Het is nu 16 aug 2018 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Isolatie dak.
BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 00:36 
Mijn ouders overwegen hun dak te laten isoleren. Weet iemand of er een groot verschil is in premie's bij bestelling dit jaar of volgend jaar? Hoeveel bedragen de premie's en waar moet je die aanvragen? Als het een groot verschil is moet ik er dit jaar nog dringend werk van maken en veel tijd heb ik dan niet meer. Ik dacht laatst te hebben gelezen dat er hier waren die pas hebben geïsoleerd of hebben laten isoleren. Kunnen jullie mij aan de juiste inlichtingen helpen?

Berichttitel: Re: Isolatie dak.
BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 00:56 
Hier vind je een overzicht van de mogelijke premies (site van de Vlaamse Overheid) :

http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... akisolatie

En hier nog wat uitleg waarom je het beste nog in 2016 stappen onderneemt :

http://www.energiesparen.be/subsidies/subsidiemodule

Moest ik van jou zijn, dan zou ik zo vlug mogelijk eens bellen naar 1700 (Vlabel) én naar de netbeheerder om concreet te vragen wat je best nog dit jaar regelt. Ge zijt er wel een beetje laat bij hé ;)

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 01:00 
Hier wat uitleg over 2016 / 2017 :

http://app.energiesparen.be/print/960?i ... oelgroep=1

Maatregel
Fiscaal voordeel bij de plaatsing van dakisolatie in bestaande woningen door aannemer + stopzetting vanaf 2017 (met overgangsmaatregel).
Beschrijving
Opgelet: deze maatregel wordt afgeschaft vanaf 2017. Voor inkomstenjaar 2016 (= aanslagjaar 2017) komt 30% van de uitgaven in aanmerking voor belastingvermindering met een max van 3070 euro per jaar per woning.

De woning moet al minstens 5 jaar in gebruik zijn bij de start van de werken. De werken moeten uitgevoerd worden door een aannemer. R-waarde minstens 2.5 m²k/W. De Vlaamse Regering besliste om de belastingvermindering voor dakisolatie af te schaffen vanaf 2017. Er geldt wel nog een overgangsmaatregel: Wie zijn bestelling nog in 2016 plaatst, ten laatste eind 2016 een voorschot stort en ten laatste 31 december 2017 de factuur van de werken betaalt, zal nog van de belastingvermindering kunnen genieten. Opgelet: Voor inkomstenjaar 2017 (= aanslagjaar 2018) wordt een minimale R-waarde van 4,5 geëist (dwz voor alle facturen die vanaf 1/1/2017 betaald worden. Hou hier nu al rekening mee bij de uitvoering van de werken. Opgelet: sinds inkomstenjaar 2013 is er geen belastingkrediet meer van toepassing.
Opmerkingen
• Wie een voorschot betaalt in 2016 en de eindfactuur in 2017, kan het voorschot inbrengen voor aanslagjaar 2017, op voorwaarde dat het voorschot effectief door de aannemer werd verkregen én de werken zijn uitgevoerd op het ogenblik van het indienen van de aangifte. Is dit niet het geval? Dan mag u het voorschotfactuur niet opnemen in uw aangifte voor aanslagjaar 2017, maar kunt u, wanneer de werken zijn uitgevoerd en u de eindfactuur hebt ontvangen, een rechtzetting vragen van uw belastingaangifte voor aanslagjaar 2017 (dit moet wel gebeuren binnen de bezwaartermijnen). De eindfactuur die u betaald hebt in 2017 kan u inbrengen voor aanslagjaar 2018. Let wel: voor facturen in 2017 moet de overeenkomst voor de aannemingswerken getekend zijn ten laatste op 31 december 2016 en moet ook het voorschot gestort zijn ten laatste op 31 december 2016.
Minimale R-waarde van 4,5 vanaf inkomstenjaar 2017

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 01:16 
Dank je Carrera dit ga ik al eens uitpluizen. :ok:
Als ik pas deze avond de vraag krijg kan ik niet eerder in actie schieten hé. Lang leve de Okra bijeenkomsten. ;)

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 09:57 
Gast schreef:
Als ik pas deze avond de vraag krijg kan ik niet eerder in actie schieten hé. Lang leve de Okra bijeenkomsten. ;)

Okra?

