Het is nu 16 aug 2018 20:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 3 [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vragen jullie korting in meubelzaak?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:34 

4400 euro voor 8 stoelen?
Zo laag is dat nu niet. Ik zie gast toch ook als een goede klant. :D
En alles bij elkaar is het wel al een serieus bedrag he.

Ik zou er zelf niet opkomen om in een meubelzaak korting te vragen.
Misschien in de toekomst toch maar aan denken.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:36 
Gast schreef:
Zo'n klanten bij u hebben dat is tof. Ze denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben omdat ze wat korting hebben kunnen afdingen. Madame zo fier als ne gieter omdat ze dat heeft kunnen vragen en de vent zit er als een verwelkt kasplantje bij niks te zeggen en niet weten waar kruipen van schaamte. Of andersom, madame constant tegen hare vent zijne arm tikken omdat hij korting moet vragen en achteraf met hare kop in de lucht de winkel uitstappen. Hilarisch gewoon :rofl:

Jaloers omdat ik mijn korting toch maar gekregen heb, terwijl jij je met je ogen open in 't zak laat zetten :butt:

:roll:

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:37 
Gast schreef:
Gast schreef:
Zo'n klanten bij u hebben dat is tof. Ze denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben omdat ze wat korting hebben kunnen afdingen. Madame zo fier als ne gieter omdat ze dat heeft kunnen vragen en de vent zit er als een verwelkt kasplantje bij niks te zeggen en niet weten waar kruipen van schaamte. Of andersom, madame constant tegen hare vent zijne arm tikken omdat hij korting moet vragen en achteraf met hare kop in de lucht de winkel uitstappen. Hilarisch gewoon :rofl:

Jaloers omdat ik mijn korting toch maar gekregen heb, terwijl jij je met je ogen open in 't zak laat zetten :butt:

Ge verstaat het precies niet goed :fuck_you: :grin:

BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 23:42 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Ge verstaat het precies niet goed :fuck_you: :grin:

Jaaaa... en zo kunnen we blijven discussiëren tot in de oneindigheid hé.
Mens toch...

aan opstartster en aan anderen die van plan zijn meubelen te kopen: ik geef maar een tip mee, als je in dezelfde zaak verschillende meubelen koopt, waag dan je kans om (op een discrete en vriendelijke manier) een korting te vragen, de kans is groot dat ze 'iets' willen doen hoor.
Dat is mijn antwoord op dit topic...

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 07:03 
Wij hebben korting gevraagd en een bedrag van ong. 6700€ werd afgerond naar 6000€.
In sommige winkels moet je gewoon korting vragen, anders mis je toch serieuze bedragen, vind ik.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 08:21 

kikii schreef:

Ik ook niet, het enige waar ik op de prijs zou durven marchanderen is voor een huis maar in het westen dacht ik toch dat dingen hun vaste prijs hadden.

Contempla qua vadis adagium (Freddy)
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 08:26 
Krop schreef:
kikii schreef:

Ik ook niet, het enige waar ik op de prijs zou durven marchanderen is voor een huis maar in het westen dacht ik toch dat dingen hun vaste prijs hadden.

De vraag nam 5 seconden in beslag en ik spaarde er zonder te moeten aandringen ofzo 700 euro mee uit. En dan moet zo'n verkoopster dat nog niet eens aan de baas gaan vragen, ze weten dat zo, dat ze dat mogen geven. Het zou zonde zijn om het niet te proberen: op een huis, auto en meubels moet je dat gewoon doen.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 09:58 
Wij vragen altijd korting bij een meubelzaak en bij electronicazaken.
Je moet wel een plan B hebben.
In die zin dat je als je je korting niet krijgt, gewoon moet buiten kunnen stappen zonder de aankoop daar te doen.
Dus datzelfde moet elders ook te verkrijgen zijn.
En geloof mij maar, in 8 op de 10 gevallen werkt dat.
Harense Smid is altijd al gelukt.
Ze spelen altijd wel een rollenspel, dus ze gaan een aantal keren naar achteren om zogezegd te onderhandelen met de baas.
Dan doen ze een tegenvoorstel en dan zeg je gewoon: " ik heb dit bedrag te besteden. Als jullie dit vandaag willen verdienen ga je akkoord, anders geven we ditzelfde bedrag in die andere winkel uit" .
En dat werkt! Zowel in praktisch alle meubelzaken en zaken met huishoudelijke toestellen.
Bij keukenzaken werkte dit bij ons ook. Maar ik neem aan dat iedereeen dat daar wel durft.
Het is doordat de brave klant braaf de vraagprijs betaalt dat er een grote marge is om de assertieve klant toch korting te geven.
Men heeft echt wel een marge in de verkoopsprijs gerekend.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 13:57 
Mijn kloten ook dat zoiets lukt in een Krefel of een Vandenborre.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 14:49 
Gast schreef:

Gegarandeerd gast!
Ik zeg nu niet dat je korting voor een strijkijzer moet gaan vragen.
Maar als je een wasmachine en droogkast gaat kopen lukt dit 100% zeker weten wel!
Bij een tv lukt dit ook.
Maar dankzij de bangerikjes zoals hier strijken wij durvers des te meer korting op :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 14:57 
Gast schreef:
Gast schreef:

Gegarandeerd gast!
Maar als je een wasmachine en droogkast gaat kopen lukt dit 100% zeker weten wel!
Bij een tv lukt dit ook.
Maar dankzij de bangerikjes zoals hier strijken wij durvers des te meer korting op :mrgreen:

awel, ik ga dit eens testen de volgende keer. Ik niet want ik durf niet, maar mijn vriend wel :ok:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 15:47 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Gegarandeerd gast!
Bij een tv lukt dit ook.

awel, ik ga dit eens testen de volgende keer. Ik niet want ik durf niet, maar mijn vriend wel :ok:

Ik weet zeker dat jij de volgende bent die hier komt vertellen dat dit werkt!
Als je het niet zou doen, ben je een dief in je eigen portefeuille

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 15:51 
vorige keer toen we in een meubelzaak waren, was de kleerkast die we wilden verkeerd gelabeld (verkeerde etiket erop)
ik wou geen ruzie :wall: - ging ik mijn vriend laten doen, gingen we vertrekken met de kleerkast zoals hij daar stond met de prijs die erop was

dom dat ik soms kan zijn :wall:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 16:54 
Op het bouwbedrijf waar ik werk vroeg laatst een klant korting. We waren veel te duur. Ons antwoord was dat het een eerlijke prijs was en dat die niet lager kon. Drie weken later kregen we de bestelling. Wel zoiets vind ik hilarisch want dat is het bewijs dat de klant gewoon uit zijn nek staat te kletsen.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013 17:07 
Gast schreef:
Op het bouwbedrijf waar ik werk vroeg laatst een klant korting. We waren veel te duur. Ons antwoord was dat het een eerlijke prijs was en dat die niet lager kon. Drie weken later kregen we de bestelling. Wel zoiets vind ik hilarisch want dat is het bewijs dat de klant gewoon uit zijn nek staat te kletsen.

Tuurlijk staat de klant die korting vraagt in de meeste gevallen uit zijn nek te kletsen.
Doe ik ook...maar in de meeste gevallen trapt de verkoper er wel mooi in.
Kassa, kassa!!! :hurray:

Pagina 2 van 3 [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]