Het is nu 23 okt 2018 18:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 6 [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Jaloerse partner
BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 11:48 
Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe relatie waarbij we al aangegeven hadden in het begin dat we werkelijk voor mekaar willen proberen gaan. Na 1 maand gingen we al samen op vakantie en de vakantie begon zoals verwacht, namelijk allebei in de wolken. Tijdens de eerste dagen van de vakantie spendeerden we vooral tijd samen en gingen ook niet naar de animatiemomenten van het hotel.

We besloten om uiteindelijk toch eens een kijkje te nemen op een activiteit en wat begon als een leuk avondje uit sloeg na enkele uren om in een koele avond/nacht. Mijn vriendin reageerde plots heel koel toen we een dansact aan het bekijken waren. Achteraf heeft ze me pas verteld waarom ze zo koel en afstandelijk werd. Ik werd er op attent gemaakt mijn ogen niet te laten vallen op al het vrouwelijk schoon wat er in de buurt bewoog op het podium. Volgens haar hield een aantrekkelijke danseres mijn aandacht te lang vast. Of het nu een danseres is of een vrouw die op een feestje passeert, steeds houd ze me in de gaten of mijn blik mogelijk die vrouw volgt. Als ik mijn aandacht dus enkele seconden op een persoon richt die ze mogelijk aantrekkelijker dan zichzelf vindt, dan staat haar wereld op zijn kop. Ik heb dit nu al enkele keren meegemaakt en onze relatie is nog maar 2 maanden ver. Ik ben van nature iemand die vlot een babbeltje met iemand zal aanknopen of goeiedag zal zeggen. Het gaat dus enkel om het kijken naar een aantrekkelijk persoon. Het gaat helemaal niet om flirten maar als mijn vriendin het gevoel heeft dat iemand mijn aandacht kan trekken door schoonheid, dan flipt ze en is de hele avond en een deel van de dag erna om zeep.

Of jullie hiervoor advies kunnen geven lijkt me onwaarschijnlijk maar ik wilde dit toch even kwijt.

Berichttitel: Re: Jaloerse partner
BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:01 

Met een beetje gezonde jaloezie is niets mis, maar dit is niet meer echt gezond...
Probeer er eens met haar over te praten, te ontdekken waarom ze zo jaloers/onzeker is. Het kan zijn dat ze er reden toe had in een vorige relatie, of dat de oorzaak daar te vinden is. Als je een oorzaak weet, kan eraan gewerkt worden.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je gewoon op een verkeerde manier kijkt naar ander vrouwelijk schoon... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:19 
eerlijk, mijn vrienden vinden vaak dat ik helemaal geen oog heb voor al dat vrouwelijk schoon.

Tegen dat ik ze heb opgemerkt, hebben zij ze al helemaal gecheckt.
Voor mijn vriendin volstaat het al dat ik enkele seconden naar iemand kijk, en als dat dan een aantrekkelijke is, dan gaat haar wereld op zijn kop staan.

Ze is 44 he ! Dus lijkt me niet iets dat je op die leeftijd nog in die mate kan hebben.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:23 

Tja, ze voelt zich duidelijk onzeker wanneer er andere vrouwen in de buurt zijn. Ofwel maak jij haar onzeker, ofwel draagt ze iets mee uit haar verleden. Daar zal je dan toch eens met haar moeten over praten hé! Als zij/jullie al weten waarom ze zich zo voelt, sta je al veel verder en kan je er iets aan proberen veranderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:29 
. Slechte basis om een relatie mee te starten, zo'n extreme jaloezie. Mss loopt je vriendin met complexen of is ze gewoon zo van karakter. Dat verbetert dan meestal niet met ouder te worden, vrees ik.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:32 
Gast schreef:
. Slechte basis om een relatie mee te starten, zo'n extreme jaloezie. Mss loopt je vriendin met complexen of is ze gewoon zo van karakter. Dat verbetert dan meestal niet met ouder te worden, vrees ik.

Het is iets uit haar verleden, maar ze heeft dit bij elke relatie opnieuw (voornamelijk in de periode van verliefdheid)

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:51 
Sorry hé Jan, maar met zo'n bezitterige mensen kan ik niet overweg.
Een vrouw van 44 moet toch geen puberaal gedrag meer vertonen? Misschien is dit de reden dat zij (nog) alleen was, wie wil er zo'n 'liefhebbende' vrouw naast zich? Ik alvast niet.
Heel gezond lijkt mij dat niet.
Praat met haar tot op het bot en wanneer zij niet wil luisteren zou zij van mijn part haar leven alleen verder mogen zetten. Gelukkig is jullie relatie nog pril en zal het afscheid (wat er bij mij alleszins zou komen!) minder zwaar zijn dan bij een langdurige relatie.
Er lopen wél nog normale(re) vrouwen rond hoor, KIJK maar eens goed rond (van mij mag je ;) .

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:56 
Jan schreef:
Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe relatie waarbij we al aangegeven hadden in het begin dat we werkelijk voor mekaar willen proberen gaan. Na 1 maand gingen we al samen op vakantie en de vakantie begon zoals verwacht, namelijk allebei in de wolken. Tijdens de eerste dagen van de vakantie spendeerden we vooral tijd samen en gingen ook niet naar de animatiemomenten van het hotel.

