Het is nu 19 jun 2024 16:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Verkiezingen/politiek
BerichtGeplaatst: 29 mei 2024 20:15 

Citaat:
Vlaams Belang-kopstuk wil met "financiële atoombom" Franstaligen onder druk zetten om land te splitsen
Als de Franstalige partijen niet willen onderhandelen over een splitsing van het land, dan zal Vlaams Belang de federale begroting doen ontsporen. Dat heeft kopstuk Tom Vandendriessche gezegd tijdens een partijbijeenkomst eind vorig jaar waarover ‘Het Nieuwsblad’ woensdag bericht. “Vlaanderen heeft hiermee een financiële atoombom in handen”, klinkt het bij kopstuk.

Eind november zou Europees Parlementslid en directeur van de studiedienst Tom Vandendriessche de piste uit de doeken hebben gedaan tijdens een lezing over woke bij de lokale afdeling in Aarschot. “Als de Franstaligen weigeren te onderhandelen, dan is het eenvoudig”, quote ‘Het Nieuwsblad’ Vandendriessche. “Dan beginnen we met de Vlaamse regering volop bijkomende investeringen te doen, bijvoorbeeld in onderwijs en nieuwe wegen.” Volgens Vandendriessche zal er dan automatisch federaal bespaard moeten worden. “En dan zijn we er. Want dan zal de PS moeten gaan uitleggen waarom ze op de sociale zekerheid van haar achterban bespaart.”
Volledig artikel HLN
Kan het noch achterlijker? Wallonië trekt zich totaal niets aan van de begroting, van tekorten! Ze blijven uitgeven, en als er betaald moet worden, zal Vlaanderen het wel doen!
Allez ja, die Vlaamse politiekers zijn ni veel beter: ook uitgeven en meer uitgeven, en dan her en der nieuwe belastingen of inkomsten (bij de burgers) zoeken om de putten te vullen :? .
Er is maar één ding dat moet gebeuren: besparen op hun eigen uitgaven. Desnoods gewoon terug één regering, met deftig werkende kabinetten, geen 7 ministers voor eenzelfde bevoegdheid die elkaar naar hartenlust tegenwerken...

Profiel  

Berichttitel: Re: Verkiezingen/politiek
BerichtGeplaatst: 30 mei 2024 14:39 
Ze kunnen veel besparen als ze maar willen. Enkel de wil moeten ze nog vinden.

90% van de verkiezingsborden hier in de omgeving is van CD&V. Is dat bij jullie ook zo?

De verkiezingen interesseren mij eerlijk gezegd geen bal. Ze doen toch wat ze zelf willen. Tot nu toe geen idee voor wie ik ga stemmen. Dat zal ik wel zien in het stemhokje. :D

BerichtGeplaatst: 30 mei 2024 15:06 

Ik krijg hier vanalles in de brievenbus, spijtig genoeg geldt verkiezingsdrukwerk blijkbaar niet als ongeadresseerde reclame. Als het zo niet zou regenen, ik zou een kartonnen doos naast mijn brievenbus zetten met 'verkiezingsdrukwerk' erop :mrgreen: ! Niet dat er zoveel is, gelukkig, maar gewoon om te laten zien dat ze hier niet moeten afkomen met verkiezingspraatjes, actions speak louder than words, en hun actions, die trekken op ni veel hé...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2024 18:34 
Hier zo goed als niks van verkiezingsdrukwerk. Mss moet dat nog komen ???

BerichtGeplaatst: 03 jun 2024 22:36 
Vandaag foldertje nr 2 in brievenbus gevonden. Langs de weg zie je de laatste week iets meer borden maar ook niet de massa van vroeger.

BerichtGeplaatst: 07 jun 2024 22:03 
Zondag is het zo ver en mogen we gaan stemmen. Veel verschil zullen onze stemmen niet maken want ze doen toch hun eigen zin als ze verkozen zijn. Het is wel opvallend hoe weinig borden en foldertjes er deze keer waren. Willen ze ons laten zien dat ze aan het besparen zijn?

BerichtGeplaatst: 09 jun 2024 12:06 
Terug van het kiezen. Nu afwachten of ze snel een regering kunnen vormen.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2024 14:11 

Hier is uiteindelijk maar één brief toegekomen op naam: voor mijn kinderen die voor de eerste keer moesten gaan stemmen, van het Vlaams Belang. Voor de rest allemaal de gewone foldertjes.

Ik ben benieuwd in hoeveel bochten ze zich allemaal weer gaan wringen, hoeveel toegevingen ze weer gaan doen om toch maar een postje te kunnen krijgen :? . En langs de andere kant houdt het mij eigenlijk koud, want zoals gast hierboven zegt: ze doen toch hun eigen goesting...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2024 14:42 

Jullie bedenkingen bij de uitslag van de verkiezingen?
Ik was blij dat het Vlaams Belang niet de grootste partij werd, maar heb toch ook mijn bedenkingen bij de NVA. Besparen is meer dan nodig, maar niet op de kap van de kwetsbaren, de zwakkeren en de gewone bevolking, en ik vrees dat het daar wel op gaat uitkomen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2024 13:51 
Zelf heb ik er nog hoop op dat de besparingen niet volledig op de zwakkeren en werkenden gaan komen. Dat De Wever zoveel voorkeurstemmen had verbaasde me wel. Het enige wat we nu kunnen hopen is dat er snel een regering komt die aandacht heeft voor het welkzijn van de bevolking, economie en landbouw. Of dat laatste nog te realiseren is vraag ik me af nu Europa de Natuurherstelwet heeft goedgekeurd.

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]