Het is nu 17 jul 2018 02:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 6 van 6 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aanschaf hond?
BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 18:31 
Mien schreef:
Asielmedewerker schreef:
Mien schreef:
Het is daarvoor niet altijd je eigen fout, mijn kat was amper 5 maanden toen die al zwanger was

Ik vind dit wel, je houdt je kat binnen tot NA de sterilisatie/castratie. Terzijde: een dier is drachtig, niet zwanger.

Tja, als er hier een zwanger vondelingetje komt aanwaaien kan je mij moeilijk iets verwijten hé. ik heb de kitten allemaal een goeie thuis kunnen geven en daarna is madam onmiddellijk gesteriliseerd net zoals mijn andere 5 katten.

Dan had je iets duidelijker moeten zijn in je post en zeggen dat het om een zwerf-/gedumpt katje ging.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 18:32 
Het moet weer met geuren en kleuren of ze verstaan het niet. :rofl: :rofl: :rofl:

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 18:38 
Mien schreef:
Gast schreef:
Mien schreef:
Het is daarvoor niet altijd je eigen fout, mijn kat was amper 5 maanden toen die al zwanger was. Normaal gezien is er maar sterilisatie vanaf 6 maanden, nu willen ze dit allemaal veel vroeger hebben maar gezond is het niet, mijn zoon zijn kat is er van gestorven door veel te vroeg te steriliseren.

Hoe vroeger de sterilisatie, hoe minder kans op tumoren.

Ja, en kansen op verlamming zoals bij mijn zoon, de narcose is echt niet goed voor zo'n jonge diertjes, hun dierenarts weigert dan ook voor 6 maanden te steriliseren/castreren.

Kittens krijgen een licht roesje, geen echte verdoving. Hopelijk beseft die dierenarts ook, dat hij door eerder steriliseren, tientallen ongelukkige/ongewenste kittens had kunnen voorkomen. De asielen zitten overvol waardoor oudere dieren amper kans krijgen op adoptie.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 18:40 
Gast schreef:
Het moet weer met geuren en kleuren of ze verstaan het niet. :rofl: :rofl: :rofl:

Als je spreekt over MIJN kat, dan ga ik ervan uit dat het jouw eigen kat is. Toch? ;)

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 18:48 

Mien schreef:
Tja kijk, wij hadden hier in de achtertuin een vondelingetje en hebben dit met veel liefde binnen genomen. Zoals al mijn katten gingen wij die ook laten steriliseren maar ondanks ze nog maar 5 maanden was, was ze al zwanger en te laat om te aborteren. En een kat hou je niet zomaar binnen hé.

Tja, jullie geheugen is heel selectief blijkbaar... Ongelooflijk hoe jullie soms insinuaties als waar aannemen en later aanhalen als de waarheid, en dingen die effectief gezegd zijn compleet kunnen negeren. Dat moet toch een gave zijn :? ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 23:31 
Gast schreef:
Mien schreef:
Het is daarvoor niet altijd je eigen fout, mijn kat was amper 5 maanden toen die al zwanger was. Normaal gezien is er maar sterilisatie vanaf 6 maanden, nu willen ze dit allemaal veel vroeger hebben maar gezond is het niet, mijn zoon zijn kat is er van gestorven door veel te vroeg te steriliseren.

Maar hoe groter de kans op urinewegproblemen en angststoornissen - bij katers toch. En ik heb een vroeg gecastreerde asielkat in huis die effectief angstig gedrag vertoont (gelukkig heeft hij een zeer zacht karakter, of dat zou nogal miserie geven). Hij plast ook moeilijk. Ik ben bang dat die niet oud zal worden door nierfalen. Ik vraag me af wie kittens castreert in zo'n asielen? Dierenartsen in opleiding, aan de lopende band? Heb eerlijk gezegd geen goed gevoel bij wat de recente wetgeving verplicht...

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 23:34 
Asielmedewerker schreef:
Kittens krijgen een licht roesje, geen echte verdoving. Hopelijk beseft die dierenarts ook, dat hij door eerder steriliseren, tientallen ongelukkige/ongewenste kittens had kunnen voorkomen. De asielen zitten overvol waardoor oudere dieren amper kans krijgen op adoptie.

Asielen maken katten gewoon om zeep. Dat is mijn mening. Worden gerund door aandachtszoekende groentjes die beestjes belangrijker vinden dan mensen en er voor de rest geen sikkepit verstand van hebben.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2016 23:37 
Mien schreef:
Gast schreef:
Mien schreef:

Ja, en kansen op verlamming zoals bij mijn zoon, de narcose is echt niet goed voor zo'n jonge diertjes, hun dierenarts weigert dan ook voor 6 maanden te steriliseren/castreren.

De mijne is er ook niet voor gewonnen en wou onze kattinnetjes pas vanaf 5 maanden steriliseren.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 00:46 

Gast schreef:
De mijne is er ook niet voor gewonnen en wou onze kattinnetjes pas vanaf 5 maanden steriliseren.

Zo moet het ook zijn. :ok:

BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 18:44 

Ik weet niet wie er hier gelijk heeft wat de leeftijd van steriliseren betreft.

Ik snap wel dat je tot de ouderdom van zes maanden wil wachten, no prob wanneer je je kat binnen kan houden.
Maar ik snap wel dat de asielen iets moeten doen. Het aantal katten/zwerfkatten die daar binnenkomen is onvoorstelbaar in sommige regio's. Daar is wachten tot zes maanden geen optie. Het is dat of meteen spuiten vrees ik.

En dat asielen enkel en alleen gerund worden door aandachtszoekende groetjes is toch een beetje kort door de bocht. Niiet? :D

BerichtGeplaatst: 30 dec 2016 12:36 
Gast schreef:
Gast schreef:
Die mensen waren op reis toen 'het' gebeurde terwijl haar moeder op de beide honden paste. Ze had de stoeipartij te laat opgemerkt. Het 'kwaad' was geschied, kan gebeuren hé..

Als je een greintje verstand hebt, laat je dit niet gebeuren. De eigenaar van de hond wist niet dat haar teef loops was?? Lompe mensen. Pups worden voor een appel en een ei te koop aangeboden op Kapaza/Tweedehands, ongeplande nesten.

Kan het een beetje beschaafder a.u.b.?

BerichtGeplaatst: 30 dec 2016 15:42 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
Die mensen waren op reis toen 'het' gebeurde terwijl haar moeder op de beide honden paste. Ze had de stoeipartij te laat opgemerkt. Het 'kwaad' was geschied, kan gebeuren hé..

Als je een greintje verstand hebt, laat je dit niet gebeuren. De eigenaar van de hond wist niet dat haar teef loops was?? Lompe mensen. Pups worden voor een appel en een ei te koop aangeboden op Kapaza/Tweedehands, ongeplande nesten.

Kan het een beetje beschaafder a.u.b.?

Neen. Kwetst de realiteit? Stoeipartij ... :roll: :roll:

BerichtGeplaatst: 30 dec 2016 15:54 

Toen ik vorig jaar geopereerd werd, is mijn teefje een tijdje bij een vriendin gaan logeren en daarna naar het hondenpension van een vriendin gegaan. Ze is ook loops geworden in dat pension, ik had er ook geen idee van. Die vriendin heeft serieus gevloekt op mij zenne! Maar ze verstond het wel dat ik haar niet bewust opgezadeld had met een loopse teef :D . Ik heb haar daarna speciaal om die reden laten steriliseren voordat ze er dit jaar terug naartoe ging, en dat werd wel geapprecieerd :mrgreen: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 dec 2016 23:39 
Salgado schreef:
Ik weet niet wie er hier gelijk heeft wat de leeftijd van steriliseren betreft.

Ik snap wel dat je tot de ouderdom van zes maanden wil wachten, no prob wanneer je je kat binnen kan houden.
Maar ik snap wel dat de asielen iets moeten doen. Het aantal katten/zwerfkatten die daar binnenkomen is onvoorstelbaar in sommige regio's. Daar is wachten tot zes maanden geen optie. Het is dat of meteen spuiten vrees ik.

En dat asielen enkel en alleen gerund worden door aandachtszoekende groetjes is toch een beetje kort door de bocht. Niiet? :D

Een vriendin van mijn zus is dierenarts en die heeft haar aangeraden om haar kattinnetje rond de 6 maanden pas te laten steriliseren. Ze staat niet achter het 'vroeg sterilisatie beleid' dat momenteel wordt opgedrongen. Geeft later gegarandeerd incontinentieproblemen volgens haar. Ik vraag me af welke lobbygroepen achter de huidige wetgeving zitten want die dringen eender wie nu een kitten in huis neemt de miserie op van een incontinente kat... Plezant is anders. Over een paar jaar zien we een massale golf van gedumpte, volwassen katten, omdat ze in de zetel plassen. Verschuift het dumpprobleem dus alleen naar later.

Pagina 6 van 6 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]