Het is nu 14 aug 2018 19:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 5 [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ontmoeting met huidige partner
BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 03:46 
Gast schreef:
57 is toch geen vreselijk rare leeftijd om kleinkinderen te hebben? Ik ben ongeveer 10 jaar jonger maar zou het raar vinden om er binnen nu en tien jaar geen te hebben. Mijn kinderen zijn momenteel rond de 20 en geen van hen wil tot zijn 30ste wachten om aan kinderen te beginnen. Omdat ze weten dat je daar best op tijd aan begint om geen medisch gezever aan je been te hebben.

Ik was 54 jaar toen ik oma werd. Als je kinderen studeren en zelf was je ook geen tienermama dan is dat normaal ...

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 04:06 
Mien schreef:
Lobstercat schreef:

Mijn moeder was een jaar jonger toen zij grootmoeder geworden is op haar 47ste.

Ik vond dit een mooie leeftijd om oma te worden, zeker dat ik ouder was toen ik mijn kinderen kreeg, bij sommigen stel ik me de vraag of het al overgrootouders zijn. Die kunnen nooit doen met hun kleinkinderen wat wij al gedaan hebben met onze oudste kleinzoon.

Toch niks om fier op te zijn. Jouw kind was zelf nog een kind...

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 06:07 

Gast schreef:
Mien schreef:
Lobstercat schreef:

Ik vond dit een mooie leeftijd om oma te worden, zeker dat ik ouder was toen ik mijn kinderen kreeg, bij sommigen stel ik me de vraag of het al overgrootouders zijn. Die kunnen nooit doen met hun kleinkinderen wat wij al gedaan hebben met onze oudste kleinzoon.

En toch ben ik fier op mijn kinderen om hoe ze het gedaan hebben, ze hebben van mijn kleinzoon een kind gemaakt waar je fier kan op zijn, waar je overal kan mee komen, beleefd is en ze hebben getoond dat ze het konden om een goede ouder te zijn ook al waren ze zo jong. Ik vind zelfs dat ze te streng zijn. Maar dat is dan hun keuze, daar moei ik me niet mee. Niet de leeftijd speelt een rol, wel hoe ze er mee omgaan, je kan 30 zijn en nog geen goede ouder zijn.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 09:51 
Mijn moeder, nu 60 jaar, werd grootmoeder op haar 43ste en heeft nu 4 kleinkinderen van (bijna) 18, 15, 8 en 3 jaar.

Met een beetje geluk zal ik misschien grootmoeder worden op mijn 60ste...

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 09:55 

Gast schreef:
Mijn moeder, nu 60 jaar, werd grootmoeder op haar 43ste en heeft nu 4 kleinkinderen van (bijna) 18, 15, 8 en 3 jaar.

Met een beetje geluk zal ik misschien grootmoeder worden op mijn 60ste...

:ok:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 10:02 

Gast schreef:
Mien schreef:
Lobstercat schreef:

Het is wel een feit dat bij dit jonge koppel in ieder geval lukt wat bij velen bijlange na zo lang niet geduurd heeft : bij elkaar blijven.
Daar mag ook iets voor gezegd worden dan. Het is niet altijd kommer en kwel. Ze zeggen dikwijls verstand komt niet voor de jaren. Bij sommige is dat verstand er al voor de jaren en bij anderen zal dat er nooit komen.
Ik zou niet zo vlug veroordelen hoor, leeftijd zegt niet alles.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:23 
Mijn vriendin van 45 heeft een kleintje van 2 jaar lopen....

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:26 
Gast schreef:

Ik ben er 42, ik zou er niet mogen aan denken dat ik nu nog zwanger zou worden :shock:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:27 
Gast schreef:

Een kleintje van haar eigen of een kleinkind?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:38 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik ben er 42, ik zou er niet mogen aan denken dat ik nu nog zwanger zou worden :shock:

Ik ben 39 en ik zou een zwangerschap zeer waarschijnlijk laten afbreken.

Ik heb mijn oudste gekregen toen ik 19 was, onze jongste is nu 10, een baby zou ik echt niet meer zien zitten, ons gezin is compleet - nog los van de risico's die een zwangerschap op latere leeftijd met zich meebrengt.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:42 
Het kan een eerste kindje zijn en dan is het net iets anders vind ik. Niet iedereen kan zijn kinderwens vervullen voor haar 35ste of whatever....

Het spijtige in dit geval is dat het kleintje maar 2 jaar is en is het gezin al uit elkaar gevallen (anders zou de formulering niet 'mijn vriendin heeft een kleintje...' zijn) :(

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:42 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik ben 39 en ik zou een zwangerschap zeer waarschijnlijk laten afbreken.

Ik heb mijn oudste gekregen toen ik 19 was, onze jongste is nu 10, een baby zou ik echt niet meer zien zitten, ons gezin is compleet - nog los van de risico's die een zwangerschap op latere leeftijd met zich meebrengt.

Ik zou het wel nog zien zitten mits zeer goede opvolging en screening. Allee, ik zou er niet bewust voor gaan, maar mocht het een ongelukje zijn, zou ik er zeker geen drama van maken.
Ik ben er 45 en zo'n klein hummeltje zou welkom zijn, maar ik zou me wel zorgen maken over de verhoogde gezondheidsrisico's.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:44 
Gast schreef:
Gast schreef:

Een kleintje van haar eigen of een kleinkind?

Eigen. Haar tweede man is 10 jaar jonger, vandaar. Hij wou kinderen dus is ze nog eens zwanger geworden. Haar ander 2 zijn pubers.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:44 
Gast schreef:
Het kan een eerste kindje zijn en dan is het net iets anders vind ik. Niet iedereen kan zijn kinderwens vervullen voor haar 35ste of whatever....

Het spijtige in dit geval is dat het kleintje maar 2 jaar is en is het gezin al uit elkaar gevallen (anders zou de formulering niet 'mijn vriendin heeft een kleintje...' zijn) :(

Ik veroordeel niemand, kan me inderdaad voorstellen dat een eerste (of 2de) kind op die leeftijd al iets heel anders is dan als je al kinderen hebt.

Ik haal trouwens uit die formulering niet dat dat koppel al uit elkaar is.
Als je zegt 'ik heb een kind' impliceert dat toch ook niet automatisch dat je niet samenleeft met de vader?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2016 13:45 
Gast schreef:

Nee, haar vriend is geen vriend van mij. :)

Pagina 2 van 5 [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]