Het is nu 12 nov 2019 02:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat kan er fout gaan
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 07:37 
als een garagist die een auto van je overnam en die verkocht aan een opkoper maar jou het gekregen geld maar niet doorstort?

De garagist is iemand waarmee al jarenlang zaken gedaan wordt, veel geld aan ons verdiende en nu een auto wist door te verkopen aan een opkoper.
Sedert eind januari zou die auto verkocht zijn voor 600 euro, hij beloofde al 2x het geld over te schrijven maar dat is nog steeds niet gebeurd.
We hebben al gemaild en hij vroeg als antwoord 2x ons rekeningnummer.
Ik ben dat wachten eigenlijk een beetje beu.
Het gaat me meer om het principe dan om het geld, een factuur moet je ook binnen afzienbare tijd betalen.
Maar owee als je geld tegoed hebt!
:wall:

Berichttitel: Re: Wat kan er fout gaan
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 09:29 
Naar ginder gaan en blijven wachten tot ge uw geld hebt.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 10:50 
Nu het geduld echt op is en nieuwe mails onbeantwoord bleven, hebben we gebeld.
De uitbaters bediende / vrouw / boekhoudster nam de telefoon op en had niet veel te zeggen over het verhaal.
Ze wist van niets!
:roll:
Ze was bezig met betalingen en zou onze betaling ook uitvoeren want "inderdaad, die auto is hier niet meer".

Ben benieuwd.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 10:59 
Ik hoop dat je een besijs hebt dat die garagist effectief die auto van jullie heeft gekocht of was't in'tzwart?

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 11:27 
Gast schreef:
Ik hoop dat je een besijs hebt dat die garagist effectief die auto van jullie heeft gekocht of was't in'tzwart?

We hebben mails waarin hij de prijs van de opkoper laat weten en waarin wij akkoord gaan met die prijs.
IN andere mails staat ons rekeningnummer en een belofte "om het direct in orde te maken".

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:18 
Gast schreef:
Gast schreef:

We hebben mails waarin hij de prijs van de opkoper laat weten en waarin wij akkoord gaan met die prijs.
IN andere mails staat ons rekeningnummer en een belofte "om het direct in orde te maken".

Toen een opkoper onze auto kocht via de garage, mocht ik onmiddellijk het geld gaan ophalen.
Er waren toen ook papieren die ik moest tekenen voor de overdracht. Het is vreemd dat jullie daar niets van gekregen hebben.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:22 
Gast schreef:
Gast schreef:

Garagist van vreemde origine?

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:23 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Toen een opkoper onze auto kocht via de garage, mocht ik onmiddellijk het geld gaan ophalen.
Er waren toen ook papieren die ik moest tekenen voor de overdracht. Het is vreemd dat jullie daar niets van gekregen hebben.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:25 
EN wij hadden zelf rechtstreeks contact met de opkoper want die stuurde de offertes via de post.
Ik vrees dat je gevogeld bent.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:26 
Nee, Belg.
We hebben ter goeder trouw gehandeld omdat de persoon wiens auto het was al jarenlange trouwe klant was.
Ik hoop tegen het einde van de week dat geld te hebben.
Heb al gedacht om een mail te sturen naar de hoofdzetel maar dat zal wel niet veel uithalen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:28 
Gast schreef:
EN wij hadden zelf rechtstreeks contact met de opkoper want die stuurde de offertes via de post.
Ik vrees dat je gevogeld bent.

Het lijkt inderdaad beter op die manier, maar het ging om "amper" 600 euro.
Volgens mij is die auto naar het buitenland gegaan en is die opkoper iemand waarmee hij af en toe eens zaken mee doet.
In elk geval: ik heb het op papier dat hij ons die 600 euro beloofde.
Dat moet genoeg zijn om iets van bewijs te hebben indien nodig.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:33 
Na een ongeval had de garage onze zwaar beschadigde wagen overgenomen. Wij hadden hun netjes een factuur bezorgd maar hebben 3 maanden op ons geld mogen wachten terwijl wij hun facturen altijd op 14 dagen betaalden. Omdat het ene plezier het andere waard is gaan we nu met onze auto's naar de concurrentie. De service is daar veel beter dan bij de vroegere garage.

Ik vind het niet netjes dat je zo voor je geld moet zagen. Gelukkig heb je mails in handen die bewijzen dat je recht hebt op dat geld. Blijf telefoneren en zagen. Dan zijn ze misschien wat rapper. ;)

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:39 
Gast schreef:
Na een ongeval had de garage onze zwaar beschadigde wagen overgenomen. Wij hadden hun netjes een factuur bezorgd maar hebben 3 maanden op ons geld mogen wachten terwijl wij hun facturen altijd op 14 dagen betaalden. Omdat het ene plezier het andere waard is gaan we nu met onze auto's naar de concurrentie. De service is daar veel beter dan bij de vroegere garage.

Ik vind het niet netjes dat je zo voor je geld moet zagen. Gelukkig heb je mails in handen die bewijzen dat je recht hebt op dat geld. Blijf telefoneren en zagen. Dan zijn ze misschien wat rapper. ;)

Overschot van gelijk, het is ook het laatste goeie woord dat die garage van ons krijgt. ;)

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 14:37 
Auto werd betaald!

:ok:

Hoofdstuk afgesloten.

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur