Het is nu 20 mei 2018 15:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 3 [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Vragen jullie korting in meubelzaak?
BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 12:44 
En zo ja, vanaf hoeveel % zijn jullie tevreden?

Wij kregen op een aankoop van 7000 euro 8 % en dat vond ik nogal minnetjes. Uiteindelijk is het 10% geworden.

Berichttitel: Re: Vragen jullie korting in meubelzaak?
BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 12:52 
Alle meubelwinkels rekenen die korting bij hun vraagprijs! In mijn meubelzaak kreeg ik 15% vermindering zonder vragen...

BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 12:53 
Ik ben dus in de zak gezet! :evil:

BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 13:55 
Gast schreef:
En zo ja, vanaf hoeveel % zijn jullie tevreden?

Wij kregen op een aankoop van 7000 euro 8 % en dat vond ik nogal minnetjes. Uiteindelijk is het 10% geworden.

Ik laat ze eerst hun 'gewone' korting geven, en meestal is dat 10% (die geven ze aan iedereen). Daarna vraag ik of ze nog iets extra kunnen doen, omdat ik iets duurs gekocht heb, of omdat ik goeie klant ben of zo. Dan geven ze nog eens 3% of zo en ronden ze af naar beneden.

BerichtGeplaatst: 31 dec 2012 19:07 
Goede klant? Je gaat niet elk jaar meubelen kopen hè. Goede klanten bestaan niet in meubelwinkels (in gordijnenwinkels trouwens ook niet).

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 11:14 
Gast schreef:
Goede klant? Je gaat niet elk jaar meubelen kopen hè. Goede klanten bestaan niet in meubelwinkels (in gordijnenwinkels trouwens ook niet).

Da's ook waar!

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 11:21 
Ik zou zoiets niet durven vragen. Niet omdat je dat niet doet, maar omdat ik een platte ben in zoiets :grin:

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 12:47 
Ik zou daar gewoon niet aan denken om dat te vragen. Ik wist zelfs niet dat men bij een meubelzaak vroeg.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 12:49 

Gast schreef:
Ik zou daar gewoon niet aan denken om dat te vragen. Ik wist zelfs niet dat men bij een meubelzaak vroeg.

Ik ook niet en ik betwijfel het verhaal hier zelfs.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 12:58 
Ik zou het toch proberen. Veel meubelreeksen worden in meerdere zaken verkocht. Je kan hetzelfde dus meestal ook elders krijgen. Ze leggen hun prijzen ook meer dan hoog genoeg terwijl de service in meubelzaken vaak nul komma nul is. Onlangs op zoek geweest naar een slaapkamer + bureauserie die op elkaar aansloten van materialen om een tienerkamer te vernieuwen. In zaak 1: ah ja, daar hebben we wel een reeks van, de bureau's staan boven, je moet maar eens gaan kijken. Boven was er niets vergelijkbaars te vinden met wat we beneden aan slaapkamers zagen en in de plaats dat de winkelbediende dat zelf voor ons ging uitzoeken, was hij verdwenen. In zaak 2: vragen we of ze documentatie hebben over een bepaalde reeks, kwestie van de maatvoering thuis nog eens te bekijken - dikke zucht, neen, dat hadden ze niet, geen documentatie van dat merk - in de volgende zaak hadden ze dat wel. Zaak 3: ook een attitude van 'je moet maar eens kijken wat hier staat, dat zal wel genoeg zijn om iets te kiezen zeker'?
En dan zeggen dat ze in keukenzaken actief meedenken over de inrichting van je keuken, meerdere ontwerpen maken, allerlei materialen kunnen simuleren zodat je een beeld hebt van wat je koopt...
In meubelzaken hopen ze volgens mij vooral niet failliet te gaan door de prijzen hoog genoeg te zetten. Ik heb er nog geen een moeite zien doen om iets te verkopen.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 16:22 
Net omdat het meubelreeksen zijn hebben die meestal een vaste prijs.

Bij meubelen Heylen hebben wij altijd al 10% gekregen. Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om daar zelf achter te vragen.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:10 
Gast schreef:

Wat is dat voor zever. Wij hebben in éénzelfde zaak eerst onze salon gekocht (9000 euro), een paar maand later een salontafel (1000 euro). Een jaar later een eettafel (3000 euro) en enkele maanden later 8 stoelen (4400 euro).
Ik vind dus dat we wel goede klanten genoemd mogen worden. Bij de eettafel en bij de stoelen hebben wij daarvoor dan ook een extra korting durven vragen. Die man zei dat hij ons nog 3% wou geven en hij ronde ook nog af naar beneden. Als je niets vraagt, kan je niets krijgen.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:27 
Wat zit jij nu te zeveren over de prijs. Die prijze zijn daar normaal. Dat noemt zichzelf dan een goede klant. Pretentietrut :roll:

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:30 
Gast schreef:
Wat zit jij nu te zeveren over de prijs. Die prijze zijn daar normaal. Dat noemt zichzelf dan een goede klant. Pretentietrut :roll:

Ik noem mezelf een goede klant omdat ik daar al meerdere dingen gekocht heb, niet omdat ik duurdere meubelen dan 'normaal' koop :roll: en daarom durf ik dat vragen, ze kennen me daar ondertussen al.
Moeilijk om te snappen zeker :roll:

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:32 
Zo'n klanten bij u hebben dat is tof. Ze denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben omdat ze wat korting hebben kunnen afdingen. Madame zo fier als ne gieter omdat ze dat heeft kunnen vragen en de vent zit er als een verwelkt kasplantje bij niks te zeggen en niet weten waar kruipen van schaamte. Of andersom, madame constant tegen hare vent zijne arm tikken omdat hij korting moet vragen en achteraf met hare kop in de lucht de winkel uitstappen. Hilarisch gewoon :rofl:

Pagina 1 van 3 [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]