Het is nu 16 aug 2018 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: eindelijk een plaatsje voor de tbm
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 13:03 
Awel, eindelijk terug een plaatsje voor de tbm.
Bij zappy konden we er naar fluiten. Zo erg was het nu ook weer niet gezien ik de nieuwe zappy maar niks vond en ik me er nooit heb geregistreerd.

Ik hoop alleszins hier gelijkgestemden tegen te komen.
Nog tbm?

Berichttitel: Re: eindelijk een plaatsje voor de tbm
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 13:30 
Jep, hier nog een gelukkige tbm! Ik trok naar de diversen op zappy2, maar dat trekt toch op niets meer nu :( . Gelukkig kunnen we hier terecht!

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 10:24 
Toch blij dat ik tbm ben nu: onze middelste is ziek :( . Anders had ik nog vanalles kunnen regelen voor opvang... En de jongste is ineens blij met het gezelschap!

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 10:32 
Ik ben ook thuisblijfmama, maar ik hoop dat het hier niet weer zo'n 'wij-beter-dan-de rest-ding' wordt. Ik heb nl. alle respect voor werkende mama's. Op het zappy1 gedroegen sommige thuisblijfmama's zich een beetje als goeroes van een sekte. ;)

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 10:42 
Ik ben ook een tbm sinds 4 jaar. Maar je hebt gelijk, ieder zijn eigen keuzes.
Ik heb zelf 15 jaar FT gewerkt en weet dus heel goed hoe het is. Dus het zou beter zijn als iedereen elkaars beslissing respecteert. ;)

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 10:54 
Ik zou niet kunnen leven met 1 loon. Hebben jullie uitkering of werkt jullie man of jijzelf in het zwart?

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 11:16 
Gast schreef:
Ik zou niet kunnen leven met 1 loon. Hebben jullie uitkering of werkt jullie man of jijzelf in het zwart?

Een eerlijk antwoord: mijn man is zelfstandig, maar in een branche waar je niet in het zwart kan werken. Hij werkt wel iedere weekdag van 7 uur tot 7 uur en de zaterdagochtend. Wij hebben excact 3 weken verlof samen, 2 tijdens het bouwverlof, 1 week in de winter. Geen dag meer behalve de verplichte feestdagen.
Dat wil zeggen dat wat de zorg voor de kinderen en huishouden betreft ik precies een alleenstaande moeder ben. Voor de kinderen en ons hele gezin is het dus een zegen dat ik thuis kan blijven. Mijn loon als werknemer is trouwens te verwaarlozen in vergelijking met het inkomen van m'n man. Wel maak ik me soms zorgen in verband met m'n pensioen, de verre toekomst. Een zelfstandige is toch nooit zeker. Het kan altijd keren, zoals good old Bredero zei...

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 12:17 
Geen uitkeringen hier!
Mijn man werkt veel in het buitenland, een zware job met veel verantwoordelijkheid. Dus logisch dat dat beter verdient hé. Omdat hij er zo weinig is, zou het voor mij trouwens bijna onmogelijk zijn om te gaan werken. Als hij een andere job zou gaan doen, zal ik waarschijnlijk ook gaan werken. Eens de kindjes wat groter zijn, zal het wel allemaal veranderen.

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 15:35 
Ik ben diegene die nu 4 jaar thuis is. Ik heb 3 kleintjes van 5, 3 en 1 jaar. Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur en 5 à 6 dagen van huis en heeft daarom ook een hoger loon.
Ik ben momenteel bezig met nieuwe studies en ga binnen een 2-tal jaren terug aan de slag, ofwel van thuis uit en anders elders, ik zie wel.
Ik heb destijds een stap terug gezet om er gewoon altijd te zijn voor de kinderen en mijn man door meer en langer te gaan werken.
Als ik terug werk zal mijn man terug dagelijks thuis zijn.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 12:59 
Ik denk dat de meeste tbm's thuisblijven zolang de kindjes klein zijn, of zie ik dat verkeerd?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2008 12:29 
Gewoon thuisblijvende moeders zoals vroeger bestaan er niet meer. Ze hebben allemaal een uitkering of hun man heeft een bijberoep!

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 10:56 
Amai, zeg, ik ben blij met al die(positieve) reakties. Ik wist niet dat er al zoveel op gereageerd was. Schitterend!

Zelf ben ik al 6 jaar tbm. Mijn man werkt in de week dikwijls klokje rond. Ook voor ons gezin is het het beste dat ik kan thuisblijven(zonder inkomsten) om voor de kindjes(5,5 en 4)te zorgen. Als ik zou gaan werken zou dat alleen maar extra druk creëren voor iedereen. In het begin dacht ik ook dat het alleen maar zou zijn als de kindjes klein zouden zijn. Maar ondertussen worden ze groter en voel ik dat ze me steeds meer nodig hebben maar dan op een andere manier. Volgend jaar gaat de oudste naar het 1ste lj. en ook dan wil ik er voor haar zijn. Dus zolang het kan en het goed voelt blijf ik thuis.
En ik heb meer dan voldoende sociale contacten zowel voor met de kinderen als zonder, dus vereenzamen doe ik zeker niet, integendeel. Soms moet ik nog haasten om alles rond te krijgen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 11:17 
Het enige waar je voor moet opletten als je TBM blijft, is dat je geen pensioenrechten opbouwt en dat dit je heel zuur kan opbreken als je man je bv. over een jaar of 10/15/20 zou verlaten. Ik ken twee gevallen waarin een huismoeder op latere leeftijd op die manier 'alleen' kwam te staan, en dat gaf toch wel de nodige problemen op financieel vlak.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 11:58 
Alle respect voor TBM. Toch vind ik dat ze op temijn een andere mentaliteit hebben en een beperkte blik wat er in de wereld omgaat. En meer sociale contacten. Toch alleen maar met lotgenoten.
Hoe langer je thuisblijft hoe moeilijker voor u , voor de kinderen en op beroepsvlak om terug in te stappen!
Ook niet vergeten
geen pensioenrechten en afhangen van uw man!

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 14:11 
Pensioenrechten, oké, alhoewel, mijn moeder haar man(mijn stiefvader) is 6 md geleden overleden en zij trekt nu een pensioen van 1080€. Mijn vader, bijna 40 jaar gewerkt trekt minder. Oké, het zal wel verandert zijn tegen dat ik pensioengerechtigd ben maar dat geldt voor ons allemaal. Wie zegt dat tegen dan het pensioen nog bestaat?

Sociaal contacten met soortgenoten? Klopt gedeeltelijk, mijn beste vriendin is ook tbm. Mijn andere beste vriendin heeft een winkel samen met haar man. En dan heb ik nog een aantal vriendinnen rondlopen die of ook een winkel hebben of werken voor een werkgever. En ik interesseer me voor allerlei zaken en heb altijd al een brede kijk op het leven gehad. Er zijn ook werkenden die enkel maar de wereld zien vanuit hun werkwereld.

Om terug in te stappen, dat is maar hoe meoilijk je het voor jezelf maakt. Als je wil werken dan vind je altijd werk.

En afhangen van je man is een gevoel. Ik voel me veel vrijer nu ik niet werk. Nee, niet om zijn geld te gaan opsouperen, want dat interesseert me niet. Maar als de kinderen op school zijn en het huishouden is gedaan dan heb ik nog tijd over voor mijn hobby's: lezen, kleding maken, uitgebreidt koken en daardoor veel gezonder koken,....Als de kinderen in de vakanties dan thuis zijn doen we veel leuke dingen samen en met de vriendinnen.

Met alle respect voor de wm, ik ben blij dat ik het zo niet hoef te doen. Mijn man en ik praten er dikwijls over en we zijn heel erg blij dat we voor deze manier van leven gekozen hebben.

Pagina 1 van 2 [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]