Het is nu 22 okt 2018 10:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 4 [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wie kan hier nog aan uit?
BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 17:37 
Niet voor 't één of 't ander maar ik dacht vroeger ook dat trouw de norm was. Tot ik eens wat verder keek dan mijn neus lang is. En dan merk je dat er irl overal heel wat afgeflirt wordt. Het zal niet altijd uitdraaien op schuin marcheren, maar toch heel dikwijls want wie het schoentje past...

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 17:39 
Gast schreef:
Niet voor 't één of 't ander maar ik dacht vroeger ook dat trouw de norm was. Tot ik eens wat verder keek dan mijn neus lang is. En dan merk je dat er irl overal heel wat afgeflirt wordt. Het zal niet altijd uitdraaien op schuin marcheren, maar toch heel dikwijls want wie het schoentje past...

Het kan ook uitdraaien op scheef schaatsen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:01 
Als je tegenwoordig niet vreemd gaat word je bekeken als een tante nonneke. Dat is de harde realiteit.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:02 
Gast schreef:
Als je tegenwoordig niet vreemd gaat word je bekeken als een tante nonneke. Dat is de harde realiteit.

:o

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:04 
Gast schreef:
Gast schreef:

:o

En tante-nonnekes kunnen wel recht schaatsen?

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:21 
Gast schreef:

Ik snap sowieso die verwijzingen naar kerk&leven of tante nonneke niet, omdat je beweert dat je zo'n dingen als getrouwde vrouw/man niet normaal vindt. Ik heb hoegenaamd geen greintje religiositeit in me en denk tenander niet dat katholieken op dat vlak altijd heel...katholiek zijn.
Dit soort verhalen staat me gewoon tegen op een forum voor ouders. En mocht het maar af en toe zijn, lees je daar over en is het idd van leven en laten leven, maar de laatste tijd is dat gedoe hier schering en inslag. En dat is spijtig.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:26 
Misschien is het altijd zo geweest (roaring 60ies, funny 70ies, 80 is prachtig) maar wordt er nu openlijker over gesproken? Courtisannes waren een aanvaard fenomeen in en na de middeleeuwen. Geishas in het oude Japan ook. Om van promiscuë homosexualiteit in het oude Griekenland nog te zwijgen. In sommige landen is meerdere vrouwen hebben best ok. En hoe vind je vrouw nummer 2, 3 enz? Niet door braaf bij moeder nummer 1 aan de haard te blijven zitten.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:30 
Dat komt omdat men hier anoniem kan posten: hier durft men de ongezouten realiteit zeggen omdat men toch anoniem is. Elders houdt men de schijn hoog.

Vergeet niet: uit enquêtes is gebleken dat de helft van de mensen ooit wel eens vreemd gaat (of meer dan eens). En zulke enquêtes geven altijd nog een onderschatting van de realiteit omdat mensen er zelfs anoniem niet altijd durven voor uitkomen.

Da's ook één van de redenen waarom tegenwoordig 1 op de 3 huwelijken niet blijft duren, en tussen gescheiden mensen met hun nieuwe partner blijft maar liefst de helft niet duren.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:40 
statistiekje schreef:
Dat komt omdat men hier anoniem kan posten: hier durft men de ongezouten realiteit zeggen omdat men toch anoniem is. Elders houdt men de schijn hoog.

Vergeet niet: uit enquêtes is gebleken dat de helft van de mensen ooit wel eens vreemd gaat (of meer dan eens). En zulke enquêtes geven altijd nog een onderschatting van de realiteit omdat mensen er zelfs anoniem niet altijd durven voor uitkomen.

Da's ook één van de redenen waarom tegenwoordig 1 op de 3 huwelijken niet blijft duren, en tussen gescheiden mensen met hun nieuwe partner blijft maar liefst de helft niet duren.

Wij hebben eens geteld: sinds m'n man en ik samen zijn, zijn we in het totaal naar 28 trouwpartijen gemoeten (we zijn 14 jaar samen, maar vooral de eerste 4 jaar werd er enorm veel getrouwd in onze vriendenkring) en van die 28 zijn er 2 op een scheiding uitgedraaid. 't Waren meestal zeer klassieke trouwfeesten, met mensen uit een tja... eerder klassiek milieu.
Zou je het in sommige milieu's niet meer hebben dan in andere? In de klas van m'n zoontje zijn er dan weer meer gescheiden ouders dan andere, werkelijk meer dan de helft. Veel van die ouders werken in de horeca, zijn zelfstandig, een aantal uit het onderwijs ook.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:42 
Het onderwijs: een poel van verderf :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:46 
Gast schreef:

Vaak zijn het gezinnen waar het 'familiepatrimonium' niet zo groot is (ik weet dat dit pedant lijkt, maar 't is zo). Ik ben ervan overtuigd dat dit mensen kan tegenhouden om risico's te nemen met hun relaties.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:48 
Gast schreef:

zelfstandigen en mensen in de horeca zitten in eenzelfde verderfelijke poel :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:51 
Gast schreef:
Gast schreef:

zelfstandigen en mensen in de horeca zitten in eenzelfde verderfelijke poel :mrgreen:

Ach, nee, het zijn toevallig de beroepen van ouders uit die klas. Statistisch gezien zijn er volgens mij veel meer koppels uit de horeca gescheiden, dan artsen, notarissen, apothekers, industriëlen.

Is daar eigenlijk geen onderzoek naar gedaan? Er wordt tegenwoordig vanalles onderzocht: naamgeving en sociale klasse, overgewicht en sociale klasse... waarom ook geen scheidingen en sociale klasse?
Sociologen in de zaal?

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 18:55 
Gast schreef:
Gast schreef:

Dat is een idee: het beroep van onderwijzer verzelfstandigen. We kunnen franchise onderwijs invoeren. En tussen de lessen door kunnen ze maaltijden en drankjes opdienen aan hun klanten (leze: leerlingen) :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 19:09 
Carrièrevrouwen scheiden steeds minder vaak

Zo'n 30 jaar geleden, toen de pil de vrouwen een grote mate van vrijheid had gegeven, waren het goed opgeleide carrièrevrouwen die ook op de barricades klommen om echtscheiding gemakkelijker te maken. Maar dat is veranderd, zo meldt de Sunday Times.

Juist die groep vrouwen vindt de echtscheidingswetten nu vaak te gemakkelijk.
Amerikaanse onderzoekers ondervroegen honderden vrouwen om na te gaan hoe zij tegenover het huwelijk staan, en vergeleken de resultaten met de vorige generatie. Daaruit blijkt dat zich sinds de jaren '70 een drastische mentaliteitswijziging heeft voorgedaan, en dan vooral bij vrouwen die een universitaire opleiding genoten en behoorlijk hoog opklommen op de sociale ladder.

Drie decennia geleden gaven enquêtes aan dat juist die bevolkingsgroep zeer sceptisch stond tegenover het huwelijk en aandrong op het versoepelen van de echtscheidingswetten. In de seventies vond slechts 36 procent van de vrouwen in die sociale categorie dat scheiden te gemakkelijk ging en dat de wetgeving terzake moest worden aangescherpt.
Aan het begin van dit millennium blijkt het aantal vrouwen dat kritischer staat tegenover echtscheiding, te zijn gestegen tot 61 procent. In schril contrast daarmee zijn het vrouwen uit de lagere sociale klassen die de meest liberale houding hebben ten opzichte van een scheiding.

Volgens onderzoeksleider Steven Martin, assistent aan de universiteit van Maryland, komt de ommekeer deels doordat vrouwen hebben gezien welke schade de vereenvoudigde scheiding bij de generatie van hun ouders aanrichtte en deels omdat het gevoel heerst dat juist het groeiende aantal huwelijksbreuken in de lagere sociale klassen heeft geleid tot steeds meer kinderen die door één ouder worden opgevoed. Dat laatste zou dan weer bijdragen tot de groeiende criminaliteit en asociaal gedrag.

Bron: Het Belang van Limburg 22-01-2006
http://www.freewebs.com/hulp-bij-scheid ... m#69540443

Pagina 2 van 4 [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]