Het is nu 21 feb 2018 09:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Parket in living
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 17:25 
Een tijdje geleden hebben wij een huis gekocht. Nu zou ik graag parket in de living laten leggen. Zou er een mogelijkheid bestaan om dit over de bestaande tegels te laten leggen. Of wordt dat niet gedaan.

Berichttitel: Re: Parket in living
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 17:30 
Mss lukt dat met fineerparket of parky ofzo, maar met echt parket heb je ook onderparket nodig en dan kom je in de problemen bij overgangen naar de gang, keuken enz. Waar de vloer dan een stuk lager zal liggen.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 17:49 
http://www.gebroedersjanssen.be/nieuws/ ... -op-tegels

Ik ga wat proberen op te zoeken via internet en in de loop van volgende week eens binnenspringen in een parketwinkel.

Ik denk niet dat het hier haalbaar is want ik zit met een glazen binnendeur tussen de living en de gang. Niet handig natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 17:54 

Je kunt ook een nieuwe vloer laten leggen op de bestaande vloer, desnoods in parketmotief ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 17:58 
Gast schreef:
http://www.gebroedersjanssen.be/nieuws/parket/parket-op-tegels

Ik ga wat proberen op te zoeken via internet en in de loop van volgende week eens binnenspringen in een parketwinkel.

Ik denk niet dat het hier haalbaar is want ik zit met een glazen binnendeur tussen de living en de gang. Niet handig natuurlijk.

Een glazen deur inkorten lijkt me toch ook niet evident.
Wil je massief parket?

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 18:03 
Daar ben ik nog niet uit ;)

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 18:04 
Anderzijds, een nieuwe glazen deur kopenblijft goedkoper dan een vloer uitbreken. Sowieso beschadig je dan de chape ook.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 18:06 

Gast schreef:
Anderzijds, een nieuwe glazen deur kopenblijft goedkoper dan een vloer uitbreken. Sowieso beschadig je dan de chape ook.

Een vloer uitbreken om een nieuwe te leggen is niet altijd nodig hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 18:09 
Babbel schreef:
Gast schreef:

Een vloer uitbreken om een nieuwe te leggen is niet altijd nodig hoor.

Ja babbel, daar ging de vraag juist over. Maar ze krijgt sowieso problemen met haar glazen deur hoor als ze massief parket met onderparket op een bestaande vloer moet leggen.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 18:16 
Gast schreef:

De glazen deur staat er nog maar 6 maanden in. Mijne halve trouwboek zal (groen) lachen als ik daarmee afkom.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 19:34 
Hier is er parket gelegd op een bestaande vloer, opstapje thv de deuren is 1 cm en is niet hinderend.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 20:24 
Gast schreef:
Hier is er parket gelegd op een bestaande vloer, opstapje thv de deuren is 1 cm en is niet hinderend.

Ik betwijfel of dat dit dan perfect kan liggen en dat het niet kraakt als je erop loopt, enzovoort..
Ik zou de boel uitbreken, onderparket leggen en daarop massieve parket, zoals het hoort

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 23:23 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik betwijfel of dat dit dan perfect kan liggen en dat het niet kraakt als je erop loopt, enzovoort..
Ik zou de boel uitbreken, onderparket leggen en daarop massieve parket, zoals het hoort

Wij hebben dat gedaan maar uk zou toch 2 keer nadenken voor ik het opnieuw zou doen. De architect liet de aannemer de vloer uitbreken en zei ons dat de chape kon gespaard worden.
Dat was allemaal put en bult achteraf en toen de parketman kwam kon hij daar niets mee aanvangen. De chape moest eruit.
Daarna dus nieuwe chape, maar die van het parket wou absoluut geen sneldroogchape omdat dit teveel kraakt achteraf. Uiteindelijk (tegen dat we iemand gevonden hadden om te komen chaoten, want die mannen staan niet op jou te wachten), moest die chape meer dan een half jaar uitdrogen.
We zaten dus bijna met een jaar vertraging tegen dat het parket daadwerkelijk kon gelegd worden. En duur was het ook.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 23:27 
Chaoten is chappen natuurlijk stomme autocorrector.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 09:01 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik twijfel niet want het ligt perfect en het kraakt absoluut niet.

Pagina 1 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur