Het is nu 19 okt 2018 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 3 [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Op reis met familie
BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 13:43 
Onlangs een gesprek gehad met een kennis over op reis gaan, vakanties…enz.

Wij gaan elk jaar samen met mijn ouders op reis en vinden dit allemaal geweldig. Mijn ouders zijn plantrekkers, maar een vliegreis is iets wat ze niet gewoon zijn, komt dus goed van pas dat wij dat samen met hun doen. Ze zijn ook nog heel zelfstandig en gesteld op hun privacy, het is dus niet zo dat wij op reis 24/7 samen zijn, maar het is wel fijn om samen te gaan ontbijten en dineren of een uitstap doen.

Mijn kennis gaat ook met haar ouders op reis, maar ze boeken meestal 1 kamer voor de hele gezelschap, meestal voor financiële redenen. Dàt gaat mij te ver en zou voor mij niet echt een vakantiegevoel zijn om een week met mijn ouders op één kamer te slapen.

Met vrienden op reis….één keer gedaan in een ver verleden en nooit meer.

Hoe is het bij jullie?.

Berichttitel: Re: Op reis met familie
BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 13:57 

Goeie verstandhouding, goeie afspraken maken goeie vrienden. Wij boeken aparte kamers. Buiten één keer alitjd goeie ervaringen gehad. Voorwaarde is vooral dat je elkaar vrij laat.
'k Moet er wel bij zeggen dat wij uiteindelijk toch 99% van de keren kiezen om alleen op reis te gaan, vorig jaar was een uitzondering.
Uitstappen van enkele dagen met vrienden dat zien we dan weer wel zitten.

Laatst bijgewerkt door Lobstercat op 20 feb 2017 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 14:13 
Ik vind bezoek na een dag of twee al vooral tof als ze naar huis gaan, dus no way dat ik met familie op reis zou gaan.
Eén keer heb ik overwogen om met mijn schoonzus een zonvakantie te gaan doen, maar zij kan geen 5 minuten alleen zijn en ik ben een einzelgänger, dus dat hebben we maar niet gedaan :mrgreen:

Met een hele familie, met elk eigen gewoonten en geluiden etc. in 1 huisje of zo zitten, dat lijkt me echt de horror.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 14:20 

Normaal gezien gaan wij altijd alleen op vakantie, vind dit het fijnste want dan moet je aan niemand rekenschap geven. Met 2 doe je altijd wat je wil want meestal sta je ook op elkaar ingesteld. 3 jaar terug zijn we met de zoon en schoondochter op vakantie geweest en dat is héél goed meegevallen, wij hadden een familiekamer maar elk had zijn eigen kamer. Wij hebben elkaar vrijgelaten, ieder kon zijn ding doen. Alleen aan tafel waren we samen.
Met vrienden gaan we soms wel een paar dagen weg maar meer moet dit niet zijn, je moet sowieso altijd rekening houden met de ander en dat zie ik me geen 14 dagen doen.
Als je samen weggaat is zoals hier eerder gezegd een feit dat je ieder zijn eigen ding laat doen, dat blijft langst duren.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 14:42 
Wij huren meestal een vakantiehuis, ieder gezin heeft zijn eigen kamer(s) en badkamer. Wij zijn meestal met 8 -10 personen. Iedereen betaalt voor zijn eigen, zo vermijden we ruzies. Al moet ik zeggen dat mijn ouders dikwijls trakteren J

Het is niet altijd evident om een bestemming te vinden die voor iedereen goed is, mijn ouders willen maximum 4 uur vliegen of 10 uur rijden, mijn zus wilt er niet te veel geld aan geven en heeft ook beperkt verlof…

Op één kamer slapen met mijn ouders zou ik dus helemaal niet zien zitten, als ik op vakantie niet het comfort van thuis kan hebben (minstens), dan blijf ik liever thuis.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 16:33 
Op één kamer slapen met je ouders?? :scratch: Wie doet er dat nu? Hoe oud ben jij wel?

