Het is nu 12 nov 2019 02:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 7 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: onwaardige moeder
BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 15:26 
Gast schreef:
Gast schreef:
@aan treatopstartster: had je nu als titel 'onwaardige moeder' geschreven i.p.v. trut van een moeder, je zou m.i. iets geloofwaardiger overgekomen zijn.
Jouw woordkeuze is zeer ongelukkig gekozen.

Best mogelijk dat de moeder van opstarter een trut is, mijn vader was een egoïstische, alcoholverslaafde, perverse rotzak. Mag het gezegd of moet ik dit ook verbloemen? Doodgaan was eigenlijk het enige nuttige dat hij gedaan heeft.

Nog een chance dat hij dood is, één problem minder. Maar die trut, naam moeder onwaardig, leeft nog en maakt blijkbaar grote sier met andermans geld!

Berichttitel: Re: onwaardige moeder
BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 15:34 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
@aan treatopstartster: had je nu als titel 'onwaardige moeder' geschreven i.p.v. trut van een moeder, je zou m.i. iets geloofwaardiger overgekomen zijn.
Jouw woordkeuze is zeer ongelukkig gekozen.

Best mogelijk dat de moeder van opstarter een trut is, mijn vader was een egoïstische, alcoholverslaafde, perverse rotzak. Mag het gezegd of moet ik dit ook verbloemen? Doodgaan was eigenlijk het enige nuttige dat hij gedaan heeft.

Nog een chance dat hij dood is, één problem minder

Inderdaad, zijn overlijden was zowat de beste dag uit mijn leven. Hoe gaat jouw broer om met het onrecht dat jullie werd aangedaan?

Berichttitel: Re: Trut van een moeder
BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 15:55 
Die is helaas niet zo goed op zijn poten terecht gekomen. Drugs, alcohol.... Ik heb hem nadat hij bij mij weggegaan is maar 3 keer gezien.
Heel spijtig aangezien hij altijd mijn broertje is geweest...

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 16:14 
Lieve schreef:
Die is helaas niet zo goed op zijn poten terecht gekomen. Drugs, alcohol.... Ik heb hem nadat hij bij mij weggegaan is maar 3 keer gezien.
Heel spijtig aangezien hij altijd mijn broertje is geweest...

Ik begrijp dat sommigen in een neerwaartse spiraal terechtkomen, veel hangt af van je draagkracht. Nog even jouw posts herlezen, jij lijkt me een intelligente dame en zoals eerder werd aangehaald mag je trots zijn op waar je nu in het leven staat. Neemt niet weg dat je achterblijft met een hoop onbeantwoorde vragen, gevoelens van onmacht, ... want wie verzacht het leed/onrecht dat een kind werd aangedaan? Niemand die dit ooit goed maken kan ...

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 16:33 
Dank je! Heel leuk te horen!
Ik heb daar vroeger veel mee ingezeten en haar ook, waarschijnlijk te veel, kansen gegeven en een paar om een grootmoeder te zijn voor mijn kindjes. Maar sinds 2j is genoeg genoeg. Het zijn niet alleen mijn gevoelens meer....

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 16:58 
Lieve schreef:
Dank je! Heel leuk te horen!
Ik heb daar vroeger veel mee ingezeten en haar ook, waarschijnlijk te veel, kansen gegeven en een paar om een grootmoeder te zijn voor mijn kindjes. Maar sinds 2j is genoeg genoeg

Je kan iemand krediet geven maar ook daar komt op een gegeven moment een eind aan. Een ambivalente relatie waarbij jij (je kindjes) gebruikt wordt als speelbal kan je best missen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2015 15:42 
Even een update na een afspraak met advocaat gisteren:

Tenzij mijn naam als begunstigde staat in het contract van de verzekering (wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval is, anders zouden we helemaal geen betalingen hebben ontvangen), waren de gelden op onze spaarboekjes dus haar eigendom.
Tegenwoordig is dat dus niet meer.....de bank laat je nu zomaar geen geld afhalen van je kinderen hun boekjes.
dus nu op zoek naar het verzekeringsbedrijf (zal wel gefusioneerd, veranderd van naam...zijn) en het contract van in 1993!

ja watte seg

BerichtGeplaatst: 11 aug 2015 20:01 

LieveM schreef:
Even een update na een afspraak met advocaat gisteren:

Tenzij mijn naam als begunstigde staat in het contract van de verzekering (wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval is, anders zouden we helemaal geen betalingen hebben ontvangen), waren de gelden op onze spaarboekjes dus haar eigendom.
Tegenwoordig is dat dus niet meer.....de bank laat je nu zomaar geen geld afhalen van je kinderen hun boekjes.
dus nu op zoek naar het verzekeringsbedrijf (zal wel gefusioneerd, veranderd van naam...zijn) en het contract van in 1993!

ja watte seg

Vwala, dat was dus één van mijn vragen hé : aan wie werd de vergoeding toegekend ? Als zij de begunstigde was, was dat haar geld. Zoals ik ook al eerder zei : je moet de stukken zien waaruit blijkt aan wie wat werd uitbetaald. Als er aan jullie rechtstreeks werd uitbetaald, dan moest dat geblokkeerd blijven. Nu en ook toen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2015 20:40 
Die betalingen werden aan elk van ons op aparte rekeningen betaald, wat dus zijn vermoeden wekte dat wij ook begunstigden waren. Maar daar kan hij zomaar niet vanuit gaan. Ook al is haar verklaring daar dat zij die clausule was vergeten te melden bij verhuizing van bank en onterecht onze gelden heeft genomen als investering, helaas is het allemaal zo zwart op wit niet.
Goede nieuws is wel als het geld van ons was, dan is er een verjaringstermijn van 30j.
Npg even afwachten op nieuws van de verzekering dus...

BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 14:50 
Even een update voor de geïnteresseerden :
Gisteren, na lang zoeken naar het contract, op consultatie geweest bij de advocaat.
Onze namen staan effectief op het contract en per persoon hoeveel die ontvangt per maand en hoe lang. Voor de kinderen tot eigen inkomen, bij vrouw tot ze sterft.
Dus dwz dat het nu onder een erfenis kwestie valt aangezien zij de nalatenschap van mijn vader van ons heeft genomen om het te investeren en nooit heeft terugbetaald toen die investering is verkocht.
Nu een notaris aanstellen die de vereffening en verdeling bij overlijden zal opzoeken in de registers en dan een juiste berekening maakt (13000€ min 1/4e van de juiste schuld van mijn vader vermeerderd met de opbrengst van het vastgoed vermeerderd met de gerechtelijke intrestkosten berekend vanaf 2007) en daar het gaat om een erfenis is er geen verjaringstermijn .
Dus om en om kijken we naar een gegarandeerd bedrag van minstens 60 000€/kind.

Nu ben ik vorige week te weten gekomen dat ze terug naar Amerika is, ditmaal om een huis te kopen daar...

En nu de grootste zoektocht ooit, mijn broer.....want we moeten met 2 hiervoor zijn.

Pagina 7 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur