Het is nu 14 aug 2018 19:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kosten delen tijdens samenwonen
BerichtGeplaatst: 16 okt 2008 14:54 
Gaan samenwonen met gescheiden rekeningen ? :scratch: Dat lijkt me net zo goed als zeggen dat je uiteindelijk toch wel terug uit elkaar zal gaan....Toen wij indertijd gingen samenwonen kwam dat zelfs nooit ter sprake, we gingen er gewoon voor, all the way.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 14:30 

Tja, als hij het zo heeft zitten... Dat zou bij mij ene keer zijn en dan niet meer.
Jij zegt dat jij meer huishoudelijk werk doet aangezien jij parttime werkt. Betaalt hij dan ook meer huur e.d., aangezien hij meer werkt en waarschijnlijk ook meer verdient?
Wanneer hij kan profiteren van jouw werk, dan hoor je hem niet. Doe je per ongeluk iets stuk, dan zou je hem moeten vergoeden? Tja, dan zou hij bij mij alles zelf kunnen doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 14:47 
Die loser buitenwerpen!

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 15:02 

Ben ik nu zo verkeerd? Ik dacht dat opstartster het over eenn vriend had zoder meer.
Dus geen relatie.
Nu in ieder geval zou ik hem laten kiezen.
Of zelf wassen en strijken, of dimmen.
Wedden dat hij het laatste kiest? ;)

BerichtGeplaatst: 17 dec 2009 01:01 

Het ging wel over samenwonen. Dus het zal toch wel de vaste vriend geweest zijn.

Maar zouden ze nog samen zijn ?

BerichtGeplaatst: 17 dec 2009 09:35 
Gast schreef:
Gaan samenwonen met gescheiden rekeningen ? :scratch: Dat lijkt me net zo goed als zeggen dat je uiteindelijk toch wel terug uit elkaar zal gaan....Toen wij indertijd gingen samenwonen kwam dat zelfs nooit ter sprake, we gingen er gewoon voor, all the way.

Wij wonen samen, hebben twee kinderen en zijn helemaal niet van plan om uiteindelijk terug uit mekaar te gaan. Wij hebben ieder onze rekening en 1 gemeenschappelijke rekening voor de kosten van: eten, electriciteit, verbouwingen...Op die rekening storten we samen een bedrag en de rest blijft op onze rekening. Dat werkt prima. Misschien een beetje minder bekrompen reageren als mensen de dingen anders doen.

Maar als ik iets kapot doe moet ik dat wel niet zelf betalen. Dat zou niet pakken bij mij, dan kan hij alles toch zelf doen.

BerichtGeplaatst: 17 dec 2009 18:40 
Dat soort ongevalletjes hebben wij toch nooit aan mekaar vergoed hoor. Jij bent geen professionele wasserette met verzekering tegen gebeurlijke ongevallen he? Als je vriend zo'n dingen al sniet door de vingers kan zien, vraat ik me af of hij wel de moeite is om bij te blijven wonen. Dat hij zijn spullen zelf wast als hij geen problemen wil (en dan eens kijken hoe hij dat doet).

Pagina 2 van 2 [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]