Het is nu 16 aug 2018 04:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Zwembad
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 15:16 
Ik zou graag gaan zwemmen met mijn dochtertje van 15 maanden, welke zwembaden hebben zo net iets warmer water? Liefst provincie Antwerpen.
En waar zijn er toffe zwembaden voor kleine kinderen om te spelen, de oudste van de groep is nog maar 7 jaar. Dus geen wildwatertoestanden :mrgreen: ! Eerder iets met glijbanen en fonteintjes ofzo. Dat mag eventueel wat verder zijn: we zouden er een daguitstap van maken.
Bedankt alvast voor de antwoorden!

Berichttitel: Re: Zwembad
BerichtGeplaatst: 10 apr 2008 10:19 
Ravelingen in Oostende is volgens mij precies wat je zoekt, maar... een beetje ver zeker?

Het is aangenaam vertoeven in het zwembad van Ravelingen. Er heerst een tropische temperatuur, de kleedcabines zijn niet veraf en kindvriendelijkheid speelt bij ons een grote rol.
Zo is het zwembad niet dieper dan 1.40m en is er een peuterbadje met knuffelpaal.
De stroomversnelling, neksproeiers en onze 2 whirlpools zijn voor iedereen een verfrissende ervaring.
De sauna is voor iedereen toegankelijk en betalend.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2008 12:20 
Hmm, dit zou wel in aanmerking kunnen komen voor een daguitstapje! Nog andere goeie zwembaden?
Nu nog een zwembad iets dichterbij vinden voor het gewone plonsen...

BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 14:05 
Herentals vind ik niet slecht voor een gewone wekelijkse zwembeurt.

BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 17:15 
Zet een opblaasbadje in je tuin of een klein op je balkon. Plezier gegarandeerd. Ik vind een zwembad nog veel te bedreigend (chloor in oogjes of mondje ) voor kleine peutertjes!

BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 21:45 
Het gaat mij eigenlijk niet om het plezier hoor! Natuurlijk zou ze zich rot amuseren in een zwembadje in de tuin, maar ik wil echt aan watergewenning doen.
Ik heb gehoord dat het zwembad van Brasschaat echt de moeite zou zijn? Iemand daar al geweest?

BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 10:46 
In het zwembad van Brasschaat kan je watergewenning laten volgen en daarna zwemles, als dat is wat je zoekt.
Verder is het daar niet slecht: er is een redelijk peuterbad met fonteintjes, kleine glijbaan; er zijn zwembanden en armbandjes,...
Er is ook een bad dat geleidelijk aan dieper wordt: van 80 cm tot 120 cm, met 2 glijbanen, maar dat is niets voor kleine kindjes. Ook in dit bad zijn is er een waterval, "broebels", lichten die van kleur veranderen,...
Dan is er het recreatiebad: ik denk ong. 135 cm diep, met jetstream en bubbelbad. Er is ook een sauna en stoombad (voor de ouders ;) ).
Het water in het recreatiegedeelte (alles hierboven beschreven) is lekker warm!

Aan de andere kant heb je dan het baantjesbad, daar is het water wel wat frisser. En er is een deel met een verstelbare bodem (die kan dus hoger of lager gezet worden) en hier worden de zwemlessen gehouden.

Het zwembad is de volgende 2 weken wel gesloten, vanaf de laatste week van juni is het weer open. Maar ik raad je aan om dan toch nog een weekje te wachten, want als het net terug open is dan is het water er nog ijskoud!

BerichtGeplaatst: 10 jun 2008 19:42 

Blublub schreef:
Ik zou graag gaan zwemmen met mijn dochtertje van 15 maanden, welke zwembaden hebben zo net iets warmer water? Liefst provincie Antwerpen.
En waar zijn er toffe zwembaden voor kleine kinderen om te spelen, de oudste van de groep is nog maar 7 jaar. Dus geen wildwatertoestanden :mrgreen: ! Eerder iets met glijbanen en fonteintjes ofzo. Dat mag eventueel wat verder zijn: we zouden er een daguitstap van maken.
Bedankt alvast voor de antwoorden!

Zeker het zwembad van Londerzeel en Bornem eens proberen ! Dat zijn échte aanraders voor kleine kindjes. Plezier verzekerd ! :D

BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 13:10 
Zeker niet het zwembad van Mortsel ijskoud en onvriendelijke vrouw die aan het peuterbadje zat. Ze zat er echt tegen haar zin. Maar buiten dat bevries je daar dus echt van de kou. Ik ga dat van Brasschaat eens proberen zo te lezen is het wel de moiete.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 13:14 

Ik heb zopas gehoord dat het zwembas in Lier echt wel de moeite zou zijn: voor elk wat wils daar! Ik ben er zelf nog niet geweest...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 13:27 

Emmeke schreef:
Ik heb zopas gehoord dat het zwembas in Lier echt wel de moeite zou zijn: voor elk wat wils daar! Ik ben er zelf nog niet geweest...

Wij zijn er al wel geweest en ja, dat is daar zeker de moeite waard om met kindjes te gaan zwemmen ! Een échte aanrader ook wel.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 22:30 

Welkom in ons zwemparadijs, een wereld vol verrassingen en plezier! In onze 4 zwembaden is er voor elk wat wils!

Kleuters en peuters worden echte waterratten na een bezoekje aan het kabouterbad (diepte: ± 11 tot 21 cm) met zijn kleurrijke glijbaantjes, borrelende paddenstoelen en pletsende fonteintjes. Blussende kabouters en waterspuwende dieren zorgen voor groot jolijt!

Na deze eerste watergewenning kunnen kinderen leren zwemmen in het kinderbad (diepte: ± 50 tot 70 cm) en beroep doen op gediplomeerde zwemleraars. De aangepaste diepte zorgt voor een veilig gevoel. Zelf kan u genieten in de hotwhirlpools.

http://www.molenheide.be :ok:
Is wel in Limburg (Houthalen Helchteren)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 23:30 
Ik denk dat je met kleintjes beter niet teveel gaat zwemmen. Zeker als ze gevoelige oortjes hebben. Het blijven volgens onze NKO-arts haarden van microben en misschien heeft ze daarin wel gelijk. Onze oudste had in elk geval veel minder oorontstekingen (vaak met gehoorverlies) en veel minder sinusitis toen ze niet langer wekelijks ging zwemmen.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2008 18:08 
Gast schreef:
Zet een opblaasbadje in je tuin of een klein op je balkon. Plezier gegarandeerd. Ik vind een zwembad nog veel te bedreigend (chloor in oogjes of mondje ) voor kleine peutertjes!

Bij deze temp ? Dan denk ik dat chloor nog geen probleem zou zijn vergeleken daarmee.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2008 18:37 

Gast schreef:
Gast schreef:

Bij deze temp ? Dan denk ik dat chloor nog geen probleem zou zijn vergeleken daarmee.

Mss best eens even naar de datum kijken van dit antwoordje, dan zal er al veel duidelijk worden! :)

Pagina 1 van 2 [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]