Het is nu 16 aug 2018 04:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: opvang of familie ?
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 15:48 
Gast schreef:
Ik heb het hier al eens gezegd: een echte tbm stempelt niet! Die blijft thuis voor haar kinderen, niet voor de dop. Ik ben zelf tbm, maar werk parttime thuis. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan profiteren en te doppen. Als ik deze job niet zou kunnen doen, tja, dan hadden we gewoon met wat minder moeten toekomen of ik zou elders moeten gaan werken!
Enige nadeel bij ons is, dat ik dus geen vaste opvang heb voor mijn kindjes. Meestal is het dus behelpen en soms wordt het avondwerk... Maar dat doe ik met plezier omdat ik weet waarom ik het doe hé!

Uw denk- en leefwijze is ook de mijne. Maar toch hebben sommige vrouwen gelijk als ze zeggen dat veel TBM stempelen en vooral thuisblijven voor zichzelf. Vraag maar aan leerkrachten welke kinderen er te laat op school komen , 's middags ook blijven in eten (alhoewel er al te veel kindjes zijn)en nooit komen helpen in het week-end bij taken?

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 16:04 
Hohoho, hierboven, die vind ik er toch over, zenne.

Ten eerste ben ik tbm zonder inkomen, laat dat duidelijk zijn.
Ten tweede zijn mijn kinderen nog nooit te laat op school gekomen, temeer ik zelf een hekel heb aan te laat komen en het een gebrek aan respect is.
Ten derde blijf ik thuis voor mijn kinderen, dat was al ingepland toen we een huis gingen kopen. Het hoefde voor ons geen grote luxe te zijn. Een eenvoudig knus rijhuisje, dat eventueel met 1 loon te betalen is eenmaal er kinderen zijn. Daar zijn we in geslaagd. Inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen.
Ten vierde neem ik deel aan zoveel mogelijk aktiviteiten op school, ook tijdens de weekends. Vorig jaar tijdens de grote lente opkuis bij ons op school was ik samen met een andere mama(ook tbm toen) de enige van de eerste kleuterklas én van de 2de kleuterklas.(oudste kindje)Waar al die werkende ouders waren met hunne grote mond is me een raadsel.

En ik weet, niet alle wm zijn dezelfde, met alle respect maar stop met die domme cliché's want ook niet alle tbm zijn dezelfde.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 16:21 
Gast schreef:
Uw denk- en leefwijze is ook de mijne. Maar toch hebben sommige vrouwen gelijk als ze zeggen dat veel TBM stempelen en vooral thuisblijven voor zichzelf. Vraag maar aan leerkrachten welke kinderen er te laat op school komen , 's middags ook blijven in eten (alhoewel er al te veel kindjes zijn)en nooit komen helpen in het week-end bij taken?

Alhoewel er al teveel kindjes zijn?
Ligt dat probleem niet een beetje bij de school, die dan maar een grotere refter moet voorzien?

Ik ben thuisgebleven tot onze jongste naar school ging, en vervolgens parttime gaan werken tot die naar het eerste ging. Intussen werk ik weer fulltime dus.
Ik heb intussen niet gedopt en vond het fijn om thuis te zijn als de kinderen me nodig hadden, maar: ze zijn wel op school blijven eten. Dat vonden ze gewoon leuk - die middagspeeltijd was voor hen blijkbaar een niet te missen moment, en de kindjes die naar huis gingen eten, mochten pas vlak voor de bel ging terug op school zijn. Geen tijd meer om te spelen dus.
Waarom zouden kinderen van TBM niet op school mogen eten, eigenlijk?

BerichtGeplaatst: 20 apr 2008 10:19 
Dat versta ik toch ook niet! Bij ons op school doen ze nog een dutje in de 1ste KK. Als je je kindje dan overhuis zou laten komen, zou het in de namiddag doodmoe in het klasje zitten! Of je kan je kindje natuurlijk maar halve dagen laten gaan, maar dan mist het de helft van het klasgebeuren. En eens je kindjes dat natuurlijk gewoon zijn, willen ze niet meer overhuis komen om te eten :mrgreen: !
Onze kindjes doen niets liever dan in school blijven eten en lekker lang spelen met hun vriendjes tijdens de middagpauze.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2008 12:00 
Gast schreef:

Ik denk dat dit vooral met het soort mens te maken heeft en niet zozeer met het TBM zijn of niet. Vrouwen die thuisblijven voor zichzelf vallen voor mij echt niet onder de noemer TBM! En natuurlijk mag een TBM ook aan zichzelf denken hé, maar de kinderen komen voor haar toch op de eerste plaats!
De vrouwen die voor zichzelf thuisblijven en van de dop profiteren, zouden als ze niet konden doppen wel op een andere manier profiteren. Hopelijk zien meer en meer mensen het verschil tussen een profiteur en een echte TBM, want het is echt niet fair om elke thuisblijvende moeder over dezelfde kam te scheren!

BerichtGeplaatst: 20 apr 2008 18:33 
Ze kunnen eens bij familie 1 keertje gaan spelen. Maar ik vind niet dat je de mensen ermee moet lastigvallen. Er is genoeg opvang voorzien als speelplein,speelweken,stekelbees en noem maar op. En dat doen de kinderen ook nog graag.

Pagina 2 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]