Het is nu 27 mei 2020 07:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: einde zwanger
BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 22:33 
Sinds de bevalling (12 dagen geleden) mis ik zo hard mijn zwangere buik, ik ben heel blij met mijn zoontje begrijp me niet verkeerd. Maar ik zou direct opnieuw zwanger willen zijn EN bevallen. Ik vond die bevalling zo'n emotionele rollercoaster die zo snel ging dat ik precies geen tijd gehad heb om het echt intens te beleven.
Het klinkt misschien heel vreemd want de meesten zijn waarschijnlijk content dat die bevalling eindelijk achter de rug is.
Ik heb ook wel enorm last gehad van babyblues de eerste dagen na de bevalling, tranen met tuiten geweend!!!! Nu is het gelukkig al veel beter.
Zijn er nog mama's zoals mij?

Berichttitel: Re: einde zwanger
BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 23:34 
Jep! Hier eentje die toch zo graag terug die sjotjes in haar buik zou willen voelen...

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 11:06 
Ze zeggen dat het over gaat ...
Mijn laatste zwangerschap is al 3 jaar geleden en ik mis het nog steeds!
Ik ben 30 jaar, véél te jong om al te stoppen met kinderen krijgen. Mijn man en ik hebben allebei een gezond en vruchtbaar lichaam. Ik vind het gewoon zonde om daar nu al geen gebruik meer van te maken.
Maar ja, je moet het met 2 willen he ... :(

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 11:16 
Gast schreef:
Ze zeggen dat het over gaat ...
Mijn laatste zwangerschap is al 3 jaar geleden en ik mis het nog steeds!
Ik ben 30 jaar, véél te jong om al te stoppen met kinderen krijgen. Mijn man en ik hebben allebei een gezond en vruchtbaar lichaam. Ik vind het gewoon zonde om daar nu al geen gebruik meer van te maken.
Maar ja, je moet het met 2 willen he ... :(

Jammer dat het altijd degene is die 'nee' zegt die z'n gedacht krijgt. Waarom is die 'ja' van jou niet evenveel waard, of meer zelfs, want jij bent bereid zwanger te zijn, te bevallen en normaal gezien, ook de meeste zorg op je te nemen?
Ik heb me altijd al een beetje geërgerd aan dat veto dat mannen kunnen stellen, en aan de manier waarop iedereen dat zomaar gerechtvaardigd vindt. Een drang naar nog een kindje kan toch ook zwaar wegen en als moeder kan je toch ook ongelukkig rondlopen omdat er geen tweede (of derde) mag komen? Maar die gevoelens zijn dan precies te verwaarlozen onder het mom 'je moet met twee willen'. Ik vind dat je evengoed met 2 moet willen stoppen en dat jij met je verlangen dus evenveel rechten hebt als je man die dat verlangen blijkbaar niet heeft.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 12:01 
Als 1 van de twee er niet achterstaat is het ook triestig hoor. Daarom dat de nee het meestal haalt.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 12:08 
Gast schreef:
Als 1 van de twee er niet achterstaat is het ook triestig hoor. Daarom dat de nee het meestal haalt.

Da's waar. Het is een impasse natuurlijk...

BerichtGeplaatst: 20 maart 2008 11:26 
Ja, maar, vroeger zei hij ook altijd dat hij maar 1 kind wou en ondertussen hebben we er wel 2! En hij heeft daar ook geen spijt van ... Dus waarom dan geen derde?
Volgens hem kunnen we een derde ons financieel niet permitteren :(
Hij krijgt nu al nachtmerries als hij denkt aan later: studeren, kot,...
Hij is een echte doemdenker op dat gebied, ik niet, ik zeg altijd 'we zullen dat wel zien als het zover is', ik leef meer in het heden, niet in de toekomst, en ik heb er ook altijd alle vertrouwen in dat alles wel goed komt, dat alles op zijn pootjes terecht komt.
Hij denkt zo niet.
Enfin, ik vind dit alleszins geen reden om geen kinderen meer te krijgen. We zijn een standaard gezin, hij werkt meer dan fulltime, ik werk parttime als secretaresse.

BerichtGeplaatst: 20 maart 2008 11:34 
Het kost natuurlijk wel geld, ook als ze later niet naar de unief gaan en op kot willen. Een kind dat een beroepsopleiding volgt kost je vaak meer dan dat (de gebruikte materialen moet je ook betalen !).

BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 09:54 
Kinderen kosten idd veel geld. Dus bezint eer ge begint. :D

BerichtGeplaatst: 25 apr 2008 21:40 
Gezien mijn leeftijd zal het mijn laatste zwangerschap worden maar ik denk niet dat ik mijn buik ga missen. Ik zal blij zijn als die weg is en ik weer een normaal figuur zal krijgen. Ik heb het zwanger zijn ervoor over om kindjes te hebben maar ik vind dat geen superleuke periode. Ook al heb ik nooit veel kwaaltjes.

En wat die 3 kinderen beteft. Wij waren vroeger met 3 en ik ken nog veel gezinnen met 3 kinderen. In mijn generatie waren er zoveel. Maar daardoor zal ik nooit een oneven aantal kinderen willen, tenzij het natuurlijk niet anders gaat.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 22:29 
Tgw worden er weer veel kinderen gekocht. Ik begrijp dat niet in een maatschappij waar ge verplicht wordt om tweeverdieners te zijn. Kinderen van hier naar daar , ouders overspannen ... 1 kindje ideaal en geen concurenten.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 22:53 
Wij hebben 3 kinderen, ik blijf thuis bij de kinderen zolang ze klein zijn en zal een job zoeken die aangepast is aan hun schooluren. Men wordt niet altijd verplicht om tweeverdieners te zijn hoor! Maar ja, als je alle luxe wilt...
Het grote probleem is dat velen zelfs niet meer beseffen wat luxe is en wat noodzaak!

BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 21:40 
Gast schreef:
Wij hebben 3 kinderen, ik blijf thuis bij de kinderen zolang ze klein zijn en zal een job zoeken die aangepast is aan hun schooluren. Men wordt niet altijd verplicht om tweeverdieners te zijn hoor! Maar ja, als je alle luxe wilt...
Het grote probleem is dat velen zelfs niet meer beseffen wat luxe is en wat noodzaak!

Om een fatsoenlijk huis af te leggen bij u dus een huis met 4 slaapkamers kan men niet thuisblijven (zonder uitkering uiteraard) of je man moet een heel groot loon hebben!

BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 21:59 
Waarom zou elk kind onmiddellijk een eigen kamer moeten hebben? Luxe-noodzaak, remember! Tegen dat ze rustig moeten kunnen zitten om te studeren (middelbaar), zal er voor elk kind een kamer zijn, wees gerust! En zelfs dat is eigenlijk geen echte noodzaak...
Onze oudste kinderen slapen samen op één grote kamer, wij slapen in een kleinere slaapkamer. En ja, mijn man verdient genoeg zodat we een groter huis kunnen kopen, maar nu geven we ons geld liever aan andere dingen uit en zetten we wat opzij voor ons 'droomhuis'.
Als je natuurlijk meteen een groot huis wilt kopen nadat je afgestudeerd bent, zal je er niet komen met één loon... En als dat dan nog eens in de juiste buurt moet liggen wordt het nog moeilijker!
Luxe-noodzaak: prioriteiten leren stellen, meer is er niet nodig! Leven naar wat je verdient, dat kent tegenwoordig bijna niemand meer.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 22:18 
Gast schreef:
Waarom zou elk kind onmiddellijk een eigen kamer moeten hebben? Luxe-noodzaak, remember! Tegen dat ze rustig moeten kunnen zitten om te studeren (middelbaar), zal er voor elk kind een kamer zijn, wees gerust! En zelfs dat is eigenlijk geen echte noodzaak...
Onze oudste kinderen slapen samen op één grote kamer, wij slapen in een kleinere slaapkamer. En ja, mijn man verdient genoeg zodat we een groter huis kunnen kopen, maar nu geven we ons geld liever aan andere dingen uit en zetten we wat opzij voor ons 'droomhuis'.
Als je natuurlijk meteen een groot huis wilt kopen nadat je afgestudeerd bent, zal je er niet komen met één loon... En als dat dan nog eens in de juiste buurt moet liggen wordt het nog moeilijker!
Luxe-noodzaak: prioriteiten leren stellen, meer is er niet nodig! Leven naar wat je verdient, dat kent tegenwoordig bijna niemand meer.

Eerst jaren een huisbaas rijk maken. Daarbij als je te laat aan bouwen begint kan je betalen tot je pensioen , plezant!

Pagina 1 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]