Het is nu 22 okt 2018 10:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: opvang of familie ?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 20:04 
Waar zijn de kinderen (tijdens de schoolvakanties) het beste af, ...
bij de opvang of bij de familie (grootouders) ?

Berichttitel: Re: opvang of familie ?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 21:08 
Bij familie gaan is leuk, maar ik wil daar ook niemand mee overbelasten.
Kampjes zijn ook leuk, maar je hebt niet altijd kinderen die ze leuk vinden...
Moeilijk soms ;-)
Gelukkig werk ik thuis en ben ik meestal de familie die 'overbelast' rondloopt in de vakantie :D

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 21:13 
Dat hangt er vanaf hoe oud de kinderen zijn en wat ze gewoon zijn. En of de grootouders dat willen doen. Ik vind dat je bij kleine kinderen beroep zou moeten kunnen doen op familie of grootouders, maar dan moet zij dat nog zien zitten ook. Natuurlijk kan je niet verwachten dat je kinderen daar godganse dagen altijd bij dezelfde zitten (tenzij dit zo afgesproken is, of een gewoonte is), maar enkele dagen moet toch kunnen!
Wanneer de kinderen groter worden zijn er andere leuke initiatieven hé.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2008 20:17 
Daar wil ik niemand van de familie mee belasten.
Hier gaan de kinderen op kamp. Wel peperduur maar liever dat dan een knieval voor moeder of schoonmoeder.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2008 10:01 
Als dat maar occasioneel is en beide partijen zijn ervoor te vinden: familie. Maar dan zie ik dat meer als een soort feest, iets leuks voor beide.
Als de grootouders sowieso al veel moeten zorgen voor de kinderen en dan komen de vakanties er nog eens bij wordt het mss eerder een sleur. Dan zou ik opteren voor een kampje. Mijn kinderen zijn al lagere school kinderen en volgen nu een kampje (voor het eerst) en ik merk wel dat het vermoeiend is, telkens zo'n ganse dag. Ik denk dat de leeftijd van je kinderen ook meespeelt.
Een antwoord op de vraag hangt dus af van de omstandigheden...

BerichtGeplaatst: 05 apr 2008 13:30 
Gast schreef:
Hier gaan de kinderen op kamp. Wel peperduur maar liever dat dan een knieval voor moeder of schoonmoeder.

Ik vind als ge bij moeder of schoonmoeder een knieval moet doen dat er iets scheelt met de familiebanden hoor. Hoe meer ik op mijn snoezig kleindochtertje mag passen hoe liever ik het heb!

BerichtGeplaatst: 05 apr 2008 22:17 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik vind als ge bij moeder of schoonmoeder een knieval moet doen dat er iets scheelt met de familiebanden hoor. Hoe meer ik op mijn snoezig kleindochtertje mag passen hoe liever ik het heb!

Wacht tot er bijvoorbeeld 3 zijn, kort op elkaar. Dan verandert dat snoezigheidsgevoel wel heb ik gemerkt.
Je zou nochtans denken dat 3 x snoezig triplesnoezig is, edoch helaas... :?

BerichtGeplaatst: 05 apr 2008 23:05 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Wacht tot er bijvoorbeeld 3 zijn, kort op elkaar. Dan verandert dat snoezigheidsgevoel wel heb ik gemerkt.
Je zou nochtans denken dat 3 x snoezig triplesnoezig is, edoch helaas... :?

Ja dat kan wel waar zijn. Ik heb er maar 1 en werkelijk braaf en lief. Als ze zo blijft mag ik van geluk spreken zeker!

BerichtGeplaatst: 05 apr 2008 23:07 
Ik heb er 3, ook braaf en lief, met 3,5 jaar tussen oudste en jongste en ik merk dat grootouders dat toch als zwaar ervaren. Ze hebben ook niet de routine die ik heb.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 12:33 
Ik ben tbm en zorg zelf voor mijn kinderen tijdens de vakanties. We slapen wat langer, een langer ochtendritueel en dan samen leuke dingen doen, uitstapjes, in de tuin, bij vriendinnetjes of vriendjes die hier spelen.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 13:04 
tbm schreef:
Ik ben tbm en zorg zelf voor mijn kinderen tijdens de vakanties. We slapen wat langer, een langer ochtendritueel en dan samen leuke dingen doen, uitstapjes, in de tuin, bij vriendinnetjes of vriendjes die hier spelen.

Dat is natuurlijk het ideale . Maar niet iedereen kan zich dat permiteren!

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 00:38 
Gast schreef:
tbm schreef:

Alleenstaande mama's kunnen dat inderdaad niet, maar alle anderen kunnen dat wel, als ze willen. Kwestie van prioriteiten stellen.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 09:40 
Gast schreef:
Gast schreef:
tbm schreef:

Alleenstaande mama's kunnen dat inderdaad niet, maar alle anderen kunnen dat wel, als ze willen. Kwestie van prioriteiten stellen.

Uw prioriteit is stempelen en luieriken. Voor uzelf niet voor uw kinderen!

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 09:45 
Hm.... dat is een gemeenplaats om te stoken he?
Er zijn ook TBM die niet stempelen, en er zijn er die op hun werk ook lui zijn. Wat wil je eigenlijk bewijzen?

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 11:17 
Ik heb het hier al eens gezegd: een echte tbm stempelt niet! Die blijft thuis voor haar kinderen, niet voor de dop. Ik ben zelf tbm, maar werk parttime thuis. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan profiteren en te doppen. Als ik deze job niet zou kunnen doen, tja, dan hadden we gewoon met wat minder moeten toekomen of ik zou elders moeten gaan werken!
Enige nadeel bij ons is, dat ik dus geen vaste opvang heb voor mijn kindjes. Meestal is het dus behelpen en soms wordt het avondwerk... Maar dat doe ik met plezier omdat ik weet waarom ik het doe hé!

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]