We besloten om uiteindelijk toch eens een kijkje te nemen op een activiteit en wat begon als een leuk avondje uit sloeg na enkele uren om in een koele avond/nacht. Mijn vriendin reageerde plots heel koel toen we een dansact aan het bekijken waren. Achteraf heeft ze me pas verteld waarom ze zo koel en afstandelijk werd. Ik werd er op attent gemaakt mijn ogen niet te laten vallen op al het vrouwelijk schoon wat er in de buurt bewoog op het podium. Volgens haar hield een aantrekkelijke danseres mijn aandacht te lang vast. Of het nu een danseres is of een vrouw die op een feestje passeert, steeds houd ze me in de gaten of mijn blik mogelijk die vrouw volgt. Als ik mijn aandacht dus enkele seconden op een persoon richt die ze mogelijk aantrekkelijker dan zichzelf vindt, dan staat haar wereld op zijn kop. Ik heb dit nu al enkele keren meegemaakt en onze relatie is nog maar 2 maanden ver. Ik ben van nature iemand die vlot een babbeltje met iemand zal aanknopen of goeiedag zal zeggen. Het gaat dus enkel om het kijken naar een aantrekkelijk persoon. Het gaat helemaal niet om flirten maar als mijn vriendin het gevoel heeft dat iemand mijn aandacht kan trekken door schoonheid, dan flipt ze en is de hele avond en een deel van de dag erna om zeep.

Of jullie hiervoor advies kunnen geven lijkt me onwaarschijnlijk maar ik wilde dit toch even kwijt.

houdt!

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 12:59 

Gast schreef:
Sorry hé Jan, maar met zo'n bezitterige mensen kan ik niet overweg.
Een vrouw van 44 moet toch geen puberaal gedrag meer vertonen? Misschien is dit de reden dat zij (nog) alleen was, wie wil er zo'n 'liefhebbende' vrouw naast zich? Ik alvast niet.
Heel gezond lijkt mij dat niet.
Praat met haar tot op het bot en wanneer zij niet wil luisteren zou zij van mijn part haar leven alleen verder mogen zetten. Gelukkig is jullie relatie nog pril en zal het afscheid (wat er bij mij alleszins zou komen!) minder zwaar zijn dan bij een langdurige relatie.
Er lopen wél nog normale(re) vrouwen rond hoor, KIJK maar eens goed rond (van mij mag je ;) .

Dit vind ik nogal kort door de bocht, Jan zegt dat het komt door iets uit haar verleden, dus ik zou het geen puberaal gedrag noemen. Er is een reden voor, zorg dan dat er gewerkt wordt aan die reden. Blijkbaar weet ze het van zichzelf ook, als ze beseft dat ze dit bij vorige relaties ook had, dus is het aan haar om te laten zien dat ze er iets wil aan veranderen. Steun haar hierin, help haar en probeer er samen uit te komen. Je moet voor jezelf uitmaken of jij er die tijd en moeite wil in investeren, of jij dat risico wil nemen. Want je moet ook wel beseffen dat het niet enkel haar wil om te veranderen is die telt, ze moet het ook kunnen, en dat is iets wat enkel de tijd kan uitwijzen...
ls ze er niet aan wil werken, tja, dan is het idd duidelijk en zou ik ook zeggen: ander en beter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 13:05 
Soms kunnen zij daar niet aan werken hé en wordt het psychisch.
Ik ken zo'n man die in zijn jonge jaren bedrogen werd door zijn lief en later, bij elke relatie, ongelooflijk achterdochtig bleef. Geen enkele vrouw kon het nadien bij hem uithouden. Hij is nu 38j en nog altijd alleen...
Miljaar, als je nog niet naar een knappe vrouw/man mag kijken, laat staan even praten...dan is het al erg gesteld hoor! Zo'n vrouwen/mannen bestaan hé, maar die wil IK niet in mijn omgeving, voila.
Ik vind dat Jans vriendin heel rap door de mand gevallen is, nog een chance. binnen enkele maanden zou erger geweest zijn.
@Jan: veel courage gewenst!

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 13:39 
Tja, ik weet alleen niet of ik er best een punt achter zou zetten nu of toch nog verder gaan met haar. De komende dagen zijn immers feestdagen waarbij we vrij vaak bij mekaar zijn en we hebben natuurlijk al vanalles gepland voor oudjaar en het weekend. Ik heb daar plots veel minder zin in.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 14:21 
Jan schreef:
Gast schreef:

Het is iets uit haar verleden, maar ze heeft dit bij elke relatie opnieuw (voornamelijk in de periode van verliefdheid)

Wat komt er na de periode van verliefdheid? De ergernissen en de sleur. Ik zou met zo iemand niet verder gaan want zo iemand zal toch niet veranderen.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 14:42 
Gast schreef:
Jan schreef:
Gast schreef:

Wat komt er na de periode van verliefdheid? De ergernissen en de sleur. Ik zou met zo iemand niet verder gaan want zo iemand zal toch niet veranderen.

Inderdaad!

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 22:32 
Jan schreef:
eerlijk, mijn vrienden vinden vaak dat ik helemaal geen oog heb voor al dat vrouwelijk schoon.

Tegen dat ik ze heb opgemerkt, hebben zij ze al helemaal gecheckt.
Voor mijn vriendin volstaat het al dat ik enkele seconden naar iemand kijk, en als dat dan een aantrekkelijke is, dan gaat haar wereld op zijn kop staan.

Ze is 44 he ! Dus lijkt me niet iets dat je op die leeftijd nog in die mate kan hebben.

En jij moet dat op HM schrijven! Een oude jeannet?

BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 22:40 
Als je nu al geen zin in hebt in de geplande dingen voor de komende dagen dan heb je toch uw antwoord?
Punt achter zetten, beter vroeg dan laat.
Op de leeftijd van 44 jaar gaat iemand heus niet meer veranderen.

Pagina 1 van 6 [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]