Het is nu 22 okt 2018 10:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 6 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aanschaf hond?
BerichtGeplaatst: 23 dec 2016 11:09 

Citaat:
Haha, grappig, ik was ook een kattenmens.
Maar indien ik de madam wou moest ik de hond erbij nemen, dat had ik snel begrepen :)

Na mijn knop om te draaien was mijn liefde voor de hond plots groot genoeg. Al zou ik zelf een kat nemen moest ik alleen zijn denk ik, zeker geen hond, daarvoor ben ik teveel op mijn vrijheid gesteld.
Een kat is toch nog steeds makkelijker is dan een hond. Een kat kan je makkelijker alleen laten vind ik. Die zijn veel zelfstandiger.

De kost is iets dat veel mensen idd vergeten. Zeker zo een grote hond eet serieus wat budget op per maand. Het cijfert snel.

Zo was mijn man gewend aan honden bij zijn zus naast de deur. Katten? Neen man, zag hij niet zitten. Daar had je niets aan, die klauwen en diens meer.
Tot we hier de eerste kat in huis hadden. Nu is hij totaal en volledig verhangen aan katten. In ons bijna 40 jaar getrouwd zijn hebben we er 10 in totaal gehad waarvan nu nog drie van resten. Twee nog van in onze vorige woonplaats. Toen we hier 20 jaar terug kwamen wonen had ik gezworen dat ik geen enkel beest meer wou hebben. Het zijn dus 8 katten, vissen, vogels en kippen geworden. Het grote voordeel van een hond is dat je hem quasi overal kan meenemen, op een wandeling, naar restaurants (niet allemaal weet ik). Was het niet dat je met een hond tegen heug en meug buiten moet, zijn kakjes (waar ik echt een grondige hekel aan heb) moest opruimen, had ik dat ook al lang gehad! :D buiten het feit dus dat die blaffen en daarom dat ik een kleine zou verkiezen daar waar mijn man dan uiteindelijk voor een hele grote zou gaan.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2016 12:14 
Mijn man moest ook niets weten van katten. Die waren wild, niet aanhankelijk en onbetrouwbaar. Hij had thuis altijd wel een klein hondje in huis. Maar daar was ook altijd wel iemand aanwezig. Ik had van jongs af aan altijd wel een kat in huis en dat was ook het enige dier dat ik te combineren zag met twee fulltime werkende mensen. Op een bepaald moment kwam er dus een kat in huis. We hebben er op dit moment zelfs drie rondlopen (een asielkat, een kat die als chaperonne voor dat geschifte beest in huis werd gehaald en een gevonden kitten dat ik van het geweld van een klasgenootje van een van mijn kinderen heb gered). En de man die van geen kat moest weten, is intussen compleet aan die beesten verkocht ;)

BerichtGeplaatst: 23 dec 2016 12:23 

Gast schreef:
Mijn man moest ook niets weten van katten. Die waren wild, niet aanhankelijk en onbetrouwbaar. Hij had thuis altijd wel een klein hondje in huis. Maar daar was ook altijd wel iemand aanwezig. Ik had van jongs af aan altijd wel een kat in huis en dat was ook het enige dier dat ik te combineren zag met twee fulltime werkende mensen. Op een bepaald moment kwam er dus een kat in huis. We hebben er op dit moment zelfs drie rondlopen (een asielkat, een kat die als chaperonne voor dat geschifte beest in huis werd gehaald en een gevonden kitten dat ik van het geweld van een klasgenootje van een van mijn kinderen heb gered). En de man die van geen kat moest weten, is intussen compleet aan die beesten verkocht ;)

Ik kan dat geloven. De man van mijn vriendin (een ander dan Mientjen) was ook zo tegen katten. Dat is nu de grootste kattenvriend die je je kan voorstellen. In het begin wou hij ze zelfs nog niet bekijken, geen eten geven, niets wou hij doen. Ze hebben de kat na een jaar of drie wegens ernstige ziekte moeten afgeven, hij heeft het hardst gehuild van allemaal. Zo kan het omslaan. Mensen vergissen zich geweldig in katten. Ze zijn even aanhankelijk als een hond, ze tonen het anders. Maar je krijgt er zeker zo veel vriendschap van.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2016 13:24 
Veel liever een kat! Zijn heel onafhankelijk! Een hond is vlug een blok aan je been of een sukkelaar als je uit werken gaat.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2016 23:34 
Wij hebben een grote tuin en een grote actieve hond waar die kan rennen en ravotten. Hij doet uit zichzelf zijn behoefte in een uihoek van de tuin en zo hebben wij nooit geen kuiswerk en blijft de gazon mooi. Wij gaan 2 keer per week naar de hondenschool. De poort staat hier altijd open en onze hond gaat daar alleen niet door. Als we een uitstap maken en het is mogelijk nemen we onze hond mee. Anders blijft die gewoon een dagje thuis en ligt hij voor de raam te wachten tot we terug zijn. Onze hond krijgt nooit eten als we zelf eten en zit nooit te bedelen of te kwijlen naast de tafel. Als de opvoeding van een hond goed is, is die zo gemakkelijk als een kat.

Geen idee hoeveel de voeding juist kost maar dat zal wel redelijk wat zijn daar die enkel vers vlees eet en 's avonds dagelijks een stukje fruit. Ieder jaar rond deze periode gaan we met hem naar de veearts voor de inentingen en dan brengen we altijd nog andere medicatie mee voor als we het nodig zouden hebben. Dat kost toch iets van tussen de 150 en 200 €.

Het jammere aan een hond vind ik dat vele rashonden rond de 10 jaar sterven. Velen hebben, zoals iemand al schreef, problemen met de heupen.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 15:16 

En? Hondje gekocht of niet?

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 15:58 
Gast schreef:
Wat zouden jullie doen?
Ik ken iemand die een nestje Golden Retriever puppy's heeft en ik heb de gelegenheid om er mij eentje aan te schaffen. Ik vind dit de mooiste en liefste honden die er bestaan.
Echter, ik heb nog nooit een hond gehad, wel altijd poezen.
Ik heb al veel sites gelezen over opvoeden van puppy's, er is een hondenschool vlakbij, er staat mij zo te lezen heel veel werk te wachten.
Ik heb nog niets gekocht, geen bench/mand/eten/halsband enz, niets.

Vrijdagavond ga ik eens naar de puppy's kijken, er zijn er nog drie over. Het is een toevallig nestje bij particulieren, wat al goed is vind ik.
Ik ben ook niet meer van de jongste en vrees een beetje dat dit misschien een te grote hond voor mij is.
Zitten er hier hondenliefhebbers/kenners die mij raad kunnen geven?

Er zijn vrienden die mij eerder een Amerikaanse Cocker Spaniel aanraden omdat die kleiner zijn.
Ik weet het echt niet meer en hoor graag jullie mening eens.
Dank je.

Ik ben dus vrijdagavond naar de negen(!) hondjes gaan kijken: super schattige puppy's met een lieve mama en papa. Al mijn twijfels zijn nu weggenomen: de mama is nog groter dan in mijn gedachten, dus eigenlijk veel te groot voor mij en de plaats die ik (niet) heb. Volgens de mevrouw is de mama nog een 'kleine' hond, er zijn nog grotere exemplaren. Ola!
De mevrouw begreep mijn twijfels en zei zelf dat zo'n hond in feite een familiehond is, een beest dat moet kunnen ravotten, net als kinderen. Mijn leeftijd speelt ook een rol en ook het feit dat ik veel uithuizig ben en dus de hond telkens naar één van mijn kinderen zou moeten doen.Dat is allemaal goed en wel, maar ik ben niet graag afhankelijk van anderen.
Dus: geen hond, maar de gedachte aan eentje vond ik wel mooi en interessant.

Aan allen die mij enigszins beïnvloed hebben: merciekes!

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 16:02 

Ik denk dat het een zeer verstandige beslissing is. :ok:

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 16:32 

Gast schreef:
Gast schreef:
Wat zouden jullie doen?
Ik ken iemand die een nestje Golden Retriever puppy's heeft en ik heb de gelegenheid om er mij eentje aan te schaffen. Ik vind dit de mooiste en liefste honden die er bestaan.
Echter, ik heb nog nooit een hond gehad, wel altijd poezen.
Ik heb al veel sites gelezen over opvoeden van puppy's, er is een hondenschool vlakbij, er staat mij zo te lezen heel veel werk te wachten.
Ik heb nog niets gekocht, geen bench/mand/eten/halsband enz, niets.

Vrijdagavond ga ik eens naar de puppy's kijken, er zijn er nog drie over. Het is een toevallig nestje bij particulieren, wat al goed is vind ik.
Ik ben ook niet meer van de jongste en vrees een beetje dat dit misschien een te grote hond voor mij is.
Zitten er hier hondenliefhebbers/kenners die mij raad kunnen geven?

Er zijn vrienden die mij eerder een Amerikaanse Cocker Spaniel aanraden omdat die kleiner zijn.
Ik weet het echt niet meer en hoor graag jullie mening eens.
Dank je.

Ik ben dus vrijdagavond naar de negen(!) hondjes gaan kijken: super schattige puppy's met een lieve mama en papa. Al mijn twijfels zijn nu weggenomen: de mama is nog groter dan in mijn gedachten, dus eigenlijk veel te groot voor mij en de plaats die ik (niet) heb. Volgens de mevrouw is de mama nog een 'kleine' hond, er zijn nog grotere exemplaren. Ola!
De mevrouw begreep mijn twijfels en zei zelf dat zo'n hond in feite een familiehond is, een beest dat moet kunnen ravotten, net als kinderen. Mijn leeftijd speelt ook een rol en ook het feit dat ik veel uithuizig ben en dus de hond telkens naar één van mijn kinderen zou moeten doen.Dat is allemaal goed en wel, maar ik ben niet graag afhankelijk van anderen.
Dus: geen hond, maar de gedachte aan eentje vond ik wel mooi en interessant.

Aan allen die mij enigszins beïnvloed hebben: merciekes!

Als ik zo lees wat je levensstijl is dan denk ik dat dat idd de beste beslissing is.
Das de reden dat ik ook geen dieren in huis heb. Ik wil er niet afhankelijk van zijn.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:00 
Lobstercat schreef:

Achteraf gezien vind ik dit ook. Ben blij dat ik uiteindelijk de knoop zonder problemen doorgehakt heb.
Ben ook super blij dat ik de hondjes gezien heb, dat vergemakkelijkte mijn beslissing.
Maar het blijven hartendiefjes, zo schattige puppy's, smelt, smelt...
De mama was slechts één jaartje oud, maar wat een enorm beest! Wel een lieve hond. Ik blijf het één van de mooiste honden vinden...voor anderen...

Salgado, bedankt voor jouw respons.

Aan alle andere mensen: bedankt om even mee te denken.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:03 

Ik ben blij voor jou dat je de knoop hebt doorgehakt en je er goed bij voelt! De mevrouw van wie de puppy's zijn, verdient ook een pluim, net zoals alle mensen die een dier verkopen/een nieuwe thuis bezorgen en aan het welzijn van het dier en hun nieuwe baasje denkt, in plaats van gewoon te willen verkopen :ok: !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:05 

Gast schreef:
Lobstercat schreef:

Achteraf gezien vind ik dit ook. Ben blij dat ik uiteindelijk de knoop zonder problemen doorgehakt heb.
Ben ook super blij dat ik de hondjes gezien heb, dat vergemakkelijkte mijn beslissing.
Maar het blijven hartendiefjes, zo schattige puppy's, smelt, smelt...
De mama was slechts één jaartje oud, maar wat een enorm beest! Wel een lieve hond. Ik blijf het één van de mooiste honden vinden...voor anderen...

Salgado, bedankt voor jouw respons.

Aan alle andere mensen: bedankt om even mee te denken.

Het komt er op neer dat ons hart en ons verstand niet altijd overeenkomen hé! Wat we met ons hart zien en met ons verstand meten ligt soms mijlenver uit elkaar. Je hart breekt en je verstand zegt : goed gedaan. M.a.w. hoe complex zit een mens niet in elkaar? :D

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:20 
Emmeke schreef:
Ik ben blij voor jou dat je de knoop hebt doorgehakt en je er goed bij voelt! De mevrouw van wie de puppy's zijn, verdient ook een pluim, net zoals alle mensen die een dier verkopen/een nieuwe thuis bezorgen en aan het welzijn van het dier en hun nieuwe baasje denkt, in plaats van gewoon te willen verkopen :ok: !

Wel Emmeke, dat vond ik ook zo tof aan die mevrouw. Ze begreep mijn twijfels, het waarom om eventueel een hond aan te schaffen, en pushte mij langs geen kanten, een echte lieve dame die samen met mij de knoop doorhakte. Waar vind je dat nog hé :-)

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:21 
Lobstercat schreef:

Het komt er op neer dat ons hart en ons verstand niet altijd overeenkomen hé! Wat we met ons hart zien en met ons verstand meten ligt soms mijlenver uit elkaar. Je hart breekt en je verstand zegt : goed gedaan. M.a.w. hoe complex zit een mens niet in elkaar? :D

Mijn hart deed de twijfel ontstaan, mijn verstand nam die twijfel af ;-)

BerichtGeplaatst: 26 dec 2016 18:21 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Wel Emmeke, dat vond ik ook zo tof aan die mevrouw. Ze begreep mijn twijfels, het waarom om eventueel een hond aan te schaffen, en pushte mij langs geen kanten, een echte lieve dame die samen met mij de knoop doorhakte. Waar vind je dat nog hé :-)

In ieder geval niet veel meer.
Dat is ook een bewijs dat ze zelf met haar dieren begaan is.

Pagina 4 van 6 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]