Wij maken minstens één keer per jaar een grote reis met ons gezin alleen. Daarnaast gaan we ook soms nog met vrienden of familie op reis, maar nooit in één huis, laat staan in één kamer. 's avonds zitten we samen, maar overdag doet ieder zijn eigen ding.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 20:42 
Vroeger wel op reis geweest met een van de broers of zussen, met mijn schoonouders ook, maar dan in een gite met voldoende slaapkamers en badkamers en met gezamenlijke maar ook aparte activiteiten. Op lange wandelingen gingen mijn schoonouders bv. niet mee, die deden dan een dorpje in de omgeving of zo. Maar musea, een dagje strand, of rommelmarktjes of zo deden we samen. Vond ik best leuk en onze kinderen hebben daar zeer mooie herinneringen aan.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2017 21:36 

:agree:
Zowel met vrienden als (schoon)familie gingen wij al regelmatig op verlof en er waren nooit problemen: ieder zijn eigen kamer/huisje en zowel dingen samen als apart doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:35 
Ik zei het al, we zijn ooit met vrienden op vakantie geweest en nooit meer. Ik ben ver van gierig, maar als ik het gevoel krijg dat er van mij geprofiteerd wordt, dan kan ik echt niet meer doen alsof ik het leuk vind. Net hetzelfde als gaan eten met “vrienden” en op het einde de rekening gewoon in twee doen, terwijl er een groot verschil is in de consumpties. (meer dan 50 euro…)

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:39 

Tja, sommige mensen vinden vriendschap belangrijker dan alles tot op de centime uit te rekenen, de ene keer betaalt de ene misschien wat meer, de andere keer de andere. Daar heb ik nog nooit problemen over gemaakt, en eigenlijk ook nog nooit problemen mee tegen gekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:40 

Gast schreef:
Ik zei het al, we zijn ooit met vrienden op vakantie geweest en nooit meer. Ik ben ver van gierig, maar als ik het gevoel krijg dat er van mij geprofiteerd wordt, dan kan ik echt niet meer doen alsof ik het leuk vind. Net hetzelfde als gaan eten met “vrienden” en op het einde de rekening gewoon in twee doen, terwijl er een groot verschil is in de consumpties. (meer dan 50 euro…)

Daar hebben wij nog nooit last mee gehad buiten één keertje en dat was toen de laatste keer. Je doet dat enkel met mensen waar je vertrouwen in hebt. Ze kunnen je toch maar één keertje liggen hebben?

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:42 

Lobstercat schreef:
Gast schreef:

Daar hebben wij nog nooit last mee gehad buiten één keertje en dat was toen de laatste keer. Je doet dat enkel met mensen waar je vertrouwen in hebt. Ze kunnen je toch maar één keertje liggen hebben?

Idd, als het maar een paar € scheelt delen we ook de prijs, maar als het teveel scheelt zoals de laatste keer leg ik graag wat bij, blijft zo het langste duren.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:44 

Emmeke schreef:
Tja, sommige mensen vinden vriendschap belangrijker dan alles tot op de centime uit te rekenen, de ene keer betaalt de ene misschien wat meer, de andere keer de andere. Daar heb ik nog nooit problemen over gemaakt, en eigenlijk ook nog nooit problemen mee tegen gekomen.

Voila. En ons Mien weet dat ook héél goed! :D

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:48 
Zoals ik zei ik ben zeker niet gierig en ik zal de eerste zijn om de rekening in twee te splitsen als de bedragen min of meer gelijk lopen. Maar als er een groot verschil is, vind ik het niet echt eerlijk en mochten we duidelijk meer gedronken hebben, zou ik misschien ook niet alles tot de laatste cent uitrekenen, maar zou sowieso een 20-30 euro meer betalen. Maar, zoals Lobstercat zei, ze hebben ons maar een paar keren liggen gehad (een paar keren te veel wel...)

BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 12:50 

Lobstercat schreef:
Emmeke schreef:

Voila. En ons Mien weet dat ook héél goed! :D

Idd, en zo blijft dat langst duren. ;)

Pagina 1 van 3 [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]