Het is nu 16 aug 2018 20:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke vloer in de slaapkamers?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 16:30 
Gast schreef:

Hebben jullie kleine kinderen? Dan moet je de vloer wel meerdere keren dweilen hoor. En ik ben verre van kuisziek.

Beneden veeg / stofzuig ik regelmatig en dweil normaal gezien eenmaal per week, de keuken al eens vaker (kinderen mogen trouwens enkel in de keuken eten), en ik probeer maandelijks eens grondig uit te schuren (overal natuursteen gelegd).

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 16:46 
Gast schreef:
Ik ging het juist vragen: welke vloerbedekking is dan de ideale?
De keuze blijft moeilijk hoor.

Als wij ooit gaan bouwen/kopen wordt het vermoedelijk boven kurk en beneden parket of toch laminaat maar dan moet er genoeg 'isolatie' of zo zijn zodat de akoestiek goed is.
Parket is een droom maar dat zal bij dromen blijven vrees ik...

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 23:36 
Gast schreef:
Gast schreef:
Ik ging het juist vragen: welke vloerbedekking is dan de ideale?
De keuze blijft moeilijk hoor.

Als wij ooit gaan bouwen/kopen wordt het vermoedelijk boven kurk en beneden parket of toch laminaat maar dan moet er genoeg 'isolatie' of zo zijn zodat de akoestiek goed is.
Parket is een droom maar dat zal bij dromen blijven vrees ik...

Is parket ook niet een beetje lawaaierig? Kraakt dat soms?
Of zou je dan beter kiezen voor fineer?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 23:52 
Wij hebben beneden keramische vloeren (een droom om te onderhouden) en in de zitkamer rustieke, geboende parket. Je hoort niet wanneer je er op loopt en geeft je interieur een zekere 'grandeur' ;)
Boven hebben we gewone, geboende parket, visgraatmotief. Nu zou ik de betere laminaat leggen, maar 25j geleden bestond dit nog niet.
Overal liggen er Perzische en andere Oosterse tapijten, sorry voor zij die dat niet graag zien/willen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 09:43 

Bij ons kraakt de parket een heel klein beetje...dat heeft ook zijn charme, vind ik. Hout leeft nu eenmaal...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 10:52 
Parket dat een beetje kraakt, ik vind dat een zekere charme hebben, en het geeft idd. 'grandeur' aan een ruimte.
Qua lawaaierigheid heb ik al gemerkt dat parket minder lastig is dan laminaat :ok:

Qua tapijten gaat mijn voorkeur eerder uit naar 'strak', Perzische vind ik al vlug te chaotisch, maar ik dingen nogal vlug chaotisch, als hubbie mij liet doen dan zou ik mijn huis inrichten als een operatiezaal :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 07 jan 2012 23:30 
Wat de meest iedeale vloer voor een slaapkamer is zou ik niet weten. Hier is het een novilon met tapijten rond de bedden.

Gast schreef:
Op de slaapkamers van de kinderen hebben we voorlopig de OSB-platen vernist en ik denk dat ze zo gaan blijven liggen. Heeft een kurkachtig uitzicht, maar is niet zo drukgevoelig en is met een vochtige dweil af te nemen.

Is dat niet ruw om met je blote voeten over te lopen? Qua uitzicht heeft dat idem iets. En als je het beu bent kan je er nog steeds iets anders over leggen.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2012 23:44 
Gast schreef:
Parket dat een beetje kraakt, ik vind dat een zekere charme hebben, en het geeft idd. 'grandeur' aan een ruimte.
Qua lawaaierigheid heb ik al gemerkt dat parket minder lastig is dan laminaat :ok:

Qua tapijten gaat mijn voorkeur eerder uit naar 'strak', Perzische vind ik al vlug te chaotisch, maar ik dingen nogal vlug chaotisch, als hubbie mij liet doen dan zou ik mijn huis inrichten als een operatiezaal :mrgreen:

Ik ben zelf nogal chaotisch. Daarom hou ik ook van eerder zen en strak omdat ik zelfs dat in de kortste keren in een chaos weet te herschapen. En als ik al met drukke prints en tapijten enz. zou zitten wordt ik helemaal gek.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2012 23:46 
Neen, dat voelt niet ruw aan, redelijk glad zelfs. Ze hebben wel 2 lagen vernis gekregen.

Als je ze wil vernissen mag je wel geen behandelde platen gebruiken (weet niet meer precies hoe dat zat, maar we konden niet gelijk welke soort gebruiken om te vernissen - best even navragen dus).

BerichtGeplaatst: 08 jan 2012 00:13 
louke schreef:
Bij ons kraakt de parket een heel klein beetje...dat heeft ook zijn charme, vind ik. Hout leeft nu eenmaal...

Raar, bij ons kraakt die niet, maar er ligt dan ook een chape (betonnen dekvloer).

BerichtGeplaatst: 08 jan 2012 00:15 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik ben zelf nogal chaotisch. Daarom hou ik ook van eerder zen en strak omdat ik zelfs dat in de kortste keren in een chaos weet te herschapen. En als ik al met drukke prints en tapijten enz. zou zitten wordt ik helemaal gek.

Daar word ik nu 'gek' van zie.

BerichtGeplaatst: 08 jan 2012 11:29 
Gast schreef:
Gast schreef:

Da's hier juist hetzelfde. Ik heb echt rust nodig in mijn omgeving om mijn hoofd 'geordend' te kunnen houden.
Op mijn bureau ligt ook altijd alles gerangschikt en heel weinig prullen, als ik dat niet zo doe dan duurt het geen dag voor het een stort is.
Dus voor mij ook geen drukke prints en posturekes en zo :ok:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 17:58 
Al jaar en dag vinyl , inderdaad niet zo mooi als hedendaagse toestanden maar gemakkelijk in onderhoud , heel proper! Momenteel zijn er al veel mooie vinylen.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 18:07 
Gast schreef:
louke schreef:

Raar, bij ons kraakt die niet, maar er ligt dan ook een chape (betonnen dekvloer).

Bij mij kraakt dat ook langs geen kanten. Komt dat door het onderparket, de chape, het feit dat het hout (mat) vernist is?

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 18:52 

Hier ligt overal laminaat, behalve in de ruimtes waar het vochtig en vuil kan worden.(lees: keuken/badkamer/toilet)

Pagina 4 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]