Het is nu 24 mei 2018 23:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Thuis werken met kleine kindjes
BerichtGeplaatst: 12 maart 2008 11:11 
Hallo!
Zijn er nog mama's of papa's die thuis werken waarvan de kindjes niet naar een creche of OM gaan? Hoe pakken jullie dit aan?
Ik kan mijn uren zelf kiezen, maar dagen dat de kindjes veel aandacht nodig hebben, wordt het avondwerk :( . Meestal lukt het eigenlijk wel, maar die paar keren dat het dan niet lukt, kan ik met mijn kindjes nergens terecht... Hoe lossen jullie dat op, hier in de buurt is er geen occasionele opvang (bestaat dat eigenlijk wel?).

Berichttitel: Re: Thuis werken met kleine kindjes
BerichtGeplaatst: 13 maart 2008 13:50 
Hier hebben ze in de buurt ook geen occasionele opvang, maar misschien verschilt dit wel van gemeente tot gemeente.
Ik heb er eigenlijk voor gekozen om thuis te blijven en te studeren en als de kleinste dan naar school gaat, kan ik terug aan het werk.
Ik ondervind zelfs dat het heel moeilijk is om met mijn studies bezig te zijn als de kleine hier is en daarom gebeurd dat ook meestal 's avonds en dat zal met werken al niet veel anders zijn vrees ik. :roll:

BerichtGeplaatst: 15 maart 2008 19:01 
Ik ben eigenlijk maar fulltime beginnen thuiswerken zodra de kinderen naar school gingen. Voordeel is dat je er bent als ze ziek zijn en in de vakanties, maar dat je de andere dagen toch behoorlijk kunt doorwerken. Met peuters in huis had ik dit niet kunnen combineren.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 12:04 
Is inderdaad niet evident!
Mijn zoontje is 3 en gaat een hele dag naar de eerste kleuterklas. Mijn dochter is 8 maand en is continue thuis. In theorie heb ik elke dag vanaf 16u een babysit die bij ons thuiskomt en op woensdag kunnen ze bij mijn moeder terecht.
In de praktijk is er elke dag wel iets dat het werken vertraagd of bemoeilijkt.

Ik denk dat als de jongste ook ganse dagen naar school gaat en ze beiden kunnen blijven eten op school en ze dan kunnen afgehaald worden door de babysit of in de nabewaking blijven, ik dan terug full-time kan werken. Helaas zal dit nog een jaar of 4 zal duren :roll:
Och ja, ik krijg het niet over mijn hart om ze naar een creche te sturen en ze zijn maar 1 keer klein...

Mag ik vragen wat jullie doen voor werk?

Ik ben verantwoordelijk voor de administratie, P&R, internetsite, mails, post van een winkelketen.

Groetjes!

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 12:52 
Ik vertaal vooral uit het Frans en het Engels, soms ook uit het Spaans naar het Nederlands en doe een stuk administratief werk voor het vertaalkantoor waar ik het meest mee samenwerk.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 15:11 
Hela,
hier een mama van 2 kapoentjes. Binnenkort gaat de oudste naar school en ik heb problemen met opvang. Hij kan wel naar buitenschoolse, maar heb het daar zelf moeilijk mee; misschien omdat mijn moeder altijd thuis was voor ons en ik dat als kind leuk vond. En dan is er nog de woensdag...
Daarom dat ik ook overweeg om iets te zoeken van thuis uit, maar het lijkt me niet zo evident dat te vinden. Ik heb er geen probleem mee om 's avonds verder te werken als ik tussendoor bezig ben met de kinderen. Heeft er iemand ervaring mee met (betrouwbare!) thuiswerkmogelijkheden?

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 15:18 
Ik denk dat de mama's meer moeite hebben met de buitenschoolse opvang dan de kindjes zelf.
Mijn kindjes blijven ook in voor-en naopvang en dit 3 keer per week van 07.30u tot 17.00u. Ze hebben er helemaal geen probleem mee.
De woensdag ben ik meestal thuis maar het gebeurt ook al eens dat ze in de opvang moeten blijven en dat vinden ze eigenlijk wel te gek. Fijn spelen met de andere kinderen. Zeker als het mooi weer is dan kunnen ze ook op de klimrekken, de schommel..... en is het echt een vakantiesfeertje in de opvang. De tafels worden buitengetrokken en ze eten zelfs buiten.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 15:31 
Dat is ook zo, zeker als ze wat ouder worden. De mijne vragen ook regelmatig 'om eens in de opvang te mogen blijven'. Maar toen ze nog in de kleuterklas zaten, vielen ze om 16.00 vaak in slaap waar ze zaten... Voor kleuters is een dag met opvang vaak erg lang hoor.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 16:19 
Inderdaad, als de kinderen groter zijn zie ik ook niet echt een probleem.
Maar mijn dochter van 3 ligt om 18u uitgeteld in bed en slaapt na 10min. door tot 7u 's ochtends. Mijn dochter van bijna 6 slaapt al om 19u en ook tot 7u 's anderendaags.
Dat wil zeggen dat er hier avondeten op tafel komt om 17u, om ze daarna gewassen op tijd in bed te krijgen.
Dus ben ik blij dat ik voorlopig thuis ben tot ze wat ouder zijn en dan terug aan de slag kan.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2008 22:45 
Wel plezant vind ik en minder stress ,niet pendelen ofzo. Wel een gemis aan sociaal contact!

BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 01:26 
Hoi,

Ik werk ook van thuis uit, heb een peutertje van 2.2 jaar.
Ok, het is er maar eentje maar het is niet makkelijk.
Ik heb veel stressy momenten omdat ik mijn vaste uren heb.
Ik werk van twaalf tot vijf, mijn zoontje slaapt van half één tot twee, en vanaf twee begint het dan, dan moet ik werk en zoon combineren ( en hij kan totaal niet alleen spelen, nooit gedaan ) en tegen dat het vijf uur is ben ik soms behoorlijk op.
(Moet wel zeggen dat ik 's nachts heel veel werk.)
Daarom gaat hij nu als mijn man de late dienst heeft twee keer per week van half twaalf tot halfzes naar de opvang en die dagen zijn voor mij pure rust, ook al moet ik nog werken.
Als mijn man de vroege dienst heeft gaat hij één dag.
Als er twee auto's waren dan zou ik hem elke namiddag laten gaan ( hij gaat supergraag ), maar nu is het winter en het is te koud om elke dag met die fiets hem te brengen of ophalen. :oops:
De auto heb ik soms voor mijn werk nodig maar dat is dan altijd zodanig geregeld wanneer mijn man hem niet nodig heeft voor zijn werk, dus een tweede auto aanschaffen om enkel en alleen mijn zoontje 's winters naar opvang te brengen zou helemaal gek zijn he.
Het is niet altijd makkelijk, ik kan me niet voorstellen een peutertje in huis te hebben en dan nog een baby'tje en dan ook nog eens te moeten werken.
Maar ik weet dat ik uiteindelijk niet mag klagen, dat ik één van de weinige gelukkige ben, ik kan eten tijdens mijn werk en af en toe nog wat kleins van huishouden doen en om vijf uur begin ik aan het eten en dan heb ik nog een dikke twee uren voor mezelf.

BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 01:35 
Ik sta in het onderwijs en werk dus ook veel thuis. En inderdaad, dat doe ik als ons kindje in bed ligt, rond acht uur. Ik zou het niet zien zitten om echt voltijds thuis te werken hoor. Dat zouden hier korte nachtjes worden!

BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 13:41 
Met kleuters thuis werken vond ik niet te doen. Zelfs nu ze wat ouder zijn is het soms moeilijk om grenzen te trekken en duidelijk te maken dat je even bezig bent. Mama, mama, mama, mama, ik moet je iets vertellen ... En lap, jij bent je draad kwijt ;-)

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]