Het is nu 19 feb 2018 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 7 van 9 [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik zou graag tbm worden
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 08:24 
:agree:

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 20:42 
Gast schreef:
Mijn man heeft een mooi inkomen maar als ik mijn job opgeef zal het uiteraard allemaal wat minder worden. Ik wil uiteraard niet gaan stempelen, gewoon tbm zijn zonder uitkering.
Wat denken jullie? Ik droom ervan om constant klaar te staan voor mijn twee kindjes en man.

Gewoon doen, het zal een enorme verbetering zijn voor jou, je kinderen en je man.
Ik heb dat ook gedaan, het was de beste beslissing die ik ooit nam.

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 20:56 
Gast schreef:
jij voelt je graag onnuttig in deze maatschappij
jij zit graag hele dagen op internet
jij zaagt graag over de prijzen van de aldi
je man wilt uren gaan werken omdat jij te lui bent om uw gat op te heffen
je wilt je kinderen veel ontzeggen

dan moet je zeker tbm worden :mrgreen:

:ok: :lol:

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 21:03 
Jij lijkt in een bijzonder marginale buurt te wonen :mrgreen:[/quote]
Ah Babbel jij woont in een caravan?

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 21:05 
Gast schreef:
Gast schreef:
Niets mis met TBM zijn. Het is dat er rekeningen betaald moeten worden (voor het brood op de plank zorgt de wederhelft), ik genoodzaakt ben om uit te gaan werken. Ik doe mijn werk graag, maar zou nog wat liever thuis zijn om die andere dingen te kunnen doen waar ik nu geen tijd voor heb. Ik heb me zelfs toen ons kind klein was schuldig gevoeld dat ik ging werken. Mijn moeder was een TBM, het was zalig thuiskomen ...

Mijn moeder was ook TBM ,als ik tiener was hield ik van vrijheid en mijn mamsje liep voordurend in mijn weg. Ik kon ook nooit doen wat mijn vriendinnetjes met werkende mama konden, daar was geen geld voor!!! En een spaarboek had ik ook niet! Geen geld voor! De koffie was altijd klaar maar dat was dan ook alles... En in deze tijd is het nog erger! Maximumfacturen worden niet om de mooie oogjes van de kindjes ingevoerd. Nee kinderen van normaal werkende moeders kunnen geen schooluitstappen meer doen omdat sommige moekes liever in hun zetel hangen!

Zelfde mening!

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 21:05 
Waarom moet hier een topic van 2008 naar boven gehaald worden? En dan nog om zever te verkopen. :roll: Onthou jullie van commentaar als er niets nuttigs uit jullie schrijfsels komt.

BerichtGeplaatst: 01 mei 2010 21:16 
Zeg eerlijk een TBM doet dat toch dikwijls voor haarzelf , omdat ze werk moet doen dat haar niet ligt en kindjes zijn dan het beste excuus! Bekijk een doorsnee huismoeder aan een schoolpoort. Spijtig maar ik kan haar er zo uithalen!

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 15:07 
Ik zal het nooit doen. Ik heb in mijn jeugd genoeg tbm's gekend die ongelukkig waren in hun huwelijk maar niet wegkonden omdat ze nooit gewerkt hadden. No way.

Trouwens, tbm vind ik wel nuttig vóór de kinderen naar school gaan. Maar zodra ze naar school gaan vind ik dat je evengoed deeltijds kunt gaan werken als het enkel voor de kinderen is.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 15:11 
Gast schreef:
Zeg eerlijk een TBM doet dat toch dikwijls voor haarzelf , omdat ze werk moet doen dat haar niet ligt en kindjes zijn dan het beste excuus! Bekijk een doorsnee huismoeder aan een schoolpoort. Spijtig maar ik kan haar er zo uithalen!

En waaraan kan jij dat dan zo goed zien? Ben jij helderziend of wat?

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 15:23 
Gast schreef:
Gast schreef:

Nee, het is die met tijd voor een manicure, de kapper en urenlang shoppen voor nieuwe kleren, terwijl de anderen zich uit de naad moeten werken. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 15:37 
Gast schreef:

:agree: :agree:

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 16:54 
Gast schreef:
Gast schreef:

Aan hun geverfd niet onderhouden vettig haar , aan hun taalgebruik , aan de voornamen van hun kinderen , aan hun stinkstok in hun mond enz...
Ik spreek hier niet van vrouwen die een tijd loopbaanonderbreking nemen maar van vrouwen die ooit gaan werken zijn na hun huwelijk of samenwonen.. Ofwel profiteren ze van een man ofwel met uitkering , nog erger!!!!Ze hebben een tijd gaan werken , laten zich afdanken en leven van den dop!

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 16:56 
Gast schreef:
Mij kan het eigenlijk helemaal niet schelen of iemand wel of niet gaat werken. Ieder moet z'n eigen rekening maken.

Zolang er maar geen uitkering aan vasthangt, en de maatschappij er dus voor opdraait. En daar wringt het schoentje.

Moeders die stoppen met werken om TBM te worden, is hun goed recht, maar mij maak je niet wijs dat ze - toch niet tenminste zolang ze kunnen - een uitkering van de RVA ontvangen, totdat ze er na X aantal tijd misschien afgegooid worden. Of ze nemen eerst 3 (of 5) jaar fulltime loopbaanonderbreking, alvorens "officieel" TBM te worden.

Je kan ze volgens mij op 1 hand tellen hoor, TBM's die 'afzien' van een uitkering. Ja, zelfs diegenen met een goedverdienende echtgenoot.

Alhoewel meestal anders wordt beweerd.

Het is zoals een briefje van 100 € zien liggen op straat, en het niet meenemen ;)

:agree:

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 16:57 

Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Aan hun geverfd niet onderhouden vettig haar , aan hun taalgebruik , aan de voornamen van hun kinderen , aan hun stinkstok in hun mond enz...
Ik spreek hier niet van vrouwen die een tijd loopbaanonderbreking nemen maar van vrouwen die ooit gaan werken zijn na hun huwelijk of samenwonen.. Ofwel profiteren ze van een man ofwel met uitkering , nog erger!!!!Ze hebben een tijd gaan werken , laten zich afdanken en leven van den dop!

Dat zijn geen tbm's dat zijn profiteurs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 16:59 

Gast schreef:

Van een veralgemening gesproken. :roll: Mijn haar is geverfd maar nooit vettig wegens alle dagen gewassen, ik spreek AN, ik rook niet en ben altijd proper gekleed en maak me op.
Ik ben ook bij mijn kinderen geweest maar nooit een € steun gekregen.

Pagina 7 van 9 [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur