Het is nu 12 nov 2019 01:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 2 van 3 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bedelaars aan supermarkten
BerichtGeplaatst: 07 nov 2012 21:36 
Wel babbel ik erger me daar ook aan en anderzijds voel ik me weer niet goed omdat ik ze negeer. Ze iets geven doe ik nooit. Hier in een kleinere gemeente hebben we daar gelukkig weinig problemen mee. Maar in de omliggende kleinere steden zie je het veel meer.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 19:03 
Het zijn niet alleen bedelaars die postvatten aan supermarkten. Rond deze tijd van het jaar beginnen allerlei goede doelen je aan te klampen aan de supermarkt. Op zich vind ik het lovenswaardig dat mensen geld inzamelen voor zo'n goed doel. Ik heb het zelf niet breed maar steun, naar mijn vermogen, enkele goede doelen. Maar ik vind het jammer dat die doelen aan de supermarkten zo veel ineens vragen. Om hen te steunen moet je een boekje of puzzeltje kopen van ineens 10€. En de week er op staat er een ander goed doel dat ook weer 10€ of 15€ vraagt.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 19:25 

Die goeie-doelen moeten ook soms hun mensen wat beter opleiden. Onlangs was er iemand die dingen verkocht 'ten voordele van kinderkanker'. Ik heb dan maar niets gekocht want ik wil helemaal geen kanker bij kinderen (ook niet bij volwassenen trouwens).

Just because you're offended doesn't mean you're right (R. Gervais)

Privacy is het recht op het vermoeden van onschuld (@MichaelVanPeel)
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 19:44 

Het kinderkankerfonds doet volgens mij niet mee aan zo'n verkopen. Ik heb zo eens iemand aan mijn deur gehad en die was brutaal, eiste bijna dat ik iets kocht. Ik had geen geld in huis, was druk bezig met de baby en had gevraagd of ze geen folderke had zodat ik dat ff kon bekijken en eventueel overschrijven, ik had dat jaar al iets van hen gesteund dacht ik. Dat zinde haar duidelijk niet: ze heeft nog wat staan dreigen dat er lijsten zouden zijn waarin bijgehouden werd wie steunde en wie niet (ik stond op de lijst van degenen die nog niets zouden gegeven hebben) en tenslotte mijn kinderen kanker toegewenst.
Ik heb toen naar het kinderkankerfonds gebeld en zij zeiden mij dat ze geen deur aan deur verkopen ofzo deden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 20:00 

Die staan nochtans héél geregeld aan de deuren van Delhaize hoor en zelfs binnen als het slecht weer is.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 20:01 
Emmeke schreef:
Het kinderkankerfonds doet volgens mij niet mee aan zo'n verkopen. Ik heb zo eens iemand aan mijn deur gehad en die was brutaal, eiste bijna dat ik iets kocht. Ik had geen geld in huis, was druk bezig met de baby en had gevraagd of ze geen folderke had zodat ik dat ff kon bekijken en eventueel overschrijven, ik had dat jaar al iets van hen gesteund dacht ik. Dat zinde haar duidelijk niet: ze heeft nog wat staan dreigen dat er lijsten zouden zijn waarin bijgehouden werd wie steunde en wie niet (ik stond op de lijst van degenen die nog niets zouden gegeven hebben) en tenslotte mijn kinderen kanker toegewenst.
Ik heb toen naar het kinderkankerfonds gebeld en zij zeiden mij dat ze geen deur aan deur verkopen ofzo deden.

Klopt!
De serieuze organisaties doen ook geen deur-aan deur verkopen.
Evenals Make-A-Wish, die doen dat ook niet.
Spijtig genoeg wordt de naam dikwijls misbruikt door mensen die hun eigen zakken willen vuillen met zo'n oplichtpraktijken :nok:

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 20:18 

Emmeke schreef:
Het kinderkankerfonds doet volgens mij niet mee aan zo'n verkopen.

Ik weet niet of het het kinderkankerfonds was - er zijn zoveel organisaties die geld willen krijgen. Ik vind altijd wel een reden om niets te geven 8-)

Het was in ieder geval iets voor kinderkanker.

