Het is nu 19 nov 2018 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 4 van 6 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Iemand kennis van...
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 13:19 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
Tja, daar zal wel een reden voor zijn, he.

Dat is allemaal niet zo waterdicht hoor. Die scores worden ook maar gegeven door een arts, die op dat moment een goede of een slechte dag kan hebben.

Dan moet je de arts gaan ambeteren, he.

Ik ben opstartster niet. Maar blijkbaar heb ik wel iets meer inlevingsvermogen dat jij.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 13:30 
Gast schreef:
Da puntensysteem is er voor iets, he. Ze hebben criteria opgesteld voor een reden. Denkt die nu werkelijk dat ze een wetsvoorstel gaan indienen voor 1 geval???

Ik zal niet het enigste geval zijn :roll:

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 13:57 
Mieke schreef:
Gast schreef:
Da puntensysteem is er voor iets, he. Ze hebben criteria opgesteld voor een reden. Denkt die nu werkelijk dat ze een wetsvoorstel gaan indienen voor 1 geval???

Mieke, wees maar zeker dat je niet de enigste bent. Alleen al op zappy zal je heel wat mensen in een gelijkaardige situatie tegenkomen.

Gast die vind dat men de arts moet ambeteren: ja, het ligt deels aan de arts, maar ook deels aan het systeem dat gewoon niet correct is.
Kinderen met een zware handicap vallen uit de boot, terwijl ze wel degelijk een zware handicap hebben. Er is een reden waarom veel mensen een herziening aanvragen of beroep aantekenen om toch zo de nodige punten te kunnen halen om recht te hebben op deze zaken.
Wijzelf hebben het niet meegemaakt, maar ik ken toch wel een aantal mensen die niet genoeg punten kregen of die door dat puntensysteem geen recht hadden op de voordelen (belastingen, sociaal tarief elektriciteit,...). En dat gaat oa om een aantal kinderen met dezelfde handicap als mijn kind, of zelfs nog een zwaardere handicap.

Alsof het al niet erg genoeg is dat je kind een zware handicap heeft, dan moet je ook nog eens gaan vechten om de 'voordelen' waar je recht op hebt te kunnen krijgen.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 14:00 
ervaringsdeskundige schreef:
Mieke schreef:
Gast schreef:

Mieke, wees maar zeker dat je niet de enigste bent. Alleen al op zappy zal je heel wat mensen in een gelijkaardige situatie tegenkomen.

Gast die vind dat men de arts moet ambeteren: ja, het ligt deels aan de arts, maar ook deels aan het systeem dat gewoon niet correct is.
Kinderen met een zware handicap vallen uit de boot, terwijl ze wel degelijk een zware handicap hebben. Er is een reden waarom veel mensen een herziening aanvragen of beroep aantekenen om toch zo de nodige punten te kunnen halen om recht te hebben op deze zaken.
Wijzelf hebben het niet meegemaakt, maar ik ken toch wel een aantal mensen die niet genoeg punten kregen of die door dat puntensysteem geen recht hadden op de voordelen (belastingen, sociaal tarief elektriciteit,...). En dat gaat oa om een aantal kinderen met dezelfde handicap als mijn kind, of zelfs nog een zwaardere handicap.

Alsof het al niet erg genoeg is dat je kind een zware handicap heeft, dan moet je ook nog eens gaan vechten om de 'voordelen' waar je recht op hebt te kunnen krijgen.

Zoals ik al zei, het hangt veel te veel af van de willekeur van de arts.
Ik ken een kind, dat mentaal heel zwaar gehandicapt is (iq van plus minus 40). Kreeg geen 66 procent, want hij was zelfredzaam genoeg.
Hij had op school net zijn schoenen leren knopen en hij mocht dan van de arts eens voordoen.
Dat de jongen niet kon lezen, rekenen, of schrijven, dat kon hem niet deren.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 15:11 
Gast schreef:
Zoals ik al zei, het hangt veel te veel af van de willekeur van de arts.
Ik ken een kind, dat mentaal heel zwaar gehandicapt is (iq van plus minus 40). Kreeg geen 66 procent, want hij was zelfredzaam genoeg.
Hij had op school net zijn schoenen leren knopen en hij mocht dan van de arts eens voordoen.
Dat de jongen niet kon lezen, rekenen, of schrijven, dat kon hem niet deren.

Daar gaat het nu net over. Die punten in de eerste pijler gaan over zelfredzaamheid.
En daarop wordt dus geoordeeld of iemand al dan niet een zware handicap heeft, terwijl een zwaardere handicap toch veel meer inhoudt dan enkel op gebied van zelfredzaamheid.
En daar zit de oneerlijkheid ivm belastingen en sociaal tarief: dat enkel gekeken wordt naar de mate van zelfredzaamheid en dat de “rest” van de handicap van geen tel meer is, tenzij je kind echt heel zwaar gehandicapt is of erg zware gezondheidsproblemen heeft.
Dat ligt dus niet enkel aan de controle-arts, maar ook aan het puntensysteem op zich.

Ik gebruik terug mijn eerste voorbeeld over downsyndroom. Een baby met downsyndroom heeft nu niet meer automatisch recht op 66% maar is dus afhankelijk van dat puntensysteem. Sommige controle-artsen oordelen dat een kind met downsyndroom sowieso een zware handicap heeft, andere controle-artsen oordelen dat een baby sowieso niet zelfredzaam is en dus geen punten kan scoren op die zaken. Wanneer die baby dan (nog) geen specifieke gezondheidsproblemen heeft kan het zijn dat ze dus geen recht hebben op de “extra voordelen” terwijl een andere baby met dezelfde handicap er wel recht op heeft.
Het is dus allemaal voor interpretatie vatbaar en er zijn dus geen duidelijke richtlijnen.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 15:54 
Gast schreef:
Gast schreef:
Bij mijn notaris is de klerk begaafder en beter op de hoogte dan de notaris zelf. Die klerk ontvangt zelf de mensen, die geeft juridisch advies en de klanten verkiezen de klerk boven de notaris omdat hij meer tijd maakt voor hen. Gast is duidelijk om de een of andere reden zo gefrustreed en jaloers dat zij haar tijd moet vullen met mensen te proberen te kraken. Ieder zijn hobby natuurlijk. Carrera, laat je niet vangen aan dat klein kind met haar babymanieren en reageer niet eens op deze zever ;)

Heel de discussie is dus weg omdat het ego van Carrera weer eens een deuk heeft gekregen.
De verpleegster die mij inschrijft is ook vriendelijker dan mijn gyne, maar ik ga toch eerder af op de deskundigheid van mijn gyne. Ne klerk is maar ne klerk. Punt. En kinderverzorgster zal ook weten hoe een poepke of een neuske moet afgeveegd worden, maar voor een ziek kind ga ik bij een kinderarts en niet bij de secretaresse.
En spreek voor jezelf, als ik een huis koop of een bedrijf opstart, neem ik geen genoegen met de secretaresse, wel met iemand die er echt verstand van heeft.

En informatie op Internet is ONBETROUWBAAR.
En hij heeft ook geen bron vermeld van googlen.

Daar mag je 100% zeker van zijn!
Maar ja, je mag hem NOOIT in twijfel trekken van zijn harem.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 15:56 
Hij werd niet in twijfel getrokken. Er werd zonder meer geschreven dat zijn info onjuist was. Blijkbaar ook zonder enige kennis van zaken.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:00 
Gast schreef:
Hij werd niet in twijfel getrokken. Er werd zonder meer geschreven dat zijn info onjuist was. Blijkbaar ook zonder enige kennis van zaken.

Niet beginnen bleiten hé.
Iedereen met gezond verstand weet toch dat je informatie van iemande die zich kan voordoen als vanalles (want bewijzen zijn er niet)niet moet aannemen als waarheid?
Wat is daar mis mee?
Dit is hier een FORUM hé!
Jij doet alsof ze jouw grote liefde veroordelen. :o

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:03 
Mieke schreef:
Gast schreef:

Ik denk toch dat het de bedoeling is van die financiële tegemoetkomingen dat het de KOSTEN die gepaard gaan met de handicap drukt. Daar gaan ze vanuit, die tegemoetkoming is geen smartlapgeld omdat je kind zo'n zware handicap heeft, dus het heeft niet altijd met de 'psychische zwaarte' te maken.
Ik veronderstel dus dat mentaal gehandicapten minder kosten hebben dan lichamelijk gehandicapten.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:03 
Gast schreef:
Gast schreef:

Iedereen met gezond verstand weet toch dat je informatie van iemande die zich kan voordoen als vanalles (want bewijzen zijn er niet)niet moet aannemen als waarheid?
Wat is daar mis mee?

Ben jij die gast die zo staat op beleefdheid?

Ja, ik weet dat iedereen zich kan voordoen als vanalles. Maar, waarom zouden we de woorden van Carrera niét als waarheid mogen aannemen en de woorden van de gast, die hier alles komt afdoen als 'onzin' wel?
Ook die gast heeft geen enkel bewijs geleverd.
En ik blijf erbij: als je hier parmantig komt stellen dat iemand onjuiste info geeft, dan moet je dat evenzeer kunnen bewijzen. En een paar keer komen roepen 'bso', 'A2',.... vind ik geen bewijs.
En neen, mijn grote liefde wordt niet veroordeeld. Ik vind het zelfs redelijk kinderachtig om op die manier te moeten argumenteren. Vooral als die uitspraken komen van iemand die 5 minuten daarvoor een preek afsteekt over beleefdheid.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:09 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Wat is daar mis mee?

Ja, ik weet dat iedereen zich kan voordoen als vanalles. Maar, waarom zouden we de woorden van Carrera niét als waarheid mogen aannemen en de woorden van de gast, die hier alles komt afdoen als 'onzin' wel?
En ik blijf erbij: als je hier parmantig komt stellen dat iemand onjuiste info geeft, dan moet je dat evenzeer kunnen bewijzen. En een paar keer komen roepen 'bso', 'A2',.... vind ik geen bewijs.
En neen, mijn grote liefde wordt niet veroordeeld. Ik vind het zelfs redelijk kinderachtig om op die manier te moeten argumenteren. Vooral als die uitspraken komen van iemand die 5 minuten daarvoor een preek afsteekt over beleefdheid.

Sorry, maar ik heb hier 5 minuten geleden geen preek afgestoken.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er nog mensen zijn die niet zomaar alles op een forum voor moeders, klakkeloos aanneemt als waarheid?
Een man die het moeilijk heeft om oud te worden, en steeds op zoek is naar bevestiging, die draag ik niet bepaald hoog in het vaandel.
Even googlen om indruk te maken kan iedereen. Of ben jij ook zo iemand die alles wat op Wikipedia staat aanneemt als waarheid?
Indien dit laatste het geval is, dan snap ik je reactie :rofl:

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:12 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Sorry, maar ik heb hier 5 minuten geleden geen preek afgestoken.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er nog mensen zijn die niet zomaar alles op een forum voor moeders, klakkeloos aanneemt als waarheid?
Een man die het moeilijk heeft om oud te worden, en steeds op zoek is naar bevestiging, die draag ik niet bepaald hoog in het vaandel.
Even googlen om indruk te maken kan iedereen. Of ben jij ook zo iemand die alles wat op Wikipedia staat aanneemt als waarheid?
Indien dit laatste het geval is, dan snap ik je reactie :rofl:

Ah, dus jij bent gewoon dé gast?
Dan snap ik jouw reactie.
;)
Neen, ik neem Wikipedia geenszins voor waarheid aan. Maar jij hebt nog steeds niet kunnen uitleggen waarom we Carrera niet mogen geloven, maar jij, die stelt dat hij onzin verkoopt, wel?
Er is een verschil tussen "niet alles klakkeloos aannemen", wat heel verstandig is... en komen stellen dat iemand "onzin verkoopt", als je zelf geen flauw idee hebt waar je over spreekt.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:18 
Gast schreef:
Mieke schreef:

Ik denk toch dat het de bedoeling is van die financiële tegemoetkomingen dat het de KOSTEN die gepaard gaan met de handicap drukt. Daar gaan ze vanuit, die tegemoetkoming is geen smartlapgeld omdat je kind zo'n zware handicap heeft, dus het heeft niet altijd met de 'psychische zwaarte' te maken.
Ik veronderstel dus dat mentaal gehandicapten minder kosten hebben dan lichamelijk gehandicapten.

Dat is niet alleen verkeerd gedacht, het is eigenlijk ook naast de kwestie.
Het gaat erover dat 2 kinderen/volwassenen met een identieke handicap en problematiek een verschillende beoordeling kunnen krijgen. Omdat de ene dokter het zus interpreteert en de andere zo.
Soms zelfs door 1 en dezelfde arts, omdat hij de ene dag beter gezind is dan de andere.
Trouwens, het gaat niet alleen over kinderen, maar ook voor volwassenen heeft dit gevolgen.
Het aantal punten bepaalt ook of en hoeveel uitkering iemand kan krijgen. Maar, als een arts oordeelt dat iemand met een iq van 40 zelfredzaam genoeg is om niet 66 procent gehandicapt verklaard te worden, dan heeft dat grote gevolgen voor diens uitkering.
En ik denk niet dat veel werkgevers geneigd zijn om een dergelijk iemand in dienst te nemen. Zelfs voor een beschermde werkplaats is zo iemand veel te zwak.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:25 
Je hebt toch nooit 2 kinderen met een identieke handicap. Misschien dezelfde diagnose maar de één kan nog alijd zelfredzamer zijn dan de andere door allerlei andere factoren.
Misschien voelen jullie je wel ten onrechte benadeligd.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:28 
Gast schreef:
Je hebt toch nooit 2 kinderen met een identieke handicap. Misschien dezelfde diagnose maar de één kan nog alijd zelfredzamer zijn dan de andere door allerlei andere factoren.
Misschien voelen jullie je wel ten onrechte benadeligd.

Vrees ik ook.

Pagina 4 van 6 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur