Het is nu 17 okt 2018 14:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Buitenland werken met kinderen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 19:01 
Ik heb een voorstel gekregen om buiten Europa te gaan werken voor 1 tot 2 jaren. Ik heb 2 schoolgaande kinderen, mijn familie kan dus niet zo gemakkelijk meereizen. Mijn werkgever is akkoord dat ik telkens voor 2 of 3 weken weg ben, en dan een week vanuit Belgie werk. Ik vraag mij af hoe belastend dit is voor het gezin. Zijn er hier vaders ( of moeders natuurlijk :P ) die ervaring hebben met werken in het buitenland?

Berichttitel: Re: Buitenland werken met kinderen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 19:09 
Ikzelf niet, maar een paar neven van me wel. Die hebben hun gezin en hun kindjes meegenomen en zijn een paar jaar in het buitenland blijven hangen. Is niet evident omdat kinderopvang niet overal zo goed georganiseerd is als hier. Hun vrouw moest dus vaak tbm worden. Zodra de oudste naar het eerste moest, zijn ze wel terug naar België gekomen. Ons onderwijs is gewoon vaak beter dan wat je in het buitenland kan vinden...

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 19:27 
Mijn man doet dit, momenteel zit hij in Noord-Europa, dus vlakbij (en toch zo ver weg :( ). Toen hij in Azië werkte, ging hij ook 3 weken naar ginder, dan enkele dagen of een week hier, en weer naar ginder. Wij hadden toen nog maar één kindje.
Het hangt er gewoon van af hoe oud je kinderen zijn. Onze kinderen zijn niets anders gewoon dan met papa te bellen (webcam) via msn of skype 's avonds, het is wel elke keer aftellen tot hij er terug is. Onze weekends zitten altijd vol met vanalles doen en eigenlijk niets gedaan krijgen...
Je gezinsleven is gewoon compleet anders: de thuisblijvende ouder draait voor alles alleen op, dus met kleine kindjes is dit wel heel vermoeiend! Je moet er een beetje tegenkunnen dat je minder te zeggen hebt thuis: je vrouw heeft een beetje haar eigen leven en gewoontes, ze zal (kleine) beslissingen nemen zonder overleggen,...
Het hangt er vanaf naar waar je gaat, maar als het effectief voor 2 jaren is, zou ik toch overwegen om met zijn allen te verhuizen. Het is toch een speciale ervaring om in een totaal andere cultuur te leven, de talenkennis van je kinderen zal er ook op vooruitgaan!

BerichtGeplaatst: 20 maart 2008 12:08 

Gast schreef:
Ik heb een voorstel gekregen om buiten Europa te gaan werken voor 1 tot 2 jaren. Ik heb 2 schoolgaande kinderen, mijn familie kan dus niet zo gemakkelijk meereizen. Mijn werkgever is akkoord dat ik telkens voor 2 of 3 weken weg ben, en dan een week vanuit Belgie werk. Ik vraag mij af hoe belastend dit is voor het gezin. Zijn er hier vaders ( of moeders natuurlijk :P ) die ervaring hebben met werken in het buitenland?

Dat is iets waar je beiden achter moet staan. Je vrouw krijgt de volledige huishouding en
opvoeding van de kinderen op zich, wat niet te onderschatten is. Mijn man is telkens van zondag tot vrijdag van huis, maar ik ben dit zo gewend en heb geleerd mijne plan te trekken.
Als vader zul je merken dat je de opvoeding van je kinderen aan je vrouw moet overlaten, want ze zien jou te weinig. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 02:55 
Ik werk al een paar jaren in het buitenland en heb vrouw en kinderen. Het is niet te onderschatten. Ik werk graag en heb toffe collega's. Tijdens de werkweek vliegt de tijd. De weekends in het buitenland daarentegen kunnen vooruitkruipen. Ik ben altijd blij als er veel werk is en we kunnen doorwerken. Belangrijke hint: koop een webcam!

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 02:59 
Mmmm... heel positief klinkt dat toch allemaal niet. Ook nog niets gehoord over de ervaring van in het buitenland te zitten en andere culturen te leren kennen. Ik begin zowaar "second thougths" te krijgen ;-)

BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 23:29 
Net zoals alles heeft het zijn voor-en nadelen! Belangrijk is dat je jezelf afvraagt waarom je in het buitenland wilt werken. Misschien verhuis je best toch met het hele gezin voor enkele jaren (hoe is het onderwijs daar, eventueel thuisonderwijs?). Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf naar waar je zou trekken: naar een klein dorpje in Afrika of een wereldstad in Azië? In beide gevallen zal het een zeer rijke culturele ervaring worden voor jullie en jullie kinderen! Een extra taal, achtergrond van een land kennen uit ervaring,... het zijn toch dingen die in het latere leven van pas kunnen komen!
Maar... je leven hier wordt 2 jaren stopgezet, het leven van je familie en vrienden gaat voort!
Je moet er gewoon heel veel over praten met je partner, want zo'n beslissing moet je echt samen nemen!

BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 14:03 
Je laat je vrouw hier in haar eentje zitten met de zorg voor jullie kinderen....Die week dat je tussenin thuiskomt ben je meer toerist en bezoeker die 'leuke dingen' moet gaan doen met de kinderen om de schade in te halen, en ook nog 'ns een berg was meebrengt...
Me dunkt dat je dit dus vooral met je vrouw moet bespreken!

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]