Just because you're offended doesn't mean you're right (R. Gervais)

Privacy is het recht op het vermoeden van onschuld (@MichaelVanPeel)
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 00:54 
Foo schreef:
Die goeie-doelen moeten ook soms hun mensen wat beter opleiden. Onlangs was er iemand die dingen verkocht 'ten voordele van kinderkanker'. Ik heb dan maar niets gekocht want ik wil helemaal geen kanker bij kinderen (ook niet bij volwassenen trouwens).

:mrgreen:

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 08:03 
Als je dan ziet hoeveel de directeurs van die liefdadigheidsorganisaties opstrijken, dan denk ik twee keer na voor ik iets stort.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 10:30 
Die deur-aan-deur-toestanden 'ten voordele van' zijn gewoon bedrijven die 'zogezegd' een minimaal procent van hun winst afstaan aan het goede doel, maar aan de deur klinkt dat als 'wij komen rond voor het goede doel'. Dat goede doel is dan het kinderkankerfonds, of een zwaar gehandicapt kind, en dan zwaaien ze gegarandeerd met een brief met foto om te bewijzen dat het echt is. Ze verkopen de grootste rommel eerst (speelgoedpakketten) of wc-papier (in hoeveelheden waar je een heel jaar mee voortkan). Nooit ingaan op zo'n verkopers. Het goede doel is de firma waarvoor ze werken!!!

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 11:38 

Gast schreef:
Die deur-aan-deur-toestanden 'ten voordele van' zijn gewoon bedrijven die 'zogezegd' een minimaal procent van hun winst afstaan aan het goede doel, maar aan de deur klinkt dat als 'wij komen rond voor het goede doel'. Dat goede doel is dan het kinderkankerfonds, of een zwaar gehandicapt kind, en dan zwaaien ze gegarandeerd met een brief met foto om te bewijzen dat het echt is. Ze verkopen de grootste rommel eerst (speelgoedpakketten) of wc-papier (in hoeveelheden waar je een heel jaar mee voortkan). Nooit ingaan op zo'n verkopers. Het goede doel is de firma waarvoor ze werken!!!

Klopt helemaal!
Mijn oudste heeft ooit zo'n vakantiejob gehad :oops:
Hij verdiende daar goed aan maar had ik het op voorhand geweten had hij dat nooit mogen doen.
Maar ja, een 17 jarige zoekt zelf zijn vakantiejob en komt echt niet alles aan mama vertellen natuurlijk. Pas toen hij er al een week mee bezig was kwam de aap uit de mouw.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 11:40 

Bij ons is er jaarlijks ook een deur aan deur verkoop van kaarten ten behoeve van de hulpdiensten.
Ook zo'n oplichterij volgens mij.
Voor hulpdiensten betalen we toch belastingen! :curse:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 11:40 
Moeten ze daarvoor geen speciale kaart of vergunning hebben ?
Ik geef niets meer aan de deur of aan de supermarkt, tenzij ik ze ken.
Aan jeugdbewegingen die bloemetjes verkopen kan ik nu niets weigeren.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 11:45 

Gast schreef:
Moeten ze daarvoor geen speciale kaart of vergunning hebben ?
Ik geef niets meer aan de deur of aan de supermarkt, tenzij ik ze ken.
Aan jeugdbewegingen die bloemetjes verkopen kan ik nu niets weigeren.

Het is gewoon oplichting
http://www.lokalepolitie.be/5422/news/1 ... ijken.html

En als je zoekt onder 'deur aan deur verkoop steunkaarten hulpdiensten' zul je meteen merken dat er al veel artikels over verschenen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 11:49 
Het scheelt dat de persoon die de kalenders van den brandweer hier al jaren dezelfde is. :mrgreen:
En van hem weet ik dat hij zeker van den brandweer is.
Hetzelfde met de bloemetjes en wafelverkoop, steeds dezelfde mensen die in de buurt gekend zijn.

Pagina 2 van 3 [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur