Het is nu 14 aug 2018 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: de tweede keer.....trouwen of niet?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 17:09 
Een vraag aan de mensen die al een huwelijk achter de rug hebben of aan de mensen die hun fatsoenlijke mening hierover willen geven...

voor de tweede keer trouwen of niet?
gaat de stelling <trouwen doe je maar één keer in je leven> op of niet?
waarom wél nog eens trouwen? voor welke reden wel of net niet?

Berichttitel: Re: de tweede keer.....trouwen of niet?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 17:35 
Ik zou het mss doen, mocht ik weduwe worden.

Trouwen is houwen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 18:11 
Ik zou ook doen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 18:33 
Als dat een doordachte beslissing is, waarom niet? Trouwen voor de sport moet je natuurlijk ook niet doen. In ons dorp woont iemand die op haar 42ste voor de 4de keer getrouwd is... Dat is teveel van het goeie...

Je kan altijd zware pech hebben in een huwelijk. Als je partner je laat zitten voor een ander, moet jij daar dan levenslang voor boeten door geen 2de keer te "mogen" trouwen van de goegemeente?

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 19:05 

Gast schreef:
Als dat een doordachte beslissing is, waarom niet? Trouwen voor de sport moet je natuurlijk ook niet doen. In ons dorp woont iemand die op haar 42ste voor de 4de keer getrouwd is... Dat is teveel van het goeie...

Je kan altijd zware pech hebben in een huwelijk. Als je partner je laat zitten voor een ander, moet jij daar dan levenslang voor boeten door geen 2de keer te "mogen" trouwen van de goegemeente?

:agree:
Trouwen is (net zoals kiezen voor kinderen) een verbintenis voor het leven, maar als het een doordachte beslissing is en je geleerd hebt uit de fouten van je vorig huwelijk, zie ik niet in waarom je geen tweede keer zou trouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 19:11 
Ik heb een tweede relatie, mijn man ging er destijds vandoor met een ander. Ik zou graag trouwen, omdat ik in mijn perceptie niet zo van mijn burgerlijke staat hou. Her en der gescheiden invullen, ik heb het daar moeilijk mee. Dus eigenlijk is het gewoon iets psychisch. Ik heb nl.,helaas, geleerd dat met iemand trouwen niet echt een zekerheid biedt.
Dus waarom zou ik dan nu trouwen ? Omdat ik graag getrouwd ben.
Maar als ik dan denk aan mijn eerste keer, dan heb ik er eigenlijk geen zin meer in. Want zo onschuldig als toen kan het nooit meer zijn.
Ik heb bovendien nog jonge kinderen, ik weet niet of zij het zo leuk zouden vinden.
Dus ja, ik denk dat ik niet meer ga trouwen, hoewel ik er soms zin in heb.
Maar het realisme haalt het nog altijd op de emoties.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 19:23 
Gast schreef:
Ik heb een tweede relatie, mijn man ging er destijds vandoor met een ander. Ik zou graag trouwen, omdat ik in mijn perceptie niet zo van mijn burgerlijke staat hou. Her en der gescheiden invullen, ik heb het daar moeilijk mee. Dus eigenlijk is het gewoon iets psychisch. Ik heb nl.,helaas, geleerd dat met iemand trouwen niet echt een zekerheid biedt.
Dus waarom zou ik dan nu trouwen ? Omdat ik graag getrouwd ben.
Maar als ik dan denk aan mijn eerste keer, dan heb ik er eigenlijk geen zin meer in. Want zo onschuldig als toen kan het nooit meer zijn.
Ik heb bovendien nog jonge kinderen, ik weet niet of zij het zo leuk zouden vinden.
Dus ja, ik denk dat ik niet meer ga trouwen, hoewel ik er soms zin in heb.
Maar het realisme haalt het nog altijd op de emoties.

Als je samen een een huis koopt of bouwt is trouwen wel de meest gemakkelijke oplossing om alles veilig te stellen in geval van sterfte, voor beide partijen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 20:57 
Ik niet. Gewoon omdat ik er eigenlijk geen meerwaarde in zie.
En je kan alles toch laten vastleggen bij een notaris? Zo belangrijk is dat boekje nu toch niet op dat vlak.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 21:00 
Ik wel.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014 21:02 

romantische schreef:
Ik wel.

Goh ja, ik hecht er toch ook belang aan.
Laat het romantisch of antiek klinken...maar voor mij heeft het een bijzondere meerwaarde

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 11:57 

wij gaan trouwen :hurray:

we zijn er alleen er nog niet uit op welk manier: terug traditioneel met alles erop en eraan of houden we het bij een etentje + huwelijksreis :wn:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:13 
Allez louke, ik wist niet dat jij zo traditioneel was? Ik had het beeld van jou dat je graag in het buitenland zou trouwen met niet teveel tralala aan. Raar hè. :D

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:17 
De tweede keer zou ik daar toch geen traditioneel feest meer met veel tralala aan maken.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:23 
Gast schreef:
De tweede keer zou ik daar toch geen traditioneel feest meer met veel tralala aan maken.

Waarom niet?

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:34 
Gast schreef:
Gast schreef:

Waarom niet?

Omdat ik dat een beetje belachelijk vind als je dat de eerste keer ook gedaan hebt. Ik vind dat je zo'n traditionele trouw maar één keer doet in je leven.

Pagina 1 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]