Het is nu 16 aug 2018 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 3 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Parket in keuken
BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 11:24 
Ook gepolierde beton geeft vlekken waar er meer gelopen en gemorst wordt. Mijn zus ha die in haar vorig huis en dat wil ze nooit meer hebben. Vet dringt erin en gaat er niet meer uit. Als ze erover dweilde, zag je overal kringen waar ooit iets was gemorst. Nat was die vloer ook gevaarlijk glad. Ze blonk ook niet overal even egaal (zou eigen zijn aan zo'n vloeren) en de barstjes en kiertjes sleten uit waar veel gelopen werd, zodat die vloer op den duur meer op een verweerd tuinpad lijkt dan op een binnenvloer, vond ik. Goed voor magazijnen en garages, waar je er desnoods nog eens met garageverf kan overgaan, of voor grote magazijnen waar het esthetische aspect minder doorweegt.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 11:26 
Wij vinden die no nonsense, industriële look net esthetisch... Zo worden beneden de welfsels ook niet bepleisterd.
Ieder zijn ding he... Smaken verschillen, gelukkig maar.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 12:11 
Er bestaat ook zoiets als aquastep. Een soort plastiek vloer met parketlook, speciaal voor keukens en badkamers.
Hetzelfde met keramische tegels met parketlook.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 12:24 
Gast schreef:
Er bestaat ook zoiets als aquastep. Een soort plastiek vloer met parketlook, speciaal voor keukens en badkamers.

Dat zou echt niet mooi zijn: een overgang van een massieve parket naar een plastieken parket. Als je voor de keukenvloer een ander materiaal kiest, moet het totaal iets anders zijn, geen nep van de vloer in de living.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 13:11 
Gast schreef:
Gast schreef:

Dat zou echt niet mooi zijn: een overgang van een massieve parket naar een plastieken parket. Als je voor de keukenvloer een ander materiaal kiest, moet het totaal iets anders zijn, geen nep van de vloer in de living.

Dat vind ik er ook van. Dan kies je voor duur parket in een ruimte die eigenlijk één geheel zou moeten vormen en zie dat parket ineens overgaan in plastiek. :shock:

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 14:00 
Ik zou eerder gaan voor een parketvloer in de living en deze in de keuken combineren met van die steentjes-grindvloer. Die grindvloer wordt ook bij velen gebruikt voor living. Je kan daar figuren in laten maken en dat is zeker niet saai.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2011 14:14 
Die steentjes zijn pasvies. Ik heb die eens goed bekeken in de toonzaal van een winkel en zag wat verder een verkoopster een poging doen om er kauwgom uit los te kraben. Het vuil kruipt in de spleetjes tussen die steentjes en dat krijg je er nooit meer deftig uit. Moet dat stinken na verloop vn tijd, zeker in een keuken.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 16:50 
Toen wij hier kwamen wonen hadden we dat ook liggen in de keuken.Nooit meer! Geef mij maar tegels.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 18:32 
Gast schreef:
Toen wij hier kwamen wonen hadden we dat ook liggen in de keuken.Nooit meer! Geef mij maar tegels.

Wat loopt er dan fout mee?

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 19:15 
Gast schreef:

Wat hadden jullie liggen in de keuken - parket of steentjes?

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 19:44 
Wij hebben ook een parket die aansluit op een vloer. Het is wit gechirurgeerde eik en de vloer is in ruwe natuursteen, eveneens bleek. Het geheel sluit perfect aan.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 20:07 
Gast schreef:
Wij hebben ook een parket die aansluit op een vloer. Het is wit gechirurgeerde eik en de vloer is in ruwe natuursteen, eveneens bleek. Het geheel sluit perfect aan.

wit gechirurgeerde eik: ik heb dat opgegoogeld en niet gevonden. Dus bestaat dat niet zeker?

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 20:12 
Gast schreef:
Gast schreef:

wit gechirurgeerde eik: ik heb dat opgegoogeld en niet gevonden. Dus bestaat dat niet zeker?

opgoogelen bestaat ook niet...

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 20:20 

Gast schreef:
Gast schreef:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 21:08 
Verouderd parket, is dat geen oplossing?

Pagina 2 van 3 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]