Het is nu 19 nov 2018 13:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 17 van 19 [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: alleen thuis, naar en van school
BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 18:33 
:rofl:
Als je hen draagt tot aan de poort, een knuffel van 5 minuten geeft en overlaadt met kusjes en zegt dat je hen zoooooo hard gaat missen, misschien wel ja.
Een lagereschoolkind wordt bijna altijd afgezet door zijn ouders.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 18:48 
Gast schreef:
Als je hen draagt tot aan de poort, een knuffel van 5 minuten geeft en overlaadt met kusjes en zegt dat je hen zoooooo hard gaat missen, misschien wel ja.

Hangt af van het kind. Misschien een achterblijvertje?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 18:51 
Een achterblijvertje kan met oudere broers of zussen mee. Als dat niet kan zijn die meestal wel zelfstandiger of gaat er een broer of zus toch een stuk mee.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 18:52 
Lou had toch ook een dochter, wat gebeurt daar dan mee?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 19:20 
Wel, in de kinderclub zijn ze zo onbekwaam als de pest. Ik heb dit jaar besloten dat onze kinderen van 10 en 8 met de bus naar huis komen waardoor ze dinsdag en donderdag een uurtje thuiszitten na school en maandag een half uurtje. Dat gaat vrij goed. Hangt ook van de opvoeding af. Onze kinderen voelen zich daar veel beter mee dan in de kinderclub dus ze zijn niet te beklagen. Ze zijn behoorlijk goed opgevoed dus ze doen dat goed ! Als er iets is ben ik binnen het kwartier thuis en de vrouw over ons en naast ons zijn de ganse dag thuis. Dus ze kunnen altijd naar daar gaan als er echt iets dringends is. Nu mogen jullie je mij uitschelden maar dat zegt veel over jullie ! 'smorgens doe ik ze zelf naar school.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 19:59 
Gast schreef:

oei.... die van mij was nog geen 10 toen ze alleen naar school ging. Met de fiets dan nog....
wat een slechte moeder moet ik me nu voelen.....
bon - ik heb me er nooit schuldig over gevoeld: we wonen in een dorp, het is maar 500 meter en de weg is niet gevaarlijk....
Het gevaarlijkste waren eigenlijk die ouders die hun kind afzetten.... met de auto zo dicht mogelijk tot aan de schoolpoort rijden, zeker de zone 30 niet respecteren en dan parkeren op het voetpad....

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:03 
In een dorp is dat anders dan in een stad. Je ziet naar de weg die het kind moet afleggen en of het die weg al kent. Als je al vanaf de eerste kleuterklas samen tot daar fietst moet dat kunnen bij een veilige weg en een kind dat gepast kan reageren in het verkeer.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:06 

Gast schreef:
Gast schreef:

oei.... die van mij was nog geen 10 toen ze alleen naar school ging. Met de fiets dan nog....
wat een slechte moeder moet ik me nu voelen.....
bon - ik heb me er nooit schuldig over gevoeld: we wonen in een dorp, het is maar 500 meter en de weg is niet gevaarlijk....
Het gevaarlijkste waren eigenlijk die ouders die hun kind afzetten.... met de auto zo dicht mogelijk tot aan de schoolpoort rijden, zeker de zone 30 niet respecteren en dan parkeren op het voetpad....

Aan zo'n ouders kan ik mij ook dood ergeren, zij zijn juist de reden waarom je een kind van 8 niet alleen naar school laat wandelen, en al zeker niet als het geen onverwachte situaties kan inschatten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:08 
Gast schreef:

Als je 10-jarig kind zo onnozel doet als jij zelf dan kan ik het begrijpen dat het niet alleen naar school mag :roll:

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:10 
Gast schreef:
In een dorp is dat anders dan in een stad. Je ziet naar de weg die het kind moet afleggen en of het die weg al kent. Als je al vanaf de eerste kleuterklas samen tot daar fietst moet dat kunnen bij een veilige weg en een kind dat gepast kan reageren in het verkeer.

inderdaad: dat is wat ik wilde aantonen: elke situatie, elk kind, .... is anders. Beoordeel nooit de situatie van iemand anders zonder alle feiten te kennen....

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:11 
Een ouder die op een normale manier inzit met de veiligheid van zijn kind is volgens jou dus onnozel? Een kind van 10 wordt niet gepest als een baby omdat hij afgezet wordt op school door zijn ouders. Enkel misschien door de kinderen van ouders die zeggen dat kinderen van 10 die door hun ouders gebracht worden baby's zijn, omdat ze zelf te lui zijn om tot de school mee te gaan.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 20:15 
Zeg je nu dat emmeke gelijk heeft omdat ze die kleine, lou en die school kent?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2016 23:02 
Gast schreef:
Een ouder die op een normale manier inzit met de veiligheid van zijn kind is volgens jou dus onnozel? Een kind van 10 wordt niet gepest als een baby omdat hij afgezet wordt op school door zijn ouders. Enkel misschien door de kinderen van ouders die zeggen dat kinderen van 10 die door hun ouders gebracht worden baby's zijn, omdat ze zelf te lui zijn om tot de school mee te gaan.

