Het is nu 16 nov 2018 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: soulmates
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 12:22 
mijn soulmate heeft mij vandaag voor het eerst gekwetst door niet hetzelfde te denken als mij over een bepaald onderwerp :cry:
Het was een grote ontnuchtering, precies een koude douche...
Zou het dan toch een illusie zijn, heel dat 'soulmate' gedoe? :(

Berichttitel: Re: soulmates
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 12:59 
Een soulmate is iemand die je verstaat, die meegaat in je gedachtengang en zich er meestal ook in kan vinden. Maar je kan toch onmogelijk over ALLES hetzelfde denken? Iemand die over alles hetzelfde denkt, zal eerder een meeloper zijn zonder eigen mening dan een soulmate!
Dus: doodnormaal volgens mij dat je er af en toe een andere mening op nahoudt dan je soulmate :D . Maar natuurlijk is het leuker als jullie gedachtengangen gelijk zijn.

BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 13:10 
Ja, ik weet het wel, maar deze had ik niet zien aankomen, het was eigenlijk meer een slag in mijn gezicht :(
Ik geef mij nogal rap bloot aan iemand (figuurlijk dan he ;) ), misschien te rap, en dat wil dan ook zeggen dat ik gemakkelijk gekwetst kan worden he!
Eigen schuld, dikke bult zeker?
Maar ik ga wel heel eventjes afstand nemen nu, maar hopelijk komt dat 'samenhorigheidsgevoel' wel weer terug

BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 17:23 
Hoe lang 'ken' je die soulmate? Bij iemand die je al jaren kent weet je mss wel dat je op dezelfde golflengte zit, maar je kent ook de punten waarover julllie afwijkende meningen hebben. Soulmates hebben dat volgens mij ook geaccepteerd bij elkaar en aanvaard.
Ik krijg de indruk dat jij je soulmate precies nog niet zo lang kent.

BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 20:41 
Citaat:
... deze had ik niet zien aankomen, het was eigenlijk meer een slag in mijn gezicht :(

Het is de tijd van het jaar zeker om geslagen te worden ... Hier iemand die ook serieus verschoten is :(

BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 20:43 
Ik heb dat ongeveer een jaar geleden voorgehad, it hurts! Geen tijd om er nu dieper op in te gaan, maar dat komt nog wel nu het weer volledig anoniem kan!

BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 21:19 
Ik ken mijn soulmate al heel lang, een 15-tal jaar, we zijn stilletjes naar mekaar toe gegroeid en 'echte' soulmates sinds ongeveer 5 jaar

@20.41 :kan jij iets meer vertellen?

BerichtGeplaatst: 15 maart 2008 02:09 
Hey, 20.43 nog eens. Misschien toch een lettertje zetten als nick, anders wordt het wat te verwarrend vrees ik!
Na dit weekend doe ik mijn verhaal wel, want waarschijnlijk gaat er morgen weer een en ander gebeuren. Bij mij was het echt wel mijlenver erover en van hartsvriendin naar ... tja, gewoon niets? Ze kon/kan de hoogste boom inklimmen en eruit vallen, en ik zou mij enkel zorgen maken over haar kinderen, zij mocht en mag nog steeds creperen! Maar bij mij heeft het met meer te maken, voor mij was zij een soulmate, ik was voor haar gewoon handig om van te profiteren, dus toch een andere situatie...

BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 14:37 
@ 02:09: dat gevoel ken ik. Mijn vroegere beste vriendin was ook zo. Zolang ze vrijgezel was of hulp nodig had om te verhuizen, dan wist ze me wel wonen. Zodra ze een vent had om als een bloedzuiger aan te hangen en volledig geïnstalleerd was, bestond ik niet meer. Dan belde ze nog één keer om me uit te nodigen 'kom maar es langs, dat hoeft niet lang te duren'. Ben er niet op ingegaan en heb het contact volledig verbroken. En dat was iemand die ik al 6 jaar kende!

BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 10:56 
Allez vooruit, ik zal dan ook maar een lettertje zetten, ter verduidelijking: ik ben de opstartster.

Bedankt voor de reacties hierboven, maar er is toch een duidelijk verschil denk ik:
jullie spreken over hartsvriendinnen, ik ben een vrouw en mijn soulmate is een man ...
Toch wel even iets anders, denk ik.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 11:27 
Anders en toch hetzelfde denk ik. Soulmate hangt niet samen met geslacht vind ik. Het is wel meer evident om een soulmate van hetzelfde geslacht te hebben, anders wordt er onmiddellijk vanuit gegaan dat er meer aan de hand is!
Bij mij is er toch een verschil tussen vriendinnen, hartsvriendinnen en een soulmate (meer gelijkgestemd, verbonden). Die soulmate waar ik het over had, bleek dus eerder een 'vriendin' te zijn... wat de klap voor mij dus nog harder maakte.
Eigenlijk heb ik dus maar 1 soulmate gehad, dat was een man. Spijtig genoeg waren we eerst een koppel. Mannen worden blijkbaar nogal snel jaloers als hun vriendin te goed opschiet met een andere man (die ook een ex is), dus ik ben die soulmate uit het oog verloren.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 13:02 
Tja, mannen en vrouwen en alle soorten relaties daartussen ... Het is niet simpel!
Mijn soulmate en ik zijn allebei getrouwd, we kennen mekaar alle jaren en ook onze partners kennen mekaar. Na al die jaren 'gewone' vriendschap heeft mijn soulmate dan toch opgebiecht dat hij verliefd op me is. Het was een enorme schok voor mij, ik had het totaal niet voor mogelijk gehouden. Eerst was het ook een teleurstelling, ik was de illusie kwijt dat een sterke vriendschap met het andere geslacht ook mogelijk was. Blijkbaar komt er toch altijd meer bij kijken. Na lang nadenken (héél lang nadenken) moet ik nu toch toegeven dat ik ook verliefd ben geworden op hem. Mijn man en ik zijn mekaars tegenpolen en het zit dikwijls tegen in ons huwelijk. Ik kan niet echt zeggen dat ik gelukkig ben bij hem. Mijn soulmate en ik, tja, we denken en voelen dus precies hetzelfde. Maar dan vraag ik mij af of je ook met zo iemand kan samenleven? (moesten we ooit kiezen voor mekaar). Het zou wel een hoop meer rust in mijn leven geven dan dat ik nu gewoon ben thuis ...

BerichtGeplaatst: 18 maart 2008 14:17 
Wel het ligt misschien aan mij maar echt bevriend zijn met een man is niet gemakkelijk. Ik vind dat er altijd wel 1 van de 2 gevoelens krijgt...

BerichtGeplaatst: 06 apr 2008 23:15 
Mijn soulmate was een ex van mij, maar die had nog gevoelens voor mij... Ik denk dat hij er nog altijd niet helemaal overheen is en het is toch al zo'n 10 jaar geleden dat we een koppel waren. Ik mis hem echt wel, als soumate, maar zoek geen contact meer met hem door zijn gevoelens. Een paar maanden geleden mailde hij me ineens, hij had mijn emailadres via iemand gekregen. Enkele keren over en weer gemaild, hij weet nu hoe het met mij is, maar bleef heel gesloten over zijn leven. Nu spookt hij toch regelmatig terug door mijn hoofd, ik vraag mij echt af of hij echt wel ok is... Ik zou hem wel eens toevallig tegen het lijf willen lopen, maar hij is verhuisd naar het buitenland (gevlucht van alles hier of op zoek naar beter?) en die kans is dus héél klein!

BerichtGeplaatst: 29 nov 2012 00:11 
T schreef:
Allez vooruit, ik zal dan ook maar een lettertje zetten, ter verduidelijking: ik ben de opstartster.

Bedankt voor de reacties hierboven, maar er is toch een duidelijk verschil denk ik:
jullie spreken over hartsvriendinnen, ik ben een vrouw en mijn soulmate is een man ...
Toch wel even iets anders, denk ik.

Ik ben een man en heb een soulmate (vrouw)
Na jaren als soulmates met elkaar om te gaan, is dat veranderd.
Ze wilde onze relatie verdiepen, en we hebben seks met elkaar gehad.
Van soulmates zijn we veranders in minnaars.
Dat was nooit de bedoeling, maar het voelt enorm goed.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur