Het is nu 20 okt 2018 02:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 3 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke vloer in de slaapkamers?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 00:56 
Gast schreef:
Geen vast tapijt in elk geval. Heb maar eens een paar kinderen die daarop overgeven - krijg je nooit meer schoon - en ik vind kamers met vast tapijt op de adem pakken.

Je puffers altijd in de buurt hebben kan helpen ;)
Schatjes toch, wat een ideeën.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 01:08 
Laminaat! Dat is toch ook warm aan de voeten! :)

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 01:21 
Gast schreef:
Gast schreef:
Geen vast tapijt in elk geval. Heb maar eens een paar kinderen die daarop overgeven - krijg je nooit meer schoon - en ik vind kamers met vast tapijt op de adem pakken.

Je puffers altijd in de buurt hebben kan helpen ;)
Schatjes toch, wat een ideeën.

Heb ik er niet voor over. Zonder tapijt gaat ook ;)

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 09:08 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ocharme kindje :(
Mijn kindjes geven niet over en al zeker niet op mijn tapijt. En mocht het toch zo zijn dan bestaan er middelen om alles netjes op te kuisen, wist jij dat niet? :o

Mijn zoontje is ook geen 'overgevertje', maar de twee keren dat hij overgegeven heeft was het wel op de tapijt :mrgreen: De vlekken die eventueel achterblijven zijn ook herinneringen aan zijn kindertijd hé, net zoals foto's :D 8-)

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 11:09 
Vast tapijt vind ik echt iets voor viespeuken. In ons eerste huis (huurwoning) lag dat over de hele bovenverdieping en dat is onmiddellijk verwijderd. Je wil niet weten hoe dat stonk.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 11:41 
Gast schreef:
Laminaat! Dat is toch ook warm aan de voeten! :)

Laminaat voelt zo koud aan, brrr :x

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 12:28 
Vast tapijt wordt zelfs aangeraden door verenigingen voor astmapatiënten omdat het de fijne stofdeeltjes vast houdt. De lucht in een kamer met tapijt zou daardoor zuiverder zijn dan in andere ruimtes.
Maar anderzijds, mijn kinderen hebben toch ook al een paar keer op de vloer gekotst in hun kamers en dan ben ik toch heel blij dat er geen tapisplein ligt.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 13:20 
Het houdt stofdeeltjes vast, maar is moeilijk te reinigen. Je houdt dus a.h.w. een vuile dweil aan als vloerbekleding. Ik vind dat kamers met tapijt een duffe geur afgeven.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 13:24 
Gast schreef:
Het houdt stofdeeltjes vast, maar als je het stofzuigt, komt dat weer in omloop in de lucht en er valt meer dan alleen stof op zo'n tapijt. Je houdt eigenlijk gewoon een vuile, nooit gewassen dweil aan als vloerbekleding. Ik vind dat kamers met tapijt een duffe geur afgeven en ik vind het een vieze ondergrond om peuters op rond te laten kruipen.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 14:37 
Ik snap de redenering van het vasthouden van stofdeeltjes hoor, maar ik vind het idee toch maar vies.

Laminaat vind ik in de meeste huizen een slechte akoestiek geven, als je daar met hoge hakken loopt is het precies of je loopt in een museum of een bibliotheek, ook niet ideaal dus.

Kurk trekt me wel aan, maar als je dan je meubels 's verplaatst zit je volgens mij met die afdrukken in je vloer, ook niet mooi.

Novilon en van die toestanden: goed genoeg als tijdelijke oplossing maar ook niet meer dan dat.

Tegels: koud aan de voeten, en vloerverwarming geeft enorm veel stof vind ik (al zou vloerverwarming wel erg energiezuinig zijn).

Parket: fantastisch mooi en geeft meestal een warmere klank dan laminaat maar naast de prijs vrees ik daar het onderhoud.

Kortom: er bestaat geen 'juiste' vloerbedekking :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 14:47 
Gast schreef:
Ik snap de redenering van het vasthouden van stofdeeltjes hoor, maar ik vind het idee toch maar vies.

Laminaat vind ik in de meeste huizen een slechte akoestiek geven, als je daar met hoge hakken loopt is het precies of je loopt in een museum of een bibliotheek, ook niet ideaal dus.

Kurk trekt me wel aan, maar als je dan je meubels 's verplaatst zit je volgens mij met die afdrukken in je vloer, ook niet mooi.

Novilon en van die toestanden: goed genoeg als tijdelijke oplossing maar ook niet meer dan dat.

Tegels: koud aan de voeten, en vloerverwarming geeft enorm veel stof vind ik (al zou vloerverwarming wel erg energiezuinig zijn).

Parket: fantastisch mooi en geeft meestal een warmere klank dan laminaat maar naast de prijs vrees ik daar het onderhoud.

Kortom: er bestaat geen 'juiste' vloerbedekking :mrgreen:

Ik ging het juist vragen: welke vloerbedekking is dan de ideale?
De keuze blijft moeilijk hoor.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 14:53 
Op de slaapkamers van de kinderen hebben we voorlopig de OSB-platen vernist en ik denk dat ze zo gaan blijven liggen. Heeft een kurkachtig uitzicht, maar is niet zo drukgevoelig en is met een vochtige dweil af te nemen.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 15:14 
Ik ken iemand die in een appartement heeft gewoond met overal hele lichte tapisplain. 3 jaar heeft die daar gewoond. Die poetste enkele keren per week maar na 3 jaar zag dat er zo vies uit. Met lichte tapisplain zie je pas hoe vuil dat wordt. Dat is inderdaad voor viespeuken. Ik snap niet wie dat nog wilt. Kurkvloer is warm.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 15:15 
Gast schreef:
Gast schreef:
Mien schreef:
Dweilen doe je toch een paar keer per week. Ik denk niet dat er iemand is die zijn tapijt zelfs iedere maand reinigt met nat.

Amai, ik dweil maximum 1 keer per week. Stofzuigen doe ik wel meer.

Ik denk dat het bij de meesten zo is gast. ;)
Maar er zijn er nog meer zoals mien die meerdere keren per week dweilen. Een nicht van mij poetst zelfs 2 keer per week al de ramen. Iedereen mag voor mijn part poetsen zoveel ze willen.

Hebben jullie kleine kinderen? Dan moet je de vloer wel meerdere keren dweilen hoor. En ik ben verre van kuisziek.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 15:45 
Ik dweil m'n vloer maar 1 keer per week, ik was m'n kleren pas als ze vuil zijn...
Mijn kinderen zijn zeer zelden ziek. Het is 3 jaar geleden sinds ik mijn huisarts voor het laatst zag, wat toch niet slecht is met 3 kinderen tussen de 7 en de 11 jaar.

Pagina 3 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]