Het is nu 10 dec 2019 17:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Irritante reclame en een degoutante stem
BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 22:17 

Als ze die stomvervelende Nutella reclame, inclusief degoutante stem, nog eens op TV geven gooi ik het ding door het raam! :curse: :wall: :puke:

Profiel  

Berichttitel: Re: Irritante reclame en een degoutante stem
BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 22:18 

Babbel schreef:
Als ze die stomvervelende Nutella reclame, inclusief degoutante stem, nog eens op TV geven gooi ik het ding door het raam! :curse: :wall: :puke:

De Nutellapot of de TV???????? :lol:
Ik ga naar de gipsy weddings kijken, altijd lachen.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:12 

Babbel schreef:

Bwa die reclame valt nog mee :) .
Ik heb een hekel aan de reclame van Dela. Ze staan daar in de kerk te leuteren over tuinmateriaal, verfborstels, croque monsieur en "zelfs de koffietafel heeft ze zelf geregeld, stoofvlees met frieten". Wat hebben stoofvlees en frieten nu te maken met een koffietafel :scratch:
Bij mij is een koffietafel : pistolekes of sandwiches met beleg en nadien een taartje of koffiekoek, maar zeker geen stoverij mé frieten :rofl:
Reclame is sowieso irritant. Van sommige spots kan ik de essentie toch niet aan elkaar knopen hoor :?
Hier is de reclame een verpozing voor sanitaire stop of raprap nog iets nuttig doen. Je kan er de klok op gelijk zetten, je hebt minstens 7 à 8 minuten tijd om iets anders te doen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:15 

Meer en meer wordt een maaltijd aangeboden op een begrafenis abuelake.
De meeste reclames zie ik niet zitten, die dienen dus ook voor de sanitaire stop of om me te voorzien van een drankje, een was in te steken, enz. De enige reclame waar ik weer naar uitkijk is de cola reclame met de kerst.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:25 

Mien schreef:
Meer en meer wordt een maaltijd aangeboden op een begrafenis abuelake.
De meeste reclames zie ik niet zitten, die dienen dus ook voor de sanitaire stop of om me te voorzien van een drankje, een was in te steken, enz. De enige reclame waar ik weer naar uitkijk is de cola reclame met de kerst.

Tja de dag van vandaag gebeurt dat wel meer, maar ik vind het zo stom dat ze dat een "KOFFIEtafel" noemen, zeg dan gewoon "de maaltijd heeft ze zelf geregeld", dan is het al gelijk wat er op tafel komt.
Maar ja, het is reclame, het betaalt goed en het moet verkopen hé :P

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:34 
Dat van die Dela kan ik ook niet meer horen. Wat die maaltijd betreft. In de omgeving wonen veel Nederlanders en die hebben de gewoonte om na de begrafenis hun gasten een volledige maaltijd aan te bieden.

Vroeger was er een reclame van Wash en Go waarbij ze telkens een kastdeur dicht gooiden. Ik zie en hoor die deur nog knallen.

En dan die reclame van Dash waarbij ze haar toekomstige in zijn slip zet omdat zijn kleding wat te grauw is. Echt langdradig zoals die van Dela.

De reclamemakers van al deze filmpjes zijn er wel in gelukt om hun produkt bekendheid te bezorgen. :D

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 15:29 

Gast schreef:
Dat van die Dela kan ik ook niet meer horen. Wat die maaltijd betreft. In de omgeving wonen veel Nederlanders en die hebben de gewoonte om na de begrafenis hun gasten een volledige maaltijd aan te bieden.

Ik heb gehoord dat dat 'in de Vlonders' ook de gewoonte is. :|

Laatst naar een begrafenis in het Brusselse geweest. Ipv pistolets met kaas en ham zoals bij ons, waren het meergranen broodjes en sandwiches met gerookte zalm, rosbief, préparé, etc. Daarna nog koffiekoeken (wat nu ook meer en meer de norm wordt hier in de Kempen) en daarna nog petit fourrekes.
Toch raar hoe zelfs een koffietafel zo kan verschillen in zo'n klein landje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 17:29 

Gast schreef:

Vroeger was er een reclame van Wash en Go waarbij ze telkens een kastdeur dicht gooiden. Ik zie en hoor die deur nog knallen.

En dan die reclame van Dash waarbij ze haar toekomstige in zijn slip zet omdat zijn kleding wat te grauw is. Echt langdradig zoals die van Dela.

