Het is nu 23 okt 2018 18:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vrienden van je kinderen mee op reis ?
BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 22:58 
Gast schreef:
Ik zou vooral moeite hebben met de verminderde privacy :? - een reis dient toch om te ontspannen, niet om constant rekening te houden met een 'vreemde' in je gezin.

Zelfde gevoel.

Wat de post een paar trapjes hoger betreft: het is toch vaak zo dat vriendschappen komen en gaan.
Of mocht deze vriendschap nooit geëindigd zijn omdat jouw ouders haar ooit gratis meenamen?
Zo werkt het niet hé.
Waarschijnlijk namen ze haar mee om jou te entertainen, dus ook voor een stuk voor jouw plezier en hun gemak, dus moet dat geld achteraf zelfs nooit meer vermeld worden.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 12:49 
Als kind ben ik ook ooit eens mee geweest met een vriendin en haar ouders op reis. Dat was heel leuk en mijn vriendin heeft zich ook geamuseerd met mij. Ik heb dat geapprecieerd en mijn ouders hebben hen een mooi cadeau daarvoor gegeven.
Nu zie ik die vriendin al jaren niet meer. Vriendschappen komen en vriendschappen gaan, het is toch niet omdat je mee geweest bent op reis dat dat de eeuwige vriendschap betekent.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 13:07 
Gast schreef:
Als kind ben ik ook ooit eens mee geweest met een vriendin en haar ouders op reis. Dat was heel leuk en mijn vriendin heeft zich ook geamuseerd met mij. Ik heb dat geapprecieerd en mijn ouders hebben hen een mooi cadeau daarvoor gegeven.
Nu zie ik die vriendin al jaren niet meer. Vriendschappen komen en vriendschappen gaan, het is toch niet omdat je mee geweest bent op reis dat dat de eeuwige vriendschap betekent.

Neen dat klopt maar het gaat hier niet over zo'n geweldige tijdsspanne hé. Hier lijkt het dat ze bevriend was om op reis te kunnen gaan.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 13:10 
Gast schreef:
Gast schreef:

Neen dat klopt maar het gaat hier niet over zo'n geweldige tijdsspanne hé. Hier lijkt het dat ze bevriend was om op reis te kunnen gaan.

Ik zou niet graag een vriendschap faken om op reis te kunnen gaan. Je vakantie wil je toch doorbrengen met mensen die je graag hebt. Ofwel was het een vlucht van haar uit een onaangename thuissituatie en dan blijft het zielig voor haar.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 14:10 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik zou niet graag een vriendschap faken om op reis te kunnen gaan. Je vakantie wil je toch doorbrengen met mensen die je graag hebt. Ofwel was het een vlucht van haar uit een onaangename thuissituatie en dan blijft het zielig voor haar.

In de tijd dat ik met die vriendin op reis mocht, had zij een tijdje op voorhand aangekondigd dat ze iemand mocht meenemen van haar ouders maar had toen nog niet direkt een keuze gamaakt. Toen waren er ook veel klasgenoten die plots 'goeie vriendjes' met haar waren hoor (met bijbedoelingen), kinderen zijn dikwijls heel oppervlakkig wat vriendschappen betreft. Wij zijn elkaar daarna uit het oog verloren maar op het moment van de reis was de vriendschap wel oprecht, het is toch dat moment dat telt, de rest verandert en vergaat.

Pagina 2 van 2 [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]