Het is nu 03 dec 2020 14:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 44 van 49 [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 49  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hebben jullie al geboekt voor de zomervakantie?
BerichtGeplaatst: 27 jul 2020 10:08 
Voor ons gezin zou het maar eenmalig zijn dus ik denk dat een badge dan niet veel opbrengt of heb ik het mis?

BerichtGeplaatst: 27 jul 2020 10:25 
Gast schreef:
Voor ons gezin zou het maar eenmalig zijn dus ik denk dat een badge dan niet veel opbrengt of heb ik het mis?

Ik weet het niet zeker. Je kan het ook wel op sommige parkeerplaatsen in Frankrijk gebruiken en het hangt er ook vanaf hoe belangrijk je die tijdswinst vindt aan de péages.

Hier staat iets over een formule voor een eenmalige reis naar Frankrijk. Het is wel een Hollandse site:

https://www.frankrijk.nl/2020/06/tol-ba ... oorrijden/

BerichtGeplaatst: 27 jul 2020 10:31 
Gast schreef:

Ik denk er net aan. Wij hebben ons bakje ook al eens uitgeleend, het staat niet op naam. Achteraf kijken hoeveel er gefactureerd werd voor die anderen aan de péages en dat dan regelen.
Heb je geen vrienden of familie met zo'n bakje, die het niet nodig hebben in de periode van jullie reis?

BerichtGeplaatst: 01 aug 2020 21:15 
Voor al wie zich een schuldgevoel heeft laten aanpraten omdat hij/zij deze vakantie op één of andere berg in Frankrijk ofzo zat, ziehier beelden van staycation in eigen land :

https://twitter.com/tbarnaud/status/1289273289534103552

BerichtGeplaatst: 01 aug 2020 21:23 

Gast schreef:
Voor al wie zich een schuldgevoel heeft laten aanpraten omdat hij/zij deze vakantie op één of andere berg in Frankrijk ofzo zat, ziehier beelden van staycation in eigen land :

https://twitter.com/tbarnaud/status/1289273289534103552

Tja, het gaat er idd niet om wáár mensen zich idioot gedragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 aug 2020 21:02 
De kust trekt zakken volk en kleurt steeds roder, maar wie terugkomt van een wandelvakantie in de bergen, moet in quarantaine gaan?
Ik vraag me af of ze intussen ook controleren op dat formulier en hoe ze dat gaan doen. Wij zijn gisteren naar Rotterdam geweest. Nergens controle te zien en was dit toch het geval geweest: hoe bewijs je dan dat je NIET langer dan 48 uur in Nederland was? Gaan ze je bagage uitvlooien en checken hoeveel vuile onderbroeken daarin zitten? Men verordent maar ditjes en datjes zonder zich af te vragen of dat ook praktisch op te volgen en nuttig is. Als je eigen land steeds roder kleurt nog een (krakkemikkig) inreisformulier bedenken, en dat niet eens voor iedereen? Het zal helpen.
Geert Hoste zal nog verzuipen in het materiaal voor zijn volgende nieuwjaarsconferentie...

BerichtGeplaatst: 02 aug 2020 21:20 

Gast schreef:
De kust trekt zakken volk en kleurt steeds roder, maar wie terugkomt van een wandelvakantie in de bergen, moet in quarantaine gaan?
Ik vraag me af of ze intussen ook controleren op dat formulier en hoe ze dat gaan doen. Wij zijn gisteren naar Rotterdam geweest. Nergens controle te zien en was dit toch het geval geweest: hoe bewijs je dan dat je NIET langer dan 48 uur in Nederland was? Gaan ze je bagage uitvlooien en checken hoeveel vuile onderbroeken daarin zitten? Men verordent maar ditjes en datjes zonder zich af te vragen of dat ook praktisch op te volgen en nuttig is. Als je eigen land steeds roder kleurt nog een (krakkemikkig) inreisformulier bedenken, en dat niet eens voor iedereen? Het zal helpen.
Geert Hoste zal nog verzuipen in het materiaal voor zijn volgende nieuwjaarsconferentie...

:agree:
Ik ben mijn kinderen naar hun papa gaan brengen in het buitenland en zal ze binnenkort ook daar terug gaan halen, maar ze zijn minderjarig en kinderen jonger dan 16 moeten op het formulier van de volwassene ingevuld worden. Welke volwassene, dat van hun papa die de andere kant op reist en niet teruggaat naar België? Ik moet niks invullen, dus bij mij kan het ook niet. En idd, hoe moet ik bewijzen dat ik enkel mijn kinderen ging oppikken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 sep 2020 08:22 
Gast schreef:
Ik heb dus niet bij Ryanair geboekt en zit toch in de shit voor onze refund. En ik hoor over alle maatschappijen hetzelfde: tuifly, Brussels airlines, vueling (vergelijkbaar met Ryanair),...

