Het is nu 14 aug 2018 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: de tweede keer.....trouwen of niet?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:36 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
De tweede keer zou ik daar toch geen traditioneel feest meer met veel tralala aan maken.

Waarom niet?

Omdat ik dat een beetje belachelijk vind als je dat de eerste keer ook gedaan hebt. Ik vind dat je zo'n traditionele trouw maar één keer doet in je leven.

Bwa, elk zijn mening hé.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:37 

Gast schreef:
De tweede keer zou ik daar toch geen traditioneel feest meer met veel tralala aan maken.

Iets in mij zegt net hetzelfde. Mijn emotionele mening over het huwelijk is veranderd doorheen de jaren, ik kan het wel niet correct onder woorden brengen hoe en wat en waarom...
Als ik een tweede keer zou huwen, zou het puur om de wettelijke voordelen gaan die daarmee gepaard gaan. De zekerheid voor de achterblijvende partner zeg maar.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 14:42 
Loverke schreef:
Gast schreef:

Iets in mij zegt net hetzelfde. Mijn emotionele mening over het huwelijk is veranderd doorheen de jaren, ik kan het wel niet correct onder woorden brengen hoe en wat en waarom...
Als ik een tweede keer zou huwen, zou het puur om de wettelijke voordelen gaan die daarmee gepaard gaan. De zekerheid voor de achterblijvende partner zeg maar.

Vind ik ook.
Als je de eerste keer een sprookjeshuwelijk gehad hebt en dat beeld is geknapt (want zo is het toch als je tot een scheiding moet komen), dan sta je volgens mij de tweede keer meer met je twee voeten op de grond en ga je meer op basis van nuchtere argumenten een huwelijk aan. wat niet wegneemt dat je de tweede keer die persoon minstens even graag of zelfs liever ziet he
allée ja, dat is mijn redenering

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 16:11 
Gast schreef:
Als je samen een een huis koopt of bouwt is trouwen wel de meest gemakkelijke oplossing om alles veilig te stellen in geval van sterfte, voor beide partijen.

Nee da's niet waar. Als je beiden kinderen hebt (niet gezamenlijk bedoel ik dan) verandert er juist niks door te trouwen.

Als er 1 goede reden is om het toch te doen, hoor ik het graag.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 16:13 
Loverke schreef:
zou het puur om de wettelijke voordelen gaan die daarmee gepaard gaan. De zekerheid voor de achterblijvende partner zeg maar.

Zoals daar zijn? Indien beiden partijen al kinderen hebben?

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 17:19 
Gast schreef:
Allez louke, ik wist niet dat jij zo traditioneel was? Ik had het beeld van jou dat je graag in het buitenland zou trouwen met niet teveel tralala aan. Raar hè. :D

Ik zit vol verrassingen ;)

Oh, maar in het buitenland trouwen zou ik ook graag doen, maar dan wel met de tralala erbij. Spijtig genoeg hangt daar wel een prijskaartje aan en voor het moment hebben we andere prioriteiten.

De tralala kan op verschillende manieren ingevuld zijn.

Een oldtimer, kerkelijke viering, uitgebreide fotosessie op verschillende locaties, prinsessenjurk, receptie, avondfeest, exotisch huwelijksreis....heb het gehad en zo ver ik het weet heeft mijn vriend het ook allemaal gehad met zijn ex (buiten de jurk dan, hoewel hij wel mooi met een jurk staat :lol: :lol: )

deze keer zou de tralala het anders uitzien, maar ik vind het zeker niet minder traditioneel...
trouwen is voor mij veel meer dan 5 minuten op het stadhuis, als het alleen maar rond het wettelijke gaat, dan ga ik liever bij de notaris langs...

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 17:25 

Gast schreef:
Loverke schreef:
Gast schreef:

Vind ik ook.
Als je de eerste keer een sprookjeshuwelijk gehad hebt en dat beeld is geknapt (want zo is het toch als je tot een scheiding moet komen), dan sta je volgens mij de tweede keer meer met je twee voeten op de grond en ga je meer op basis van nuchtere argumenten een huwelijk aan. wat niet wegneemt dat je de tweede keer die persoon minstens even graag of zelfs liever ziet he
allée ja, dat is mijn redenering

Een sprookjeshuwelijk is niet hetzelfde met een sprookjesfeest.
Mijn huwelijk mag dan wel gestrand zijn, ik mooie herinneringen aan mijn trouwfeest en ooit zal ik de dvd samen met mijn zoon bekijken.

Hoewel ik erg jaloers ben :oops: , heb ik weinig moeite als ik het beeld van mijn vriend zie als bruidegom, eventuele details over zijn feest kan ik beter aanhoren dan over zijn huwelijk zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 17:33 
Als je uit onzekerheid wil trouwen, is dat geen goede reden.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014 17:38 

Gast schreef:
Als je uit onzekerheid wil trouwen, is dat geen goede reden.

Ik hoop dat er niemand uit onzekerheid trouwt, net zoals niemand uit onzekerheid aan kinderen begint :wall: :nok: :nok: :nok:

Profiel  

Pagina 2 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]