Het is nu 14 aug 2018 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: vlooien
BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 19:29 
vanaf welk gewicht of leeftijd kan je een puppie behandelen tegen vlooien?

Berichttitel: Re: vlooien
BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 19:48 
Ik vrees dat je puppie er nu last van heeft. Als je biokill (tegen vliegen,mieren,... te koop bij aveve) in huis hebt bestuif dan hiermee zijn mandje en zijn vacht. Is een onschadelijk middel. Dat in combinatie met wat look in het drinken of eten en het probleem is vlug verholpen. Ik heb zo onze kippen en het kippenhok behandeld. En dat was echt :ok: . De vrouw van de winkel behandelt zelf zo al jaren haar hond en kippen. Volgens haar heb je dan nooit problemen als je dat geregeld doet.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 20:08 
Bij een kitten heb je iets om over de pels te vernevelen tot ze 8 weken oud zijn en minstens 1 kilo wegen. Daarna kan je een pipetje geven in de nek. Ik gebruik Frontline Combo omdat dit er ook voor zorgt dat de eitjes die nog door de vlooien worden gelegd, steriel zijn en dus na verloop van tijd geen nieuwe larven en vlooien geven. Bleek de vorige keer ineens alleen op voorschrift van een dierenarts te kunnen, maar ik heb het toch nog meegekregen. Die dierenartsen willen precies overal munt uit slaan, zelfs uit iets wat je zelf kan behandelen... sterke lobbygroep zeker?

BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 20:12 
Gast schreef:
Ik vrees dat je puppie er nu last van heeft. Als je biokill (tegen vliegen,mieren,... te koop bij aveve) in huis hebt bestuif dan hiermee zijn mandje en zijn vacht. Is een onschadelijk middel. Dat in combinatie met wat look in het drinken of eten en het probleem is vlug verholpen. Ik heb zo onze kippen en het kippenhok behandeld. En dat was echt :ok: . De vrouw van de winkel behandelt zelf zo al jaren haar hond en kippen. Volgens haar heb je dan nooit problemen als je dat geregeld doet.

Kan je naar het schijnt gebruiken voor honden, maar niet voor katten. Zit permethrine in en daar zouden katten niet tegen kunnen.

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]