De reclamemakers van al deze filmpjes zijn er wel in gelukt om hun produkt bekendheid te bezorgen. :D

Dat zijn niet alleen de Hollanders hoor. In de contreien van Brasschaat is dat al lang de gewoonte dat ze naar een restaurant trekken ipv een koffietafel te geven. Dat staat veel chiquer uiteraard.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 21:46 
lvg schreef:
Gast schreef:

Ik heb gehoord dat dat 'in de Vlonders' ook de gewoonte is. :|

Laatst naar een begrafenis in het Brusselse geweest. Ipv pistolets met kaas en ham zoals bij ons, waren het meergranen broodjes en sandwiches met gerookte zalm, rosbief, préparé, etc. Daarna nog koffiekoeken (wat nu ook meer en meer de norm wordt hier in de Kempen) en daarna nog petit fourrekes.
Toch raar hoe zelfs een koffietafel zo kan verschillen in zo'n klein landje.

Jaren geleden ging ik iemand groeten en toen kwam men daar met pralines; koekjes en drankjes rond. Dat was in Geel.
Veel van de Nederlanders die een maaltijd laten serveren wonen in Oud-Turnhout.
Blijkbaar zijn er grote verschillen in ons landje. Of is het meer een kwestie dat men niet wil onderdoen voor een ander ?

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 21:51 

De dienst van mijn pa was 's morgens om 8 uur en toen werd voorgesteld een ontbijtbuffet te doen.
Het was met alles erop en eraan, allerlei soorten broodjes, rozijnenbrood, suikerbrood, charcuterie, ander beleg, vers fruit, yoghurt, koffie, thee en fruitsap. Het was ook de eerste keer waar ik weet van had dat dit kon. Alleszins beter dan de gewone sandwiches met beleg en een zoete koek als toetje.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 00:14 
Mien schreef:
De dienst van mijn pa was 's morgens om 8 uur en toen werd voorgesteld een ontbijtbuffet te doen.
Het was met alles erop en eraan, allerlei soorten broodjes, rozijnenbrood, suikerbrood, charcuterie, ander beleg, vers fruit, yoghurt, koffie, thee en fruitsap. Het was ook de eerste keer waar ik weet van had dat dit kon. Alleszins beter dan de gewone sandwiches met beleg en een zoete koek als toetje.

Persoonlijk vind ik dat men een koffietafel sober moet houden. Ik voel mij nooit goed dat ik pistolets, sandwiches en koffiekoeken zit te eten nadat iemand juist begraven is.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 06:52 
Gast schreef:
Mien schreef:

Persoonlijk vind ik dat men een koffietafel sober moet houden. Ik voel mij nooit goed dat ik pistolets, sandwiches en koffiekoeken zit te eten nadat iemand juist begraven is.

:agree:

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 07:47 

Gast schreef:
Mien schreef:

Hier in 't Antwerpse toch altijd al geweten hoor een koffietafel met een pistoleetje en een koffiekoek, koffie en/of koffiekoeken. Wat eten jullie dan op een koffietafel? :scratch:

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 15:01 

Lobstercat schreef:
Hier in 't Antwerpse toch altijd al geweten hoor een koffietafel met een pistoleetje en een koffiekoek, koffie en/of koffiekoeken. Wat eten jullie dan op een koffietafel? :scratch:

't Is al ff geleden dat ik nog naar een koffietafel ben geweest (behalve dan die in het Brusselse), en ik hoop dat zo nog ff te hopen.
Maar de laatste keren dat ik naar een koffietafel ging hier in de Kempen, waren het altijd pistolets of sandwiches met kaas en ham, meestal van te voren gesmeerd. Af en toe stond er een mand met pistolets en boterhammen en een aparte schaal met beleg.
Ik weet nog dat er bij de koffietafel van de grootvader van mijn man (is misschien 8 jaar geleden) koffiekoeken op tafel stonden, en dat ik daar toen heel verbaasd over was, want dat was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte.
Meestal was de koffietafel ook vrij sober gedekt: lange tafels in een parochiezaal, met simpel servies en bestek, zelfs niet altijd met een tafellaken.
De koffietafel in het Brusselse was niet in een parochiecentrum, maar echt in een aparte zaal bij een restaurant. De tafels waren heel netjes gedekt, zoals in een restaurant. En dan kwamen er dus die broodjes met luxebeleg en allerhande gebak.

Ik heb het dikwijls moeilijk met de sfeer die er hangt op zo'n koffietafel. Na 5 minuten is iedereen aan't eten en aan't babbelen en na 10 minuten komen de eerste grapjes en hoor je geregeld een aantal tafelgenoten lachen.
Ik weet ook wel: zo'n momenten zijn dikwijls een gelegenheid om mensen terug te zien die je allang niet meer gezien hebt; bovendien heeft het geen zin om tijdens heel de koffietafel te liggen blèten.
Maar ik weet dat ik als kind gechoqueerd was door alle lachende mensen na de begrafenis van mijn moemoe (dat was indertijd de eerste koffietafel die ik 'mocht' meemaken).

Profiel  

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur