Het is nu 23 okt 2018 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: hoe een boxer opvoeden
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 16:02 
Wij hebben een boxer in huis genomen (uit medelijden) omdat de buurjongen zijn hond niet meer moest hebben en naar het asiel wou brengen. Een heel lief beestje, maar hij bijt alles kapot.
Ligt er iets op tafel en we zijn weg dan is het kapot.
Hij plast ook makkelijk in huis als we er niet zijn, maar dat ligt volgens mij aan zijn opvoeding.
Het beest is zo'n 6 maanden uit.

Naar een asiel brengen of wegdoen is uitgesloten.

Weet er iemand hoe we aan zo'n opvoeding beginnen?
Ik ga me zeker in een hondenschool informeren, maar wat kunnen we verder nog doen?

Alle tips (klein en groot) zijn welkom.

Berichttitel: Re: hoe een boxer opvoeden
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 16:18 
een tik op zijn snuit als hij iets kapot bijt en met zijn neus door zijn plas wrijven.
Zal rap gedaan zijn.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 16:20 

Geef hem misschien genoeg afleiding zodat hij niet op jullie spullen gaat bijten? Zo'n speeltje met hondenkoekjes in houdt sommige honden heel lang bezig. Probeer er ook voor te zorgen dat hij zijn energie kwijt kan wanneer jullie er zijn: ga er genoeg mee wandelen, spelen en rond crossen in de tuin,...
Maar waar ik eigenlijk mee zou beginnen, is hem opsluiten in een bench of kamer waar hij geen kwaad kan doen wanneer jullie er niet zijn. Dat moet je natuurlijk geen hele dag doen en beginnen met korte periodes. Na verloop van tijd kan je die bench waarschijnlijk zelfs openlaten en gaat hij er uit zichzelf in liggen omdat dat zijn rustige plekje is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 16:24 
Met belonen kan je alles bereiken. Ga met de hond buiten. Doet die een plasje. Geef hem een koekje, wrijf hem eens over zijn bolletje en zeg flink.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 17:06 
Emmeke schreef:
Geef hem misschien genoeg afleiding zodat hij niet op jullie spullen gaat bijten? Zo'n speeltje met hondenkoekjes in houdt sommige honden heel lang bezig. Probeer er ook voor te zorgen dat hij zijn energie kwijt kan wanneer jullie er zijn: ga er genoeg mee wandelen, spelen en rond crossen in de tuin,...
Maar waar ik eigenlijk mee zou beginnen, is hem opsluiten in een bench of kamer waar hij geen kwaad kan doen wanneer jullie er niet zijn. Dat moet je natuurlijk geen hele dag doen en beginnen met korte periodes. Na verloop van tijd kan je die bench waarschijnlijk zelfs openlaten en gaat hij er uit zichzelf in liggen omdat dat zijn rustige plekje is.

Is leuk voor de hond, maar heel je vloer is ondergekwijld als ze daarmee spelen: overal worden er immers koekjes opgelikt.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 23:28 
Gast schreef:
Wij hebben een boxer in huis genomen (uit medelijden) omdat de buurjongen zijn hond niet meer moest hebben en naar het asiel wou brengen. Een heel lief beestje, maar hij bijt alles kapot.
Hij plast ook makkelijk in huis als we er niet zijn, maar dat ligt volgens mij aan zijn opvoeding.

Zou psychologische bijstand voor de hond hier aanvaardbaar zijn ? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 23:50 
Carrera schreef:
Gast schreef:

Zou psychologische bijstand voor de hond hier aanvaardbaar zijn ? :mrgreen:

Een heel schooljaar zelfs :rofl:

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 08:59 

Guest schreef:
Wij hebben een boxer in huis genomen (uit medelijden) omdat de buurjongen zijn hond niet meer moest hebben en naar het asiel wou brengen. Een heel lief beestje, maar hij bijt alles kapot. Ligt er iets op tafel en we zijn weg dan is het kapot.

Tot daar het lief :roll:

Guest schreef:

Echt lief... onvoorstelbaar hoe schattig hondenpis is...

Guest schreef:

Naar een asiel brengen of wegdoen is uitgesloten.

Gewoon afmaken en de grond in - zo'n beest is toch naar de kloten en het gaat je alleen frustratie opbrengen en geld kosten.

Just because you're offended doesn't mean you're right (R. Gervais)

Privacy is het recht op het vermoeden van onschuld (@MichaelVanPeel)
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 17:14 
:roll:

BerichtGeplaatst: 17 mei 2012 17:57 
Gast schreef:
:roll:

x2

BerichtGeplaatst: 19 mei 2012 23:40 
Ondertussen zijn we zo'n twee maanden verder en hebben we een heel speelse hond. Na het gebruiken van een bench was het in huis plassen snel gedaan. We gaan er veel mee wandelen want zo'n beest heeft hopen energie.

Ik ben blij dat we op onze tanden gebeten hebben en de raad van Foo (die ik vandaag pas gelezen heb) niet opgevolgd hebben ;)

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]