Ja dat is waar want ik lig dan nog te slapen!

BerichtGeplaatst: 15 okt 2016 11:34 
Gast schreef:

Behalve het dragen tot aan de poort, doe ik dat soms met mijn kids om hen te plagen :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 16 okt 2016 10:27 
Krop the original schreef:
@de gast die hier haar verhaal doet: ik herinner me dat je hier jaren geleden al je verhaal hebt gedaan, en dat er toen een gelijkaardige reactie was door onze Moddereter, die erop neerkwam dat je het allemaal aan jezelf te danken hebt.
Als ik me niet vergis heb je mij destijds een tip gegeven voor mijn geschiedenis-freak-zoon ;)
Ik ben blij te lezen dat je hebt volgehouden, en dat je er nu blijkbaar beter voorstaat dan toen. Zelfs met alle mogelijke steun uit je omgeving: je hebt het wel zelf gedaan, alle pluimen daarvoor op je hoed :ok:

@Emmeke: dat je de dingen bekijkt vanuit je eigen - bevoorrechte - wereldje is normaal, dat je het zonlicht zou ontkennen om toch maar te kunnen vasthouden aan je eigen grote gelijk vind ik voor iemand met jouw verstand al wat minder normaal.
Het zou je zoveel sympathieker maken als je kon zeggen 'ik was misschien wat vlug met oordelen, ik had het nog niet van deze kant bekeken', dat zou geen teken van zwakte zijn (wat je volgens mij wel denkt) maar juist je kracht tonen.

En wat hierboven al gezegd werd: als we allemaal verkeerd lezen, ligt het dan aan de lezer of aan de schrijver? Je klinkt als die autobestuurder die naar de politie belt: 'ik zit op de autostrade behalve ik zijn het hier allemaal spookrijders'...

Dat was ik inderdaad. Ik hoop dat je zoon iets aan mijn tip gehad heeft, en als het er nog niet van gekomen is: toch nog doen! Mijn zoon (toen 6 jaar) vond het fantastisch en zeurt nu, drie jaar later, nog steeds om een herhaling. ;)

Fijn om ook genuanceerde reacties te lezen, van jou, Carerra en gasten. Nu ik alles gelezen heb is het me duidelijk dat ik eigenlijk in een persoonlijke vete ben beland waarin mijn verhaal wat in de weg stond voor degenen die TO koste wat het kost wilden verwijten voor slechte ouder.

Ik heb mijn zoon die vrijdag dat hij geen school had, dan toch alleen thuis gelaten en dat is niet uitgedraaid zoals ik gehoopt had. De technologie heeft me eens te meer gruwelijk in de steek gelaten!
Ik had mijn zoon wakker gemaakt, een lekker ontbijtje klaar gezet en hem zich in de zetel laten installeren met de reserve-gsm naast de telefoon. Ik wist zeker dat er nog voldoende geld stond op de kaart van de reserve-gsm. Dus: ik gaf mijn zoon de laatste veiligheidsinstructies voor ik vertrok en toen ik twintig minuten later op het station aankwam wilde ik hem bellen op de gsm. Bleek dat die uitstond of dat er geen bereik was, dat gebeurt wel vaker in ons appartement. Geen paniek, er was nog steeds de vaste lijn. Ik bel dus op de vaste lijn, ik hoor mijn zoon opnemen maar blijkt dat hij mij niet hoort. Nog eens geprobeerd: zelfde resultaat. Perfect moment voor mijn telefoon om het te laten afweten. :wall:
Ik helemaal in paniek door het zielig klinkende: "Mama? Mama? Mámá!"
Dan naar mijn ouders gebeld, gevraagd of mijn pa dan toch maar naar thuis kon gaan. Maar toen herinnerde ik mij dat ik tegen mijn zoon gezegd had dat hij niemand mocht binnenlaten. :wall:
Ik was dus niet zeker dat hij de parlefoon zou opnemen als er beneden gebeld werd. Dus moest mijn pa mijn ma wakker maken om te vragen waar de reservesleutel was. Enfin, uiteindelijk is mijn pa dan bij ons aangekomen en heeft mijn zoon meegenomen. Die bleek zich niet bewust te zijn van enig kwaad, bleek helemaal niet bang te zijn (waar ik voor gevreesd had na die mislukte telefoontjes) en vond het spijtig dat hij nu niet meer alleen thuis mocht blijven, want hij was net zo fijn aan het tekenen. Denk dat hij dus wel klaar was om alleen thuis te blijven maar ik niet zo. En mijn telecommunicatiemiddelen al helemaal niet!

Pagina 17 van 19 [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur