Het is nu 12 nov 2019 01:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 5 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trut van een moeder
BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 21:31 
Gast schreef:
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Gast zegt dat ze als kleuter geplaatst werd door verwaarlozing, ik denk dat ze haar moeder nergens dankbaar voor hoeft te zijn...

Ze maakte haar moeder het leven zodanig zuur dat die het niet aankon? Mensen moeten niet zagen over wat ze niet kregen van hun ouders. Leven doe je voor jezelf, en zelf. Zonder te neuten over wat je had willen hebben maar nooit gekregen hebt.

Lieve mag toch gefrustreerd zijn omdat ze een onwaardige moeder had...Ze speelt nu grote jan met het geld dat ook gedeeltelijk aan Lieve toekwam.

Gefrustreerd, oké, maar wat zal een nieuwe rechtszaak daaraan verhelpen? Zal haar moeder haar kleinkinderen dan ineens wel graag zien? Want al zegt ze dat dat haar grootste probleem is met haar moeder, ik geloof dat het geld haar meer zegt dan al de rest, en dat ze in de grond niet anders is dan haar moeder als ze dat als bloedgeld zoekt. Haar moeder kon het niet aan, we gaan haar straffen en zelf amuseer ik me wel met dat geld.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 21:37 
Mijn standpunt is dat geld geld dat je niet zelf verdiende, niet van jou is. Wat van je ouders is en blijft van je ouders tot ze het loodje leggen. Is er nog wat over, dan heb je geluk, krijg je er een deel van ook. Het is niet aan de kinderen om op te eisen wat ze niet zelf hebben verdiend.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 21:42 

Gast schreef:
Mijn standpunt is dat geld geld dat je niet zelf verdiende, niet van jou is. Wat van je ouders is en blijft van je ouders tot ze het loodje leggen. Is er nog wat over, dan heb je geluk, krijg je er een deel van ook. Het is niet aan de kinderen om op te eisen wat ze niet zelf hebben verdiend.

Deze post is zo belachelijk dat die eigenlijk geen reactie waard is.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 21:48 

Carrera schreef:
Gast schreef:

:agree:
Het gaat niet eens over geld dat van de moeder was, maar dat wil die ene gast maar niet snappen hé.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 23:42 
Gast schreef:

In normaal omstandigheden wel, bij Lieve niet omdat haar moeder haar in de steek liet en met vaders geld ging lopen.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2015 23:52 
Carrera schreef:
Gast schreef:
Carrera de 3 jaren voor het overlijden wordt het geld en de goederen gecontroleerd. Hoe kon de keppe van je vader ermee weg?

Ik weet beroepshalve goed genoeg hoe je je onvermogend kan maken hoor. Er wordt just niets gecontroleerd van de 3 jaren voor het overlijden. Tenzij je een gerechtelijke procedure opstart, de rechtbank een boedelnotaris aanstelt en de lijdensweg begint. Wie beweert dat er iets weg is, moet dit kunnen bewijzen. Een advocaat aanstellen. Bankonderzoek laten doen. En bewijzen dat het geld nu nog "ergens" is en er beslag laten op leggen. Wat baat het om te kunnen bewijzen dat er enkele miljoenen weg zijn als je niet weet waar ze nu zijn. Dan heb je in theorie een vordering op de persoon die het geld verduisterde. Een vordering tegen iemand die op papier onvermogend is, en enkel maar een pensioentje trekt, is niets waard. O ja, die vordering kan je verhalen op de erfgenamen (kinderen) als de keppe zelf ook overleden is. Op voorwaarde dat de kinderen zich tegen dan niet zelf onvermogend gemaakt hebben. Enzovoort... Ik heb kopie gevraagd van de verkoopakten van de onroerende goederen. Ik weet dus wat er is ontvangen, maar weet niet waar het geld is. En nog veel belangrijker dan het feit dat het moeilijk is geld te recupereren van iemand die het leep heeft gespeeld, was de gedachte dat onze gemoedsrust ons meer waard was dan een smak geld. Dat die tweede keppe en haar kinderen er geluk mee hebben, mijn 2 broers en ikzelf hebben niets te kort. En wij kunnen onze kinderen recht in de ogen kijken.

Maar soit, het gaat hier over Lieve, niet over mezelf ;)

Mijn ervaring is anders ;)

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 09:58 
Carrera,
De boekjes stonden op onze naam.
Na de rechtzaak zijn deze dan ook terug geblokkeerd en de 30000 euro dat ik nog heb gekregen op mijn 18e is omdat de verzekeringsmaatschappij ons constant uitbetaalde tot meerjaardigheid. Zij krijgt haar maandelijkse gelden van 800euro nog tot ze sterft.
Ze is vrijgesproken voor verduistering aangezien ze verteld heeft dat het een investering voor ons geld is. Hoewel het huis op haar naam alleen stond. Staat allemaal in het vonnis. Bij vrijspraak staat echter wel dat dit niet wil zeggen dat haar burgerlijke plicht hierbij in het niets gaat. En al die zaken is mijn advocaat nu aan het uitzoeken .
De reden waarom ik tot nu gewacht heb is omdat een familie lid langs mijn vaders kant onlangs heeft gezegd dat als dat huis verkocht werd, zij dit aan ons moet terugbetalen. Tot dan heb ik haar steeds geloofd als ze zei dat ze het recht had om ons geld te nemen en na aftrek van mijn vaders schuld en kosten aan het huis etc er toch niets van overbleef.
En toen heb ik dus ook ontdekt dat zij dat huis had aangekocht met kosten inbegrepen voor 30000euro, dus tel maar uit dat zij er zelf maar 4000 heeft ingestoken. En nu leeft zij met de volle 180000.
En aan gast, ik start geen nieuwe rechtzaak, maar als blijkt dat zij MIJN gelden (kwamen van mijn spaarboekje) terug moet geven (of dit nou de initiële investering is of de gehele opbrengst), dan volstaat een ingebrekestelling om de terugbetaling te eisen. Als ze dan nog geen gevolg geeft, komt er een deurwaarder.
En als antwoord op het punt of ik zo wil liefde afdwingen, alstublieft, dat is zelfs te stom voor een reactie.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:01 
En by the way, ik ben ook geld gaan verdienen sinds ik 15 was. Die gelden heeft ze ook ferm in haar eigen zak gestoken!
Dus ik wil haar geld niet krijgen, ik wil het mijne terug.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:16 
Emmeke schreef:
Carrera schreef:
Gast schreef:

Het gaat niet eens over geld dat van de moeder was, maar dat wil die ene gast maar niet snappen hé.

Kinderen worden geboren zonder geld - die hebben geen geld en geen bezit en niets te claimen.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:31 
Lieve schreef:
En by the way, ik ben ook geld gaan verdienen sinds ik 15 was. Die gelden heeft ze ook ferm in haar eigen zak gestoken!
Dus ik wil haar geld niet krijgen, ik wil het mijne terug.

Je zal op je vijftiende wel meer gekost hebben aan je moeder dan het geld dat je zelf verdiende; misschien moet jij haar nog geld terug. Of de maatschappij die de instelling voor jou betaalde. Als je het dan toch even netjes af wil wegen... Je staat waar je nu staat, niet in het verleden. Dat kan je niet wijzigen door nu wat rechtszaken aan te spannen. Integendeel, je rekt het daarmee alleen nog langer uit.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:38 
By the way, wij hebben niet eens spaarboekjes op naam van de kinderen geregeld. Ze zullen krijgen wat we zelf kunnen missen en de rest moeten ze zelf maar zien bijeen te sparen. Op hun rekening staat niet meer dan dat. En met de vakantiejobkes die ze doen, halen ze geen 30.000 euro samen. Dat kan niet door jou alleen verdiend zijn door jobkes te doen tussen je 15de en je 18de (als je meteen het huis verlaten hebt zodra dat kon).Ik ken geen enkele student die op 4 jaar tij 30.000 euro verdient als jobstudent...
Als er meer geld op jouw rekening stond, dan was dat niet van jezelf afkomstig. Hou op met weegschaal spelen en begin te leven...

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:43 
Gast schreef:
By the way, wij hebben niet eens spaarboekjes op naam van de kinderen geregeld. Ze zullen krijgen wat we zelf kunnen missen en de rest moeten ze zelf maar zien bijeen te sparen. Op hun rekening staat niet meer dan dat. En met de vakantiejobkes die ze doen, halen ze geen 30.000 euro samen. Dat kan niet door jou alleen verdiend zijn door jobkes te doen tussen je 15de en je 18de (als je meteen het huis verlaten hebt zodra dat kon).Ik ken geen enkele student die op 4 jaar tij 30.000 euro verdient als jobstudent...
Als er meer geld op jouw rekening stond, dan was dat niet van jezelf afkomstig. Hou op met weegschaal spelen en begin te leven...

Wow, ben ik blij dat JIJ mijn moeder niet bent, djezes!
Sedert wanneer moeten wij onze 'opvoeding' terugbetalen?
Wat een aimabel mensje ben jij zeg :roll:

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 10:53 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Carrera schreef:

Kinderen worden geboren zonder geld - die hebben geen geld en geen bezit en niets te claimen.

Iémand is uit de boeken van Charles Dickens ontsnapt en op HM terechtgekomen. ;)

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 11:02 
Gast schreef:

Amaai, moet ik hier even nog maar eens spellen?

HET ZIJN VERZEKERINGSGELDEN DIE WIJ SINDS HET DODELIJK WERKONGEVAL VAN MIJN VADER HEBBEN GEKREGEN!!!

En ik heb er niet om gevraagd om geplaatst te worden dus sorry dat de maatschappij mij heeft moeten onderhouden, Maar vergeet wel niet dat ik nog geen enkele dag heb gestempeld in tegenstelling tot velen die wel door hun ouders zijn opgevoed en onderhouden

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015 11:07 
Jij wil dus geld voor ongeval dat je niet eens zelf had? Is dergelijke schadevergoeding niet in de eerste plaats bedoeld voor de volwassenen die daarna verder moeten? Als jouw man verongelukt, en je er zelf alleen voor komt te staan, voor wie is dat geld dan in de eerste plaats? Voor je schatten van kinderen die zich meteen miljonair wanen en hun moeder niet meer zien staan? Of voor jou, in de hoop dat je het daarmee iets beter alleen zal kunnen redden? Je hebt geen greintje respect voor de vrouw die het na de dood van je vader alleen moest zien te redden en het niet alleen aankon. Die het geld dat er was gebruikt heeft om haar leven weer op de sporen te krijgen. Je wil dat geld gewoon voor jezelf. Want jij bent het dutske van de familie? Je bent geen haar beter dan je moeder, het draait voor jou misschien nog meer om geld...

Pagina 5 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur