Het is nu 03 dec 2020 15:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 41 van 49 [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 49  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hebben jullie al geboekt voor de zomervakantie?
BerichtGeplaatst: 03 jul 2020 20:23 
Carrera 2.0 schreef:

En terwijl de vliegtickets nog relatief goedkoop staan (wees maar zeker dat die duurder gaan worden binnen een paar maand), al een tripke geboekt voor volgend jaar eind april tot begin juni : een goeie maand West-Australië (met 4x4 campertje van Perth naar Darwin, 6.000 km door de Outback, met lange offroad tracks, waaronder de Gibb River Road. Veel corona-gevaar is er daar niet, er wonen amper hier en daar wat aboriginals ;)

Alles voor de schone schijn hé :mrgreen:

Dit lijkt mij supertof. Wat bedoel je met een 4x4 campertje, dat lijkt mij wel wat?

BerichtGeplaatst: 03 jul 2020 20:42 
https://www.google.com/search?client=fi ... 4x4+camper

BerichtGeplaatst: 03 jul 2020 22:44 

Gast schreef:
Carrera 2.0 schreef:

En terwijl de vliegtickets nog relatief goedkoop staan (wees maar zeker dat die duurder gaan worden binnen een paar maand), al een tripke geboekt voor volgend jaar eind april tot begin juni : een goeie maand West-Australië (met 4x4 campertje van Perth naar Darwin, 6.000 km door de Outback, met lange offroad tracks, waaronder de Gibb River Road. Veel corona-gevaar is er daar niet, er wonen amper hier en daar wat aboriginals ;)

Alles voor de schone schijn hé :mrgreen:

Dit lijkt mij supertof. Wat bedoel je met een 4x4 campertje, dat lijkt mij wel wat?

Wij hebben getwijfeld tussen de Britz Landcruiser :

https://www.youtube.com/watch?v=BDWBD7TPjl0

En de Apollo Adventure Camper :

https://www.youtube.com/watch?v=1dNjvgGngHo

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Apollo Adventure 4x4, omdat men dan niet elke avond de daktent moet opzetten en omdat er binnenin meer ruimte is. Beide kunnen de zwaarste 4x4 tracks aan. Grotere campers in 4x4 bestaan niet, omdat die sowieso de offroad tracks niet zouden aankunnen.

Moest je het interesseren, wij doen onder andere 1 van deze 2 tracks :

Gibb River Road :

https://www.youtube.com/watch?v=qvjy-QJdAVs

Of de nog zwaardere Canning Stock Route :

https://www.youtube.com/watch?v=CmTgP7Lchc0

West-Australië is ongeveer 85 x de oppervlakte van België en heeft 2,4 mio inwoners, waarvan 2 mio in Perth. De overige 400.000 leven dus enorm verspreid. Er zijn gebieden groter als België waar niemand woont.

Wij hebben ervaring met rondtrekken in de Outback, maar dan wel doorheen centraal Australië (van Sydney in het zuidoosten via Melbourne en Adelaide naar Darwin in het noorden, 8.000 km), en met een "gewone" camper, dus enkel op verharde wegen. En dat was al serieus avontuurlijk, met soms dagen dat we niet 1 auto tegenkwamen en hooguit een paar afgelegen dorpjes (over afstanden van soms 500 km). Nu wordt het echt nog een stuk avontuurlijker én eenzamer. Maar wel corona-proof ;)

Ik zal weer weten wat gedaan tijdens de donkere winteravonden in het najaar en voorjaar, want dergelijke tocht vraagt wel een serieuze voorbereiding ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jul 2020 20:54 

Gast schreef:
Reizen is een schoonmaakmiddel voor je brein. ;)

So much of what you are is where you've been ;)

Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport

Dat virusje zal mij niet beletten om te reizen (als al die slimme experten en politiekers die met de zaak bezig zijn mij dat ook niet beletten). Ik zie overigens echt niet in waarom reizen in België veiliger zou zijn dan reizen in het buitenland. Het is niet waarheen je reist die er toe doet, het is hoe je je gedraagt op reis. En niet alleen op reis, ook gewoon wanneer je thuis bent.

Mijn eerste week is Spanje, mijn tweede week in Frankrijk. Als ik van Frankrijk naar huis kom, dan kom ik (zoals de zaken nu zijn) niet uit risico-gebied => geen quarantaine bij thuiskomst :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jul 2020 21:50 
Carrera 2.0 schreef:
Gast schreef:
Reizen is een schoonmaakmiddel voor je brein. ;)

So much of what you are is where you've been ;)

Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport

Dat virusje zal mij niet beletten om te reizen (als al die slimme experten en politiekers die met de zaak bezig zijn mij dat ook niet beletten). Ik zie overigens echt niet in waarom reizen in België veiliger zou zijn dan reizen in het buitenland. Het is niet waarheen je reist die er toe doet, het is hoe je je gedraagt op reis. En niet alleen op reis, ook gewoon wanneer je thuis bent.

Mijn eerste week is Spanje, mijn tweede week in Frankrijk. Als ik van Frankrijk naar huis kom, dan kom ik (zoals de zaken nu zijn) niet uit risico-gebied => geen quarantaine bij thuiskomst :mrgreen:

:agree:

idem hier

BerichtGeplaatst: 08 jul 2020 10:23 
Goh, eerlijk, wat ben ik blij dat we binnenkort een paar weken naar het zuiden kunnen. In volle coronacrisis geloofde ik er niet meer in en ik vond het niet erg dat ik niet weg ging kunnen. We hadden hier toch ook mooi weer en al wat we gehad hebben hebben we gehad (alwadamehettenemmehet voor de West-Vlamingen onder ons ;) ). En ik reis ook wel graag in mijn hoofd, beste Carrera, want een goed boek is ook een niet te onderschatten vitamine voor je brein. :)
Maar toch...
Vooral nu het zo'n kwakkelweer is ben ik zelf verbaasd hoe rap ik dit beu ben. Mijn huisje in de Provence lonkt!

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 14:19 
En als het orange wordt in de Provence, keer je dan stiekem terug of ga je je laten testen?

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 14:21 
Gast schreef:
En als het orange wordt in de Provence, keer je dan stiekem terug of ga je je laten testen?

Bij oranje moet je toch niet stiekem doen. Het is enkel bij code rood dat je verplicht in quarantaine moet

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:17 
Gast schreef:
Gast schreef:

Bij oranje moet je toch niet stiekem doen. Het is enkel bij code rood dat je verplicht in quarantaine moet

Juist. En voorlopig ziet het er heel goed uit. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid. ;)

Voor de drie rode zones Lleida, A Mariña (beiden in Spanje) en Lissabon (Portugal) wordt een formeel reisverbod uitgevaardigd. Mensen die er desondanks toch naar zijn afgereisd, moeten bij terugkeer verplicht een coronatest laten afnemen en worden in quarantaine geplaatst.

Alle andere gebieden zijn aangemerkt als groene zones. Voor die gebieden gelden geen beperkingen.

Er zijn voorlopig geen bestemmingen aangemerkt als oranje zone.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200709_94974708

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:24 
Nu niet voor teen of tander, maar ik hoor ook van vrienden die op reis gaan (vooral naar Frankrijk), dat thuisblijvende collega's echt pissig doen tegen hen. Ook zitten zagen over die code rood die er zo maar ineens zou kunnen komen en over die mogelijke (maar zeer onwaarschijnlijke) quarantaine.
Zou het kunnen dat er een deel van de bevolking dringend nood heeft aan een reisje, er geen heeft durven te boeken en nu zuur en nijdig doet tegen wie wel het geluk heeft zijn of haar valiezen te kunnen pakken?
En dat Belgisch kwakkelweer doet natuurlijk ook geen goed aan het humeur van sommige thuisblijvers...

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:33 

Gast schreef:
Nu niet voor teen of tander, maar ik hoor ook van vrienden die op reis gaan (vooral naar Frankrijk), dat thuisblijvende collega's echt pissig doen tegen hen. Ook zitten zagen over die code rood die er zo maar ineens zou kunnen komen en over die mogelijke (maar zeer onwaarschijnlijke) quarantaine.
Zou het kunnen dat er een deel van de bevolking dringend nood heeft aan een reisje, er geen heeft durven te boeken en nu zuur en nijdig doet tegen wie wel het geluk heeft zijn of haar valiezen te kunnen pakken?
En dat Belgisch kwakkelweer doet natuurlijk ook geen goed aan het humeur van sommige thuisblijvers...

Ach ja, het draait allemaal om jaloezie. Heel dat drama rond één of andere pandemie, da's fake news ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:41 
Gast schreef:

Ooit al gehoord over bezorgdheid?
Denk jij echt dat iedereen altijd zo hard vakantie wil in het buitenland ?
En de bezorgdheid van de virologen, die hebben ook geen goed humeur zeker? :? :wall:

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:42 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Ach ja, het draait allemaal om jaloezie. Heel dat drama rond één of andere pandemie, da's fake news ;) .

Zegt degene die beweert dat wie op reis gaat dat doet voor de schone schijn... ;)

Emmeke, we gaan op reis naar code groen. Dat is daar even veilig of onveilig als hier in België. Ik zie het probleem niet. De autoriteiten zien het probleem niet. De virologen zien het probleem niet...
Alleen sommige Jannekes en Miekes die thuisblijven maken daar een probleem van.

Je kan in pakweg de Provence even voorzichtig of onvoorzichtig zijn als in Middelkerke, Antwerpen of Brussel...
Dat hangt voor een groot deel van je eigen gedrag af. En het goede weer is daar een pluspunt. Mij gaan ze daar nooit in een binnenruimte van een restaurant zien, ik ga alleen waar ze een mooi terras hebben. Hier zie ik veel (vooral oudere mensen) toch binnen eten in de meeste restaurants, kan ook niet anders met dat weer van de laatste dagen.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:43 

Die virologen zijn gewoon jaloers omdat ze geen dure reizen kunnen betalen :roll: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jul 2020 15:46 

Gast schreef:
Zegt degene die beweert dat wie op reis gaat dat doet voor de schone schijn... ;)

Emmeke, we gaan op reis naar code groen. Dat is daar even veilig of onveilig als hier in België. Ik zie het probleem niet. De autoriteiten zien het probleem niet. De virologen zien het probleem niet...
Alleen sommige Jannekes en Miekes die thuisblijven maken daar een probleem van.

Je kan in pakweg de Provence even voorzichtig of onvoorzichtig zijn als in Middelkerke, Antwerpen of Brussel...
Dat hangt voor een groot deel van je eigen gedrag af. En het goede weer is daar een pluspunt. Mij gaan ze daar nooit in een binnenruimte van een restaurant zien, ik ga alleen waar ze een mooi terras hebben. Hier zie ik veel (vooral oudere mensen) toch binnen eten in de meeste restaurants, kan ook niet anders met dat weer van de laatste dagen.

Ik heb nooit beweerd dat wie op reis gaat dat doet voor de schone schijn, wel dat er mensen zijn die dat doen voor de schone schijn, of erover liegen voor de schone schijn.
Ik zie nergens Jannekes en Miekes die thuisblijven problemen maken, ga op reis naar waar je wilt, maar draag er dan ook de verantwoordelijkheid en consequenties van.

Profiel  

Pagina 41 van 49 [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 49  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur