Het is nu 16 aug 2018 04:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 3 van 3 [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zoekt iemand een leuke thuis voor een kitten?
BerichtGeplaatst: 18 aug 2015 14:00 
Gast schreef:

Hoezo, geheel onverwacht? Hou gewoon je kat binnen zolang ze niet gesteriliseerd/ gecastreerd is! Het kan al vanaf 8 weken. Op 8 weken kunnen ze nog niet zwanger zijn hoor.

Ik vind het allemaal maar slappe excuses, een "onverwacht" nestje, en dan eten en een nest geven "maar wel een goede thuis zoeken" wat zijn we vredelievend en goed bezig. En dan gratis en ongesteriliseerd weggeven natuurlijk, en het verhaal kan met wat tegenslag opnieuw beginnen.

Als iedereen toch eens gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt he. .

:agree:

BerichtGeplaatst: 18 aug 2015 14:04 

Dat 'geheel onverwacht een nestje', dat zou idd niet mogen. Wanneer je een kattin in huis hebt die niet gesteriliseerd is, is dat eigenlijk gewoon wachten op een nestje, gepland dus!
Niet gesteriliseerde kittens weggeven, vind ik dat wel moet kunnen als de nieuwe eigenaar daar expliciet om vraagt, dat is de verantwoordelijkheid van de nieuwe eigenaar dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 aug 2015 14:14 
Emmeke schreef:
Dat 'geheel onverwacht een nestje', dat zou idd niet mogen. Wanneer je een kattin in huis hebt die niet gesteriliseerd is, is dat eigenlijk gewoon wachten op een nestje, gepland dus!
Niet gesteriliseerde kittens weggeven, vind ik dat wel moet kunnen als de nieuwe eigenaar daar expliciet om vraagt, dat is de verantwoordelijkheid van de nieuwe eigenaar dan.

Je zou dan wel de zekerheid moeten hebben dat de nieuwe eigenaar het kitten laat steriliseren/castreren, daar wringt het schoentje. Anders is het zoals nu dweilen met de kraan open.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2015 18:36 
Mien schreef:
Ja, dat is zeker, al onze katten trouwens. Er zijn al dieren genoeg, er moeten er geen meer bij komen vind ik.

:ok: inderdaad

BerichtGeplaatst: 22 aug 2015 23:51 
Gast schreef:
Gast schreef:
En jawel, dat bestaat wel nog. Bij mensen die een nestje hebben en de katjes een goede thuis wil geven maar daar niets voor vragen ook al hebben ze weken zelf de voeding en kattenbakvulling bekostigd.
Integenstelling tot broodfokkers die veel geld vragen voor een hondje dat doodziek is en na een maand dood gaat. Maar wel in orde zijn met paspoort en chip....
Logica?

En hoe komen die mensen dan aan een nestje met katjes? Waarom diegenen die een kat in huis halen niet gewoon hun verantwoordelijkheid opnemen en het simpelweg laten steriliseren, het zou zoveel beestjes een hoop ellende besparen. Het kost toch geen fortuin. En anders, haal dan gewoon geen dier in huis.

Een goede thuis geven, mijn voeten ja :curse: .

Ik heb toch liever een kitten uit zo'n nestje dan een kitten van mensen die raskatten fokken en er nog rijk mee willen worden ook. Gegarandeerd types die in een sociale woning zitten en op de ziekenkas leven. Maar van katten fokken hebben ze wel verstand? Ik geloof daar niet in. Je ziet op zo'n fora wat passeren over katten met afwijkingen en erfelijke problemen, over kittens die half dood geboren worden en met heel veel liefde worden flesjes krijgen om toch die paar honderd euro die ze ervoor kunnen krijgen niet te missen. Die katten opsluiten in rennen en hun dieren zouden opereren alsof het mensen zijn. Diervriendelijk is voor mij echt wel iets anders. Ik houd me niet aan wetten die niet diervriendelijk zijn en duidelijk door lobby's met andere belangen werden afgedwongen.

Pagina 3 van 3 [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]