Het is nu 15 jul 2018 22:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Parket in living
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 11:47 
Gast schreef:

Ik twijfel niet want het ligt perfect en het kraakt absoluut niet.

Wil dat zeggen dat de beslissing genomen is? Laat je ons eens weten wat vakmensen over de kwestie dachten?

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 11:48 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik twijfel niet want het ligt perfect en het kraakt absoluut niet.

Wil dat zeggen dat de beslissing genomen is? Laat je ons eens weten wat vakmensen over de kwestie dachten?

Ik ben Opstartster niet, ik repliceer enkel op het feit dat gast zegt dat het kraakt. Bij mij kraakt het absoluut niet.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 12:05 
Gast schreef:

Ik ben Opstartster niet, ik repliceer enkel op het feit dat gast zegt dat het kraakt. Bij mij kraakt het absoluut niet.

Ah, ok. Is er bij jou parket gelegd op vloer dan? Met onderparket? Hoe hoog zijn de niveauverschillen met de bestaande vloer in aanpalende ruimtes en hoe hebben jullie dat opgelost?
Heb je deuren moeten inkorten? Hoe ging je zoiets oplossen met een glazen deur?

Voila, de meest essentiële vragen, waar opstartster mss iets aan kan hebben.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 12:14 
Het was een bestaande tegelvloer waarop eerst een plankenlaag is gelegd, daarop is alles vastgelijmd.
Het niveauverschil is 1 cm, afgeronde boorden. De deuren gaan naar de parket toe open, waardoor ze niet dienden afgezaagd.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 20:58 
Een glazen deur kan niet ingekort worden.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 15:45 
Gast schreef:

Mss naar boven schuiven door het plafond te verhogen. Alhoewel, een plafond verlagen gaat meestal, maar omgekeerd?
De goedkoopste oplossing blijft toch een nieuwe deur kopen, of op je vloer blijven leven.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 16:29 
Gast schreef:
Gast schreef:

Mss naar boven schuiven door het plafond te verhogen. Alhoewel, een plafond verlagen gaat meestal, maar omgekeerd?
De goedkoopste oplossing blijft toch een nieuwe deur kopen, of op je vloer blijven leven.

Als die deur lager is als het plafond is er geen probleem. Deur uithalen, deuropening groter maken en terug plaatsen. Voor de rest zou het me verbazen als men die deur niet kan inkorten. De deur is vroeger op maat gemaakt en gefreesd. De kans bestaat wel dat de kostprijs niet gaat meevallen.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 16:32 
het is ONMOGELIJK !!!!!!!!! om een gehard glazen deur af te slijpen !!!!!

punt andere lijn zo simpel is het.

bovendien moet een glazen deur gemiddeld vijf a 7 mm boven de vloer draaien. Dat is de aard van het beestje want een glazen deur zit niet zo vast in haar scharnieren als bvb een houten deur dus ze kan altijd een beetje zakken. Hou er rekening meet dat bvb 1 mm verplaatsing in het verticale vlak al vlug 3 mm is in het horizontale vlak. En dan zit je weer met de gebakken peren

Ofwel andere deur ofwel ......... tja andere deur zeker.

en voor ik het vergeet: een glazen deur kunt ge nie maken in gewoon glas is niet sterk genoeg. VOLGLASDEUREN ZIJN ALTIJD IN GEHARD GLAS EN GEHARD GLAS KAN NIET WORDEN NABEWERKT

http://bouwinfo.be/forum/threads/89824- ... te-slijpen

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]