Het is nu 16 aug 2018 20:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 4 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gids voor thuisblijvende mama's
BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:01 
Het was niet bitter bedoeld, sorry als het zo overkwam. Maar ik vind het écht heel zwart-wit om te zeggen dat thuisblijven goed zou zijn voor je huwelijk...Uiteraard is het goed voor de kinderen, niemand zal dat ontkennen, maar voor je huwelijk? Wat voor een redenering is dat? Graag wat meer uitleg....

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:17 
roosje schreef:
lou' schreef:
roosje schreef:
Proficiat met je beslissing. Het zal je kinderen en huwelijk enkel ten goede komen.

Nogal een zwart-wit redenering :wall:

Maar lou toch. Vanwaar zo een bittere reactie? Niemand kan toch ontkennen dat de beste persoon om voor kinderen te zorgen de mama is? Niemand anders doet dat met zoveel liefde en toewijding. En we weten allemaal dat de eerste jaren heel belangrijk zijn voor een kind.

Niet iedereen kan dat. En dat is geen verbitterde reactie maar de realiteit. Ik zou het niet kunnen. En dan heb ik het ook niet alleen op financieel gebied.

En ik moet zeggen: mijn zoontje is naar de creche geweest, hij gaat nu naar de kleuterschool en hij is even gelukkig als een kind dat thuisgebleven is. En ons contact met hem is evengoed hoor. Ik zie er geen nadelen in dat hij naar de creche geweest is. Ok, volgens sommigen gaat het nu zeker een gangster worden later maar dat moeten zij weten. Wij krijgen overal complimenten dat het 'nen' brave is.

En nog niets: mijn vriend zijn moeder is vroeger altijd thuisgebleven bij haar kinderen. Dat is haar huwelijk helemaal niet ten goede gekomen. Financieel ook niet. Die mensen hebben zwarte sneeuw gezien. En ik kan u garanderen dat mijn vriend daardoor niet wil dat ik thuisblijf.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:31 
Lobstercat schreef:
Gast schreef:
Mijn moeder zaliger zei altijd dat we er moesten voor zorgen om nooit financieel afhankelijk te worden van je man, zéker wanneer je gestudeerd hebt. Ik ben, toen de kinderen klein waren, deeltijds gaan werken en later, toen ze mij niet meer zo nodig hadden, driekwart.
Nooit spijt van gehad en onze kinderen zijn ook goed terecht gekomen.

Awel, dan heb jij dat heel goed gedaan! ;)

Lobstertje, jij wéét allicht wie ik ben hé.
Ja, ik heb het 'goed' gedaan ;) Stoef, stoef.
In 't leven moet je ook geluk hebben én de medewerking van je huisgenoten hebben.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:34 
En nog niets: mijn vriend zijn moeder is vroeger altijd thuisgebleven bij haar kinderen. Dat is haar huwelijk helemaal niet ten goede gekomen. Financieel ook niet. Die mensen hebben zwarte sneeuw gezien. En ik kan u garanderen dat mijn vriend daardoor niet wil dat ik thuisblijf.

Ik begrijp dit volledig!
Daarom: lees de raad van mijn moeder...mij heeft het geen windeieren opgebracht en mijn kinderen zijn ook gelukkig. Nah!

Aan zij die thuis willen blijven: weeg alles goed af, de voor-en nadelen.
En zorg er voor dat de muren niet op je afkomen.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:36 
Alvast mijn excuses voor de uitzonderingen:

Maar de meeste thuisblijfmama's die ik ken zijn toch minder verzorgde vrouwen dat degene die elke dag zich moeten opmaken om te gaan werken. Ik ben die man nog niet tegengekomen die op onverzorgde vrouwen valt....

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:37 

Héél goed advies!

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:41 

Gast schreef:
Lobstercat schreef:
Gast schreef:
Mijn moeder zaliger zei altijd dat we er moesten voor zorgen om nooit financieel afhankelijk te worden van je man, zéker wanneer je gestudeerd hebt. Ik ben, toen de kinderen klein waren, deeltijds gaan werken en later, toen ze mij niet meer zo nodig hadden, driekwart.
Nooit spijt van gehad en onze kinderen zijn ook goed terecht gekomen.

Awel, dan heb jij dat heel goed gedaan! ;)

Lobstertje, jij wéét allicht wie ik ben hé.
Ja, ik heb het 'goed' gedaan ;) Stoef, stoef.
In 't leven moet je ook geluk hebben én de medewerking van je huisgenoten hebben.

Neen gast, feitelijk niet. Ik heb me bij jou nog niet direct een voorstelling gemaakt wie er achter jouw woorden zit! Maar dat wijzigt niets aan m'n stelling hoor ! ;)

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 13:47 
lou' schreef:

Héél goed advies!

Dank je louke.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 14:05 
lou' schreef:

Maar de meeste thuisblijfmama's die ik ken zijn toch minder verzorgde vrouwen dat degene die elke dag zich moeten opmaken om te gaan werken. Ik ben die man nog niet tegengekomen die op onverzorgde vrouwen valt....

Als je niet opmaken al onverzorgd noemt :roll:

Ik ben tbm en ik verzorg mezelf goed, altijd fris gewassen, geen vettige haren, geen slobberkledij,.... Maar ik draag nooit make-up. Niet toen ik ging gaan werken en nu ook niet.

Maar ja, niet iedereen kleedt zich graag zoals een slet die er op uit is om andere mannen op te vrijen.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 14:07 

Er verzorgd uitzien heeft idd niets te maken met al dan wel make-up dragen e.d. gast, ik vind dat je daar zeker en vast een punt hebt.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 14:18 
Gast schreef:
lou' schreef:

Ik ben tbm en ik verzorg mezelf goed, altijd fris gewassen, geen vettige haren, geen slobberkledij,.... Maar ik draag nooit make-up. Niet toen ik ging gaan werken en nu ook niet.

Maar ja, niet iedereen kleedt zich graag zoals een slet die er op uit is om andere mannen op te vrijen.

Precies of elke tbm er zo bijloopt :roll:
Je visie daaromtrent is dus totaal verkeerd

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 15:09 
roosje schreef:
Proficiat met je beslissing. Het zal je kinderen en huwelijk enkel ten goede komen.

En gij gelooft dat? Huisvrouw is spijtig genoeg een "beroep" dat weinig opbrengt en waar ge afgestompt van geraakt .Ge wordt niet gewaardeerd , uw man en kinderen zien je als goedkope meid . Dat zijn woorden van enkele huisvrouwen , want ik ga werken.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 15:37 
Gast schreef:
Gast schreef:

Precies of elke tbm er zo bijloopt :roll:
Je visie daaromtrent is dus totaal verkeerd

En blijkbaar heb jij het hele plaatje niet begrepen.

Lou' veralgemeent door te zeggen dat de meeste tbm's er onverzorgd uitzien. En ik doe juist hetzelfde door te zeggen dat vrouwen die wel make-up dragen en zich opkleden er als een slet uitzien. Juist om aan te tonen dat je gewoon niet kan veralgemenen.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 15:45 

lou' schreef:

Lou', ik ben ook alle dagen thuis maar ik zou er niet mogen aan denken als ik 's morgens opsta me niet verzorg. Alle dagen wordt mijn haar gewassen en ook al moet ik niet buiten toch maak ik me op. Ik zou niet door het leve willen gaan als slons ook al ben ik alle dagen thuis.

BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 16:18 

Gast schreef:
roosje schreef:

En gij gelooft dat? Huisvrouw is spijtig genoeg een "beroep" dat weinig opbrengt en waar ge afgestompt van geraakt .Ge wordt niet gewaardeerd , uw man en kinderen zien je als goedkope meid . Dat zijn woorden van enkele huisvrouwen , want ik ga werken.

Dan ken je enkel de 'minder gegoede' gevallen. Ik persoonlijk ken héél wat huisvrouwen die wel degelijk gewaardeerd worden voor wat ze zijn én doen hoor. Niet veralgemenen aub.

Pagina 2 van 4 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]