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 10:10 
Gast schreef:
Gast schreef:

Okra?

Vereniging voor gepensioneerden

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 10:12 

Dit jaar moet het voorschot betaald worden wil je recht hebben op 30% bonus (Eandis + eventueel gemeente). Werken mogen volgend jaar uitgevoerd worden maar het attest moet mee geleverd worden met je belastingen, nadien geen verhaal meer.
Doe je het pas volgend jaar heb je ook nog recht op een bonus maar veel minder.

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:29 
Doe geen moeite je bent hopeloos te laat. Dus jij denkt dat je een paar dagen voor het bouwverlof nog een aannemer gaat vinden die dit jaar nog wil langskomen, een prijsofferte wil opmaken die niet overdreven is ondanks dat je met je rug tegen de muur staat, en die aan jou wil bezorgen zodat jij dit jaar nog het voorschot kan betalen :rofl:

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:32 

Gast schreef:
Doe geen moeite je bent hopeloos te laat. Dus jij denkt dat je een paar dagen voor het bouwverlof nog een aannemer gaat vinden die dit jaar nog wil langskomen, een prijsofferte wil opmaken die niet overdreven is ondanks dat je met je rug tegen de muur staat, en die aan jou wil bezorgen zodat jij dit jaar nog het voorschot kan betalen :rofl:

Ik hoop dat je het niet tegen mij hebt? Indien je het nog niet doorhebt, ik ben niet de vrager maar ik geen enkel informatie.

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:34 

Ik denk dat gast het heeft tegen degene die dit nog rond zou willen krijgen dit jaar. Dat lijkt me idd niet echt realistisch, maar je weet nooit hé! Misschien willen ze nog wel dat efforreke doen omdat ze dan een opdracht binnen hebben voor volgend jaar?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:38 
Gast schreef:

Als ik dit hier allemaal lees word ik echt kwaad. Niemand neemt nog zijn verantwoordelijk op, er moet altijd verplicht worden of gesubsidieerd.
Ik kan er gewoon niet bij dat er zelfs nog huizen zijn die niet geisoleerd zijn en dan maar klagen en zagen over de stookkosten enz.

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:38 

Emmeke schreef:
Ik denk dat gast het heeft tegen degene die dit nog rond zou willen krijgen dit jaar. Dat lijkt me idd niet echt realistisch, maar je weet nooit hé! Misschien willen ze nog wel dat efforreke doen omdat ze dan een opdracht binnen hebben voor volgend jaar?

En dat is ook nog zo. Er zijn bouwfirma's die speciaal voor de dakisolatie hun bouwverlof volgende week laten vallen. Die van ons zijn zelfs op 1/11 geweest en werken nu dik over na hun uren om zo veel mogelijk binnen te krijgen en cliënten content te stellen. Die hebben het heel druk nu. Ze hebben hun bouwverlof verlegd naar de eerste week van januari.

BerichtGeplaatst: 21 dec 2016 11:40 

Gast schreef:
Gast schreef:

Als ik dit hier allemaal lees word ik echt kwaad. Niemand neemt nog zijn verantwoordelijk op, er moet altijd verplicht worden of gesubsidieerd.
Ik kan er gewoon niet bij dat er zelfs nog huizen zijn die niet geisoleerd zijn en dan maar klagen en zagen over de stookkosten enz.

Ons dak is geïsoleerd maar niet met de vereiste dikte. Die komt er nu bij.
Er zijn toch wel andere dingen om je over kwaad te maken denk ik.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2016 00:32 
Gast schreef:

Door mijn connecties krijg ik dat nog gemakkelijk gefikst hoor. :D

Ik vind het wel jammer dat mijn ouders daar zo laat mee af komen. Ze hadden het daar gisteren over bij de Okra en gisteren avond laat belden ze me hierover.

Gast schreef:

r en wat later had ik telefoon.

Mijn ouders klagen niet over de stookkosten. Het is enkel omdat het tegen 2020 verplicht is. Als ze dan nu nog een tegemoetkoming kunnen krijgen is dat mooi meegenomen.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2016 00:33 
Oeps er is wat fout gegaan bij het quoten. :oops:

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]