :D

Vetborsten zijn meer een kwestie van aanleg denk ik, maar je houdt het best in de gaten nog voor het escaleert, misschien kan het in de kinderjaren nog iets aan gedaan worden (extra hormonen bv).

Berichttitel: hRe: Vetborsten
BerichtGeplaatst: 03 aug 2016 12:49 
Gast schreef:
Een paar kilootjes is voor een kind van 10 al te veel. Als hij veel sport maar toch veel vet heeft, zal het aan zijn voeding liggen.
Sommige mannen/jongens hebben ook aanleg om vetophoping ter hoogte van de borsten te hebben. De kans is groot dat eens hij effectief pubert en zijn hormonenspiegel de normale waardes gaat bereiken, hij terug plattere borsten krijgt.

Mijn vriend (39) heeft ook beginnende vet borsten.
Zou sporten helpen? Naar de fitness?

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]