Wij kregen eindelijk ons geld terug van Ryanair, de volle 1400 EUR.! :hurray:
Zonder dat we nog veel hebben moeten zagen trouwens, het enige dat we nog gedaan hebben is het weigeren van een voucher. Ineens kregen we bericht van terugbetaling.
Vrienden die met andere vliegtuigmaatschappijen boekten zagen hun geld nog steeds niet terug of worden nog steeds richting voucher gestuurd.
Enkel mensen die voor een volledig pakket gingen kregen wel al hotel- en vliegtuigkosten terug.
Stop dus allemaal met het bashen van Ryanair, ze functioneren zeker niet altijd slechter dan de anderen, integendeel.

BerichtGeplaatst: 03 sep 2020 08:29 
Gast schreef:

Door dit topic boven te halen, valt m'n oog hierop. 'De kust' kleurde nooit rood. Sommige kustplaatsen (vb. Nieuwpoort) hielden het zelfs op 0 besmettingen. Dedecker opperde zelfs dat het door jodium in de lucht kwam dat ze zo gespaard zijn gebleven.
Je verwart met Antwerpen en Brussel en een paar dorpen rond slachterijen en diepvriesgroentenbedrijven diep in West-Vlaanderen.

BerichtGeplaatst: 03 sep 2020 10:23 
Gast schreef:
Gast schreef:
Ik heb dus niet bij Ryanair geboekt en zit toch in de shit voor onze refund. En ik hoor over alle maatschappijen hetzelfde: tuifly, Brussels airlines, vueling (vergelijkbaar met Ryanair),...

Zonder dat we nog veel hebben moeten zagen trouwens, het enige dat we nog gedaan hebben is het weigeren van een voucher. Ineens kregen we bericht van terugbetaling.
Vrienden die met andere vliegtuigmaatschappijen boekten zagen hun geld nog steeds niet terug of worden nog steeds richting voucher gestuurd.
Enkel mensen die voor een volledig pakket gingen kregen wel al hotel- en vliegtuigkosten terug.
Stop dus allemaal met het bashen van Ryanair, ze functioneren zeker niet altijd slechter dan de anderen, integendeel.

Krijg je ook voucher of geld terug als je een ticket annuleert naar een gebied dat niet rood kleurt?

BerichtGeplaatst: 03 sep 2020 10:35 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Krijg je ook voucher of geld terug als je een ticket annuleert naar een gebied dat niet rood kleurt?

Geen idee, maar ik vermoed van niet. We hadden zelf niet geannuleerd. Ryanair had de vlucht zelf gecanceld die in de paasvakantie naar Italië zou vertrekken.

BerichtGeplaatst: 04 sep 2020 11:20 
Tegen alle adviezen in trokken 3 miljoen Belgen toch naar het buitenland: “Het leek alsof iederéén in Frankrijk zat

https://www.hln.be/reizen/tegen-alle-ad ... ~a3a8ba21/

Wat verwachten ze? Alle politici gingen toch ook naar het buitenland, de virologen ook. Steven Van Gucht zat in Frankrijk, Jambon zat in Italië, Carl Decaluwé in Portugal...
En we weten het enkel van hen omdat ze er ruchtbaarheid aan gaven of vervroegd teruggeroepen werden. Waarom zouden de andere Belgen dan niet naar het buitenland gaan?

BerichtGeplaatst: 04 sep 2020 14:45 
Gast schreef:
Tegen alle adviezen in trokken 3 miljoen Belgen toch naar het buitenland: “Het leek alsof iederéén in Frankrijk zat

https://www.hln.be/reizen/tegen-alle-ad ... ~a3a8ba21/

Wat verwachten ze? Alle politici gingen toch ook naar het buitenland, de virologen ook. Steven Van Gucht zat in Frankrijk, Jambon zat in Italië, Carl Decaluwé in Portugal...
En we weten het enkel van hen omdat ze er ruchtbaarheid aan gaven of vervroegd teruggeroepen werden. Waarom zouden de andere Belgen dan niet naar het buitenland gaan?

Ik vergat Conner Rousseau nog op het trouwfeestje in het Zuid-Franse Fréjus! Moest er nu aan denken, nu hij preformateur is. :D

BerichtGeplaatst: 04 sep 2020 22:26 
We hadden nog massaler naar de Belgische kust moeten trekken zeker? Om daar op de vuist te gaan met Brussels krapuul?

BerichtGeplaatst: 09 sep 2020 07:03 
Vakantiehuis voor volgend jaar is al geboekt (en dat mag wat kosten)

https://www.hln.be/reizen/vakantiehuis- ... ~a3db86e8/

Allee zeg, dat is nu toch overdreven, een heel jaar op voorhand. Ik krijg daar al stress van als ik het lees. Vooral omdat ze in mijn vijver vissen. Wij gaan al jaren meestal gewoon naar een vakantiehuis in Frankrijk. Straks zijn er geen meer :wn:

Nee, maar serieus. Ik las ook dat alles in de skigebieden bijna volgeboekt is dit jaar. Opmerkelijk vind ik dat toch.

Pagina 44 van 49 [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 49  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur