Het is nu 23 okt 2018 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Kat is verhuisd!
BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 12:17 
Weten jullie hoelang een kat moet binnenblijven na een verhuis?
Ik dacht drie weken, maar vind dat precies een beetje lang.

Berichttitel: Re: Kat is verhuisd!
BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 12:22 

Gast schreef:

Normaal gezien is dat 2 weken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 12:25 

Emmeke schreef:
Gast schreef:

Normaal gezien is dat 2 weken.

Ik dacht 4 weken ( zie kattenplaza.nl)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 12:26 
Hoe lang moet ik de kat binnenhouden na een verhuizing?

Dat hangt helemaal van de kat af. Is de kat snel aan het nieuwe huis gewend en beweegt hij zich helemaal ontspannen, dan is het na een week of vier wel te proberen. Het is wel verstandig om de kat een halsbandje met elastiek en een naamplaatje of -kokertje om te doen. Als u op een vaste tijd eten geeft, kunt u het beste de kat in het begin loslaten vlak voor het eten en er zelf bijblijven. Zolang de kat in het nieuwe huis nog schrikachtig reageert, is het verstandig hem niet buiten te laten.

http://www.waalwijk.dierenbescherming.nl/dekat

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 13:46 
Na onze verhuis, is kat 1 al na 2 dagen naar buiten getrokken. Dat beest kwam hier binnen, heeft eens goed rondgekeken en voelde zich thuis. Nu, 3 jaar later is ze hier nog altijd keizerin. Kat 2 had het veel moeilijker. Die is een week of 6 binnen gebleven, maar voelde zich nog niet thuis. Dan beginnen buiten laten, maar beterde niet. Nog een paar maand later is mijn dochter geboren en was het hek helemaal van de dam. Hij begon overal te sproeien (was gecastreerd). Geprobeerd met antidepressiva (na alle medische oorzaken te hebben uitgesloten), maar hielp niet. Uiteindelijk moeten laten inslapen.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 15:23 
Bedankt dames, het zal dan een grote veertien dagen (of een kleine drie weken) worden ;)

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 20:01 
Hier gingen ze na een dikke week al buiten - op het moment dat ze het huis gewoon leken, wisten waar eten en kattenbak stond. Gewoon de eerste keren in de buurt blijven en de kat buiten laten als ze honger heeft, zodat je haar meteen weer binnen kan roepen. Dan gaat ze de eerste keren niet te ver weg.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 20:16 

Da's een beetje afhankelijk van kat tot kat denk ik. Onze Frulle kwam van het asiel als kitten en is altijd een schuw beestje geweest. Zij bleef sowieso een dikke 3 weken binnen want het zag er naar uit dat dat nodig was. Pruts daarentegen, een vondeling die hier is blijven hangen, is amper een week binnen gebleven. Die besefte wel dat hij het hier goed ging hebben en keerde vlotjes terug.
Een kat die zijn volk gewend is en mee verhuisd is natuurlijk nog iets anders. Wij hebben onze katten van nu pas in huis gehaald toen we hier woonden. Diegene die mee verhuisd zijn, zijn verdwenen. Ik weet niet of dat iets met de verhuis te maken heeft of niet...

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 20:44 
Loverke schreef:
Da's een beetje afhankelijk van kat tot kat denk ik. Onze Frulle kwam van het asiel als kitten en is altijd een schuw beestje geweest. Zij bleef sowieso een dikke 3 weken binnen want het zag er naar uit dat dat nodig was. Pruts daarentegen, een vondeling die hier is blijven hangen, is amper een week binnen gebleven. Die besefte wel dat hij het hier goed ging hebben en keerde vlotjes terug.
Een kat die zijn volk gewend is en mee verhuisd is natuurlijk nog iets anders. Wij hebben onze katten van nu pas in huis gehaald toen we hier woonden. Diegene die mee verhuisd zijn, zijn verdwenen. Ik weet niet of dat iets met de verhuis te maken heeft of niet...

verhuist!

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 21:15 
Moest verhuisde zijn ...

BerichtGeplaatst: 23 jan 2013 21:19 

Wij zijn verhuisd in oktober maar wij waren hier al aan het werk van augustus. Alle dagen namen wij 1 kat mee om te wennen aan het huis en tegen de tijd dat we verhuisden waren ze het hier al gewoon. Ik vond het voor mij een geluk dat het net koud werd want dan gingen mijn katten niet buiten. Maakt dat ze hier een maand of 5 hebben binnen gezeten. Sommigen gingen sporadisch eens buiten maar hoop en al voor een paar minuten en alleen in